Spekulacje na temat daty kiedy rozpocznie się wczesny dostęp nie cichną, od momentu ogłoszenia prac nad ta grą, tym bardziej, że zgodnie ze słowami Smedleya mielismy móc pograć w H1Z1 uz w maju.

Tygodnie mijają, a SOE mimo wspaniałej otwartości względem swoich fanów, nadal nie ujawnia daty wczesnego dostępu, który ma kosztować 20$.

Artykuł, który ukazał się w dniu wczorajszym w International Business Times sugeruje w tytule jakoby wczesny dostęp do gry uruchomiony miał zostać dopiero jesienią, a oprócz tego wyjaśnia jak dokładnie będą działać zmienne warunki pogodowe w grze…

Najnowsza gra Sony Online Entertainment survival-horror H1z1, ruszy jeszcze tej jesieni. Mieliśmy szansę porozmawiać z Adamem Cleggiem i Ryanem Favale o niektórych funkcjach tej gry, w tym dynamicznym systemie pogodowym, który zmieniać się będzie dokładnie tak jak w realnym świecie.

Zgodnie ze słowami Adama Clegga: „H1Z1 będzie mieć dynamiczna pogodę, co oznacza, że jednego dnia może być słonecznie, a drugiego deszczowo i pochmurnie, kolejnego może nawet padać śnieg. Jest wielce możliwe, że gracze wejdą do swojego domu aby na przykład pocrafcić kiedy będzie słonecznie, a gdy będą z niego wychodzić będzie już padał śnieg.

Zaprogramowaliśmy serwer aby losowo wybierał pogodę danego dnia. Zasadniczo będziemy ładować na serwer różne warunki pogodowe, a 'Matka natura H1z1′ będzie mieć nad nimi kontrolę„.

Favale dodał: „Mamy tez plany aby mieć bardziej szczegółową kontrolę nad serwerami. Kończę obecnie prace nad kontrolą temperatury i opadów, które pozwolą grze na stworzenie środowiska opartego na tych typach wartości.

H1z1 to nazwa wirusa, który rozprzestrzenił się w całych Stanach Zjednoczonych, który pierwotnie nie był traktowany poważnie i rozprzestrzenił się bardzo szybko – powodując apokaliptyczny scenariusz zombi, który niszczy cały kraj. W grze tej gracze będą musieli zbierać przedmioty, polować na zwierzęta, znaleźć żywność i wodą oraz unikać zombie.

SOE chce aby gra ta była jak najbardziej realistyczna – co należy robić, aby przeżyć prawdziwą inwazję nieumarłych? W jaki sposób środowisko i elementy takie jak pogoda, przyroda i inni gracze wpływają na wybory i szanse na przeżycie? Clegg i Favale wierzą, że pogoda w grze będzie główną cechą wpływającą na zachowania w H1Z1.

Pogoda będzie z pewnością najważniejszą funkcją w grze, bo będzie wpływała na rozgrywkę” – wyjaśnia Clegg.

Śnieg i deszcz nie będą funkcjami czysto estetycznymi; gracze będą musieli reagować w zależności od pogody. Na przykład gracz w T-shirt i dżinsach w środku burzy śniegowej ma spore szanse na śmierć poprzez zamarznięcie. Jeśli zaczyna padać, a gracz jest bez dachu nad głową, deszcz może zgasić ognisko i gracz zostanie bez ciepła, źródła światła oraz ochrony od przyrody.

Oznacza to, że pogoda będzie odgrywać aktywną i integralną rolę w szansach na przeżycie.

Jest to jedna z najfajniejszych rół dynamicznej pogody” – dodaje Favale. „Dodatkowo pogoda może zmienić jak dobrze gracz może widzieć w grze oraz jak może zamaskować swoja obecność czy też odgłosy. Śledzenie śladów wrogów może stać się trudne podczas mglistego poranka, odgłosy zombie mogą być stłumione gdy pada deszcz. Może to być korzystne dla niektórych, ponieważ pozwala graczom skradać się i pozostać w ukryciu przed drapieżnikami.

Chociaż Clegg i Favale mówią iż prace nad gra posuwają się bardzo szybko, to jednak nie mogą dyskutować o konkretnej dacie wydania.

h1z1_pogoda

Poprzedni artykułNowe zaklęcie dla lekarzy w EQ2
Następny artykułNanity za Station Cash?!
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
RachitynowyJoe

… zbyt późno :/

matrix991@o2.pl

Oby jesienią była już udostępniona wersja Free2Play. Jak rozpoczną zamkniętą bętę dopiero na jesieni, to niestety strasznie się zawiodę, bo sami zapowiadali, że gra już wkrótce będzie dostępna w EA.:) Poza tym nie pisaliby SOON,gdyby to była jesień. Do jesieni daleko 😀

Klocek2

Przykro mi to stwierdzić, ale moim zdaniem Free2Play będzie dostępne nie szybciej niż 3 miechy po wydaniu alfy…

Zbrojny

jak ta gra ma pierdylion bugów. chyba ze chca szmatławca wydać:)

NoName

Serio z maja na jesień przeciągnie się early access? A co tydzień mówią, że już blisko wydania.

Zbrojny

hossin tez byl soon, wyszedl po roku z hakiem i jeszcze nie dopracowany. definitywne naprawienie crashu klienta ps2 tez bylo soon i za kazdym patchem. valkiria miala byla soon 2 miesiace temu. czy ktoś moze np wykazać gorsze studio w tworzeniu gier nizeli SOE? zaimponowali mi ps2 ktory rok temu byl baaaardzo grywalny, bez wiekszych błedow i z ogromnym niespotykanym rozmachem. po roku ta gra została zdebalansowana, kazdy patch pogarszal rozgrywke i dodawal nowe bledy, wielka akcja optymalizujaca gre okazala sie zwyklym downgradem grafiki do poziomu ps4. physX zostalo dodane, potem okrojone by nastepnei zniknac ( zaoranego nic nie odkopie, dziwi mnie tylko ze te pierdylion serii filmikow o producentach developerach programistach, higby plsach itp gownem, nie porusza nigdy tematki kalectwa studia), brak dzialania ze strony studia wymierzonego przeciwko cheatującym graczom, na koniec oczywiscie skok na kase ( UPGRADE NOW, oraz natretne notyfikacje) . Zanim mnie ktos skrytykuje odpowiem ze wiem o tym ze nie jest to prywatne studio i prawie kazdy kładzie tam laske na to co sie tam dzieje bo sony i tak leje kase i tak. czuje sie przez ekipe soe poprostu oszukany.