W trakcie piątkowej prezentacji Landmarka mieliśmy szansę dowiedzieć się, iż już pod koniec sierpnia do gry wprowadzony zostanie system walki, którego podstawy opisałam we wczorajszym artykule.

Nie sądzę jednak aby gracze spodziewali się, że w tym samym momencie w grze uruchomione zostanie PvP (Player versus Player) i zanim co niektórzy z Was zaczną marudzić – system ten na ta chwilę zostanie ograniczony tylko do działek graczy. Oczywiście wraz z upływem czasu jest możliwe, że developerzy zdecydują się na oznaczenie całej wyspy, bądź też całego świata (serwera) jako PvP. To wszystko zależy od graczy.

Ustawienie działki jako PvP jest bardzo łatwe. Gracze dostaną do dyspozycji kilka przedmiotów, za pomocą których będą mogli włączać i wyłączać PvP na ich działkach, jak i ustawiać reguły ewentualnych meczy. Osoba ustawiająca zasady walk PvP będzie mieć nawet możliwość włączenia, bądź też wyłączenia obrażeń zadawanych sobie nawzajem przez osoby z tej samej grupy, czyli tzw. Friendly Fire!

Specjalny stół do gry pozwoli graczom na ustawienie rodzaju gry.

landmark_game_table

Pierwsze trzy rodzaje meczy jakie trafią do gry to:

  • Deathmatch (czyli zabicie przeciwnika przed upływam czasu);
  • Deathmatch dla grupy;
  • Zdobądź i utrzymaj (Capture and Hold) dla grupy.

W momencie wprowadzenia PvP do Landmarka grupa będzie mogła się składać z maksymalnie 8 graczy, a w walce będą mogły brać udział nawet cztery drużyny jednocześnie! Oczywiście to wszystko będzie zależeć od zasad ustalonych przez właściciela działki.

Kolejnym przedmiotem jaki gracze będą mogli używać na swoich działkach to punkt kontrolny.

landmark_punkt_kontrolny

Jest to punkt, który musi zostać zdobyty przez drużynę poprzez kliknięcie, a następnie obroniony przed przeciwnikami.

Kolejnym przedmiotem są punkty odrodzenia, które występują w kilku kolorach odzwierciedlających kolory drużyn.

landmark_pvp_punkt_odrodzenia

Punkty odrodzenia mogą zostać umieszczone nie tylko w dowolnym miejscu, ale może ich znajdować się nawet kilka na działce, tak aby drużyny miały wybór gdzie chcą się odrodzić.

Po ustawieniu tych przedmiotów można zaczynać walkę…

System walki, który trafi do Landmark 27 sierpnia z pewnością będzie jeszcze dopasowywany przez developerów na podstawie opinii graczy. Być może jest on za szybki lub za wolny i developerom zależy bardzo na przetestowaniu go przez graczy zanim podejmą jakiekolwiek decyzje.

Po zakończeniu walki na ekranie pojawi się tablica z wynikami, a kilkanaście sekund później cała działka i zniszczenia wynikłe w trakcie walki są automatycznie leczone przez system, więc gracze nie muszą przejmować się naprawianiem terenu.

 landmark_walka_pvp

W planach developerów jest również wprowadzenie z czasem tablic wyników dla działek PvP, które będą zapamiętywały najlepsze wyniki (leaderboard!) poszczególnych graczy…

To jednak nie koniec. Oprócz tych przedmiotów gracze będą mogli stosować również różnego rodzaju pułapki, miny (!!), ruchome platformy, teleporty i wyrzutnie graczy (pomyślcie o jump padach z PlanetSide 2) na polu walki!

Przedmioty te trafią do gry w momencie wprowadzenia systemu walki i dzięki nim walki PvP staną się jeszcze ciekawsze.

landmark_walka_pvp_miny

Walczący ze sobą gracze to nie wszystko, bo na swoich działkach gracze będą mogli stworzyć prawdziwe areny przeznaczone nie tylko do walk PvP, ale także do różnego walk PvE. W planach developerów wprowadzenie jest przedmiotów, dzięki którym pojawiać się będą całe hordy przeciwników NPC z którymi mogą walczyć gracze oraz udostępnienie graczom możliwości zarządzania AI dla NPC znajdujących się na działce. W ten sposób gracze będą mieli możliwość stworzenia walk w których mogą się mierzyć z kolejnymi falami przeciwników NPC, a każda z tych fal może być coraz groźniejsza!

Oczywiście NPC będzie można wprowadzić także do walk PvP, przez co staną się one jeszcze bardziej ciekawe.

Zgodnie z tym co powiedzieli developerzy w trakcie panelu poświęconemu walce, działki PvP zostaną oznaczone w specjalny sposób, tak aby gracze o tym wiedzieli zanim na nie wejdą.

Działki na których będą aktywowane gry PvP będą zapraszać osoby znajdujące się w ich pobliżu do kolejki. Po dołączeniu do kolejki gracz będzie mieć szansę obserwować trwający mecz dzięki specjalnej kamerze obserwatora, która jest niewidoczna dla graczy biorących udział w walce. Kamera obserwatora dostępna będzie także dla właściciela działki, ale nie nie trafi ona do gry w pierwszym etapie wprowadzania walki, ale prace nad nią trwają i powinna trafić niedługo po tym.

Oprócz tego nie cała działka musi być ustawiona jako PvP. Dzięki nie umieszczeniu specjalnych przedmiotów na działkach gracze będą mogli oznaczyć daną działkę jako PvE, co pozwoli im na stworzenie miejsc do obserwowania toczących się walk. Na przykład jeśli gracz ma działkę główną oraz 5 przylegających do niej, to przedmioty uruchamiające walkę PvP mogą zostać ustawione tylko na części z tych działek.

No to kto z Was rozpoczął już budowę areny PvP, tak aby mieć ją gotową na premierę systemu walki w Landmarku, którego to wprowadzenie zapowiedziane wstępnie zostało na 27 sierpnia?

Poprzedni artykułEwolucja EverQuest Next i Landmark
Następny artykułNowości w EverQuest 2
7 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
HandicappedKitty

ehhh patch będzie pomiędzy 21:00 a 01:00 więc dla nas to tak samo dobrze dopiero 28-ego będzie to całe pvp ;/ kurde a tak się cieszyłem że mam dziś wolne a jutro do roboty na 10 godzin T_T

Corvus

Przy obecnej wydajnośći silnika, i tak sobie nie pograsz. Więc co za różnica. Osobiście, czekam na pozostałe nowości.

HandicappedKitty

Będę mieć zakichane 5 klatek na sekundę a i tak będę mordować wszystko co popadnie 😛

HandicappedKitty

Pewno 😛 ok 21 będę w chacie wiec można się pomordować 😛

Corvus

Tak, ale zdarzało im się zrobić to szybciej 🙂

HandicappedKitty

Jak by się jeszcze znalazł ochotnik który by może przygotował dla każdego po jednym rodzaju broni ? Bo kij wie jakie będą wymogi a jak zaczniemy około 21 a bronie będziemy robić do 23…. tak grzecznie zarzucam sugestie ;p