Landmark już nie będzie taki sam. Świat gry się zmienia i to bardzo. Dla wielu osób, które od dawna nie logowały się do gry, będzie to z pewnością zupełnie nowe doświadczenie.

Gracze Landmarka długo czekali na ten moment, ale w końcu do gry trafia przeciwnicy NPC oraz wiele innych rzeczy, które znacznie zmienia oblicze tej gry. Dzisiejsza aktualizacja oznacza po części, że ekipa Landmarka poważnie zabiera się za pracę nad EverQuest Next, gdyż wiele rzeczy wprowadzonych dzisiaj do gry będzie obecnych także w EQNext.

Serwery nadal są wyłączone i planowo mają zostać włączone o godzinie 21.00 czasu polskiego. O godzinie 19-tej rozpocznie się kolejny odcinek programu Landmark Live.

Pełne notki znajdziecie tutaj, a poniżej najważniejsze zmiany. No więc zacznijmy od poczatku.

JASKINIE

20141217_landmark_1_jaskinie

System jaskiń zostaje rozszerzony i w grze pojawią się kolejne warstwy. Wszystkie jaskinie mające wejście na powierzchni zostają usunięte i powrócą one dopiero gdy do gry wprowadzone zostaną nowe kontynenty, czyli gdy gra będzie wchodziła w fazę otwartych beta testów. Pod powierzchnia ziemi gracze znajdą jaskinie zbudowane z pięciu poziomów w których znaleźć będzie można metale i kamienie. Im głębiej i bardziej niebezpiecznie, tym wyższy poziom surowców.

W podziemiach gracze moga znaleźć olbrzymie jaskinie, które będą częścią sieci jaskiń. W tych największych napotkać można ruiny i inne zabytki w których mogą czaić się potwory chroniące skarby. Wiele z tych schowanych ruin stworzonych zostało przez graczy!

Nie tylko potwory mogą okazać się niebezpieczne, developerzy włączyli bowiem obrażenia zadawane przy upadku z dużych wysokości.

Jak się dostać do tych jaskiń? Po pierwsze poprzez kopanie bo pulverizery zostały ulepszone. Nie ma bariery pomiędzy warstwami, więc mozna przekopać się do najniższych warstw. Po drugie to ulepszono system transportu (layline) i za pomocą kryształu w Spire (służącego do tej pory tylko do zmiany kontynentów i serwerów) gracze mogą się przenieść do głównych miejsc znajdujących się pod ziemią!

20141217_landmark_2_layline

POTWORY (NPC)

20141217_landmark_1_npc

W świecie pojawili się przeciwnicy NPC. Każdy typ przeciwników ma unikalne ataki i strategie. Gracze napotkaja przeciwników nie tylko na powierzchni ziemi, ale także i pod jej powierzchnią. Czas pomyśleć o tym aby na wyprawy brać ze sobą nie tylko plecak na skarby, ale przede wszystkim broń.

EKWIPUNEK STARTOWY

Nowe postacie zakładane w Landmark będą mieć do dyspozycji nowy sprzęt zwany Adventurer’s Gear, a wszyscy gracze otrzymali też przepisy na te rzeczy:

  • kilof
  • siekiera
  • miecz
  • kurtka (doublet)
  • buty

 

NOWY EKWIPUNEK

20141217_landmark_2

Wybór sprzętu określa jakich umiejętności można użyć podczas walki. W ten sposób gracze mogą wypróbować wiele stylów walki i łączyć różnego rodzaju ekwipunek tak aby dopasować umiejętności. Zbroje, bronie i sprzęt używają nowe systemu słów kluczowych, który pozwala na dopasowanie efektów w celu zwiększenie skuteczności.

Do gry dodane zostały cztery nowe bronie, które można wytworzyć lub dostać w grze:

  • Crescent-Bladed Broadsword (miecz dwuręczny);
  • Obsidian Daggers (dwa sztylety);
  • Darksteel Sword and Shield (miecz i tarcza);
  • Lucent Wand (różdżka).

Oprócz tego dodano ponad 20 nowych części ubioru (armor) oraz inne akcesoria.

 

SYSTEM SŁÓW KLUCZOWYCH

Słowa kluczowe na ekwipunku są reprezentowane przez ikony i kolorowy tekst. Łaczenie sprzętu z tymi samymi efektami może dostarczyć graczowi bonusowych zdolności, które wynikają z połączeń.

20141217_landmark_3_key_word

Oto lista słów kluczowych wraz z ikonami na ten moment:

20141217_landmark_3_key_word_2

NOWE PRZEPISY

Tylko kilka nowych przepisów zostało dodanych do książek graczy. Większośc przepisów musi zostać znaleziona ze skrzynek ze skarbami lub po zabiciu potworka. Czas na zwiedzanie i zbieranie przepisów…

 

TRANSPORT

20140528_Landmark_serwery_wyspy

Każda iglica w grze wchodzi w skład nowej sieci połączeń, która zawiera nowe punkty teleportu zarówno nad, jak i pod ziemią. W związku z tymi zmianami zmodernizowano wygląd UI, tak aby zawierało ono wiele innych pożytecznych informacji, takich jak na przykład rodzaj środowiska na danym kontynencie. Każda podziemna warstwa jaskiń ma swoje główne miejsce do którego gracze będą mogli podróżować, ale dodatkowe punkty trzeba będzie odkryć.

  • Zmieniono Portal Shard, która przenosi gracza na powierzchnię kontyentu do głównej iglicy i można jej użyć co 10 min.
  • Dodano do gry Stone of Recall, który pozwala na teleport na powierzchnię kontynentu na którym znajduje się gracz, jak i na działki których jest właścicielem.
  • Pulverizery kopią teraz znacznie szybciej i mają większe pole kopania.

 

CMENTARZE

Wraz z dodaniem NPC do gry szanse na to, że postać umrze znacznie się zwiększyła. Jeśli umrzecie na powierzchni to wrócicie do głównej Iglicy. Jeśli zginiecie w jaskinii będziecie mogli odrodzić się na jednym z cmentarzy znajdujących się na danym poziomie jaskini.

20141217_landmark_4_cmentarz

Gracz ma możliwość odrodzenia się w miejscu w którym umarł pod warunkiem jednak, że posiada Spirit Anchor – nowy przedmiot craftowalny w grze.

 

ZMIANY W ZBIERANIU SUROWCÓW

Surowce przenoszą się pod ziemię. O ile stanie się to z pewnością bardziej interesujące, to będzie to także troszkę bardziej uciążliwe i dlatego ekipa Landmarka dokonała kilku zmian w systemie surowców w grze. Zmiany te opisane zostały także w Pomocy znajdującej się w grze (przycisk Help na UI).

Zmieniono także progresję, a w niektórych przypadkach i środowiska, w których znajdują się rośliny, na przykład:

  • Jute, Plumthistle i Cotton są roślinami tier 1 i można je znaleźć na powierzchni, jak i w jaskiniach na poziomie 1;
  • Crystia pojawi się tylko w jaskiniach na poziomie 2 i niżej;
  • Sunblossom jest roślina tier 4 i pojawi się dopiero w fazie otwartej bety (w dotychczasowych przepisach zamieniono ten składnik na Woven Crystia);
  • dodano specjalne wersje (olbrzymią i idealną) każdej z roślin, z których uzyska się więcej surowca;
  • i wiele innych zmian.

MATERIAŁY NA WOKSELE

Także metale, kamienie i klejnowy zmieniły swoje położenie, jak i przynależność do tierów. Dla przykładu:

  • Marmur jest tierem 2 kamienia i pojawia się tylko w jaskiniach na poziomie 1 do 3;
  • Cyna jest tierem 2 metalu i pojawia się tylko w jaskiniach na poziomie 1 do 3;
  • Złoto jest tirem 5 metalu i pojawia się tylko w jaskiniach na poziomie 4 i 5;

Wiele znanych dotychczas metali i klejnotów jest teraz materiałami kompozytowymi.

20141217_landmark_7_gem 20141217_landmark_6_metal

ODZYSKIWANIE (Salvaging)

Rozszerza to system craftu i pozwala na rozbijanie ekwipunku na magiczne komponenty. Te komponenty używane są w nowych przepisach. Z procesu tego dostajemy także Ether Shards (oraz z przekopywania ziemi starożytnej), które będą w przyszłości ważna walutą. Jak to w crafcie bywa, odzyskiwanie ma swój własny stół – Ether Stone.

20141217_landmark_8_salvaging_ether_stone

Ether Stone rozbija większośc ekwipunku tworząc rózne magiczne komponenty:

  • bronie produkują Aspect of Destruction,
  • narzędzia dają Aspect of Gathering,
  • napierśnik da nam Aspect of Fortitude,
  • nakrycie głowy da nam Spect of Protection,
  • rękawice dadzą nam Aspect of Deftness,
  • buty – Aspect of Speed,
  • biżuteria – Aspect of Focus.

Dodatkowo system odzyskiwania wchodzi w interakcje w systemem słów kluczowych co pozwala na uzyskiwanie specjalnych komponentów zwanych esencjami:

 

  • przedmioty Physical dadzą Essence of Might
  • Affliction – Essence of Frailty
  • Fire – Molten Essence
  • Water – Aquatic Essence
  • Radiance – Essence of Light
  • Shadow – Essence of Darkness
  • Lightning – Essence of Storms

Na Ether Stone można także wytworzyć Ether Shards, które są cennym źródłem energii i mogą być dodane do wielu przedmiotów wytwarzanych w grze.

20141217_landmark_8_salvaging_ether_stone_2

ZMIANY W PRZEPISACH

Najważniejsza zmiana to ta, że wiele przepisów trzeba teraz zdobyć ze skrzyń ze skarbami lub z zabitych NPC.

 

NOWE REKWIZYTY

Dodano mnóstwo nowych rekwizytów jak również emitery efektów FX, które wypadają z mobów i ze skrzyń.

20141217_landmark_10_prop_2 20141217_landmark_10_prop_1 20141217_landmark_10_prop_3

Poza tym ulepszono wygląd wielu rzeczy (och ten laaaag):

20141217_landmark_10_prop_4

ŁĄCZENIE I WYZWALANIE

Ten system pozwala na połączenie rekwizytów w taki sposób aby wchodziły w interakcje z innymi rekwizytami, na przykład:stworzenie zamkniętych drzwi, które mogą być otworzone tylko za pośrednictwem ukrytego przedmiotu.

20141217_landmark_11_link

20141217_landmark_11_link_2

DO systemu tego wprowadzono nowe narzędzie – zaznaczanie obszaru. Pozwala to na zaznaczenie obszaru, który może zostać połączony do pewnych przedmiotów.

20141217_landmark_12_area_tool

Aby sprawdzić lub zniszczyć połączenie wystarczy na nim kliknąć.

20141217_landmark_12_link_3

CZAT GŁOSOWY

Do gry wprowadzono czat głosowy (Vivox – znany z EQ2 i PlanetSide 2). Domyślnie jest on wyłączony i można go uruchomić poprzez kliknięcie na ikonę.

20141217_landmark_13_voice_chat

Na ta chwilę w grze funkcjonować będzie czat dla gildii, grup oraz obszarowy.

 

No i co myślicie o tych zmianach? Ja się zastanawiam dlaczego tak wielkie zmiany wprowadzone zostają do gry na kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia, szczególnie, że z pewnością nie obędzie się bez błędów.

2 KOMENTARZE

  1. Co właściwie będzie miał Everquest czego nie będzie miał Landmark? Bo jak na razie widzę to wszystkie nowości są wprowadzane do tej drugiej gry, która coraz bardziej zamienia się w MMO z opcją budowania.

  2. Wiadomo dlaczego wprowadzają te zmiany przed świętami ale tak dużo czasu minęło od ostatniego dużego patha, iż można mieć nadzieję że się postarali. Pewnie jestem naiwna 🙂 ale i tak sobie pogram.

Comments are closed.