W dniu wczorajszym jeden z wielkich operatorów sieciowych w Europie po raz pierwszy zauważył spory ruch w swojej sieci związany z PlanetSide 2 co spowodowało, że technicy SOE w końcu mogą zacząć robić postępy związane z poprawieniem wydajności serwerów europejskich.

Kolejny dzień przynosi kolejne zmiany:

Przedstawiliśmy (głównemu ISP) wszystkie tracery jakie zamieściliście wraz z wykresem jaki stworzyliśmy bazując na waszych danych związanych z ping. Odkryli oni, że ma to jakiś związek z połączeniem do DTAG (Deutche Telekom)w godzinach szczytu EU[…]. To połączenie obsługuje większość ruchu zarówno na Miller, jak i na Cobalt.

Złą wiadomością jest to, że główny ISP (dostawca sieci) wie o problemie, ale nic nie może zrobić w krótkim czasie aby naprawić ta sytuację.

Dobra wiadomością jest to, że wtórny dostawca ma większą niż wystarczająca przepustowość aby obsłużyć tą trasę. Serwery EU zostały dzisiaj wcześnie rano wyłączone i przełączone na wtórnego ISP.

Więc proszę o zamieszczanie informacji dotyczących Waszego połączenia i wasz tracert zrobiony w godzinach wieczornych. Powinniście zauważyć spory spadek opóźnienia i utrary pakietów, zarówno poprzez ICMP jak i licznik w grze. Proszę pamiętać, że zmiana ta będzie miała wpływ tylko na klientów DTAG i nie poprawi ona opóźnienia serwera z powodu dużego obciążenia.

20150129_planetside2_eu_ping

 

Poprzedni artykułKolejne pomysły developerów H1Z1
Następny artykułCzwartkowa wycieczka do Cranberry
12 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Simion

Stan naszej sieci też jest nie za ciekawy :/ .

vegito 30

Tak naprawiają ze teraz nie moge sie nawet do gry zalogowac a jak juz sie to uda to nic nie działa

Biotyk

Coś z tymi Niemcami jest na rzeczy, bo też zauważyłem sporo problemów w komunikacji na niemieckich serwerach na których pracuję.
Gorzej jest tylko w RPA i Indiach.

Arflin

Polikwidowali serwery a teraz mają problem z zbyt dużym obciążeniem.

Skaramanga

a wszysktko dla gry ktora jest w fazie pre alfa…

PolicMajster

No i znowu drudzy za Niemcami! 😉
Nawet w byciu najgorszym są od nas lepsi.
A tak poważnie: Doświadczył ktoś z was ostatnio sinusoidalnego wzrostu i spadku FPS po powiedzmy 20 minutach grania, albo innych błędów typu skokowo przesuwające się postaci? Mam ten problem po którejś ze styczniowych aktualizacji i tylko d dużych bitwach.

Patryk

Przesuwające się postaci są odkąd gram, czyli od maja. Najbardziej widoczne na dużych odległościach (R.I.P. snajperzy). No i jak cię rozłączy z serwerem to postaci idą w ostatnim zarejestrowanym kierunku, co też może tak wyglądać.
A co do fps’ów – może to zależy od wielkości bitwy? Ale ja też mam jakieś dziwne spadki- biegam se z 40fps, dochodzę do miejsca gdzie są przeciwnicy, i jak na złość, 20 fps’ów.

Patryk

Dlaczego? Co to H1Z1 jest jakimś Mesjaszem Planetside’a?

balrogos

Po zmianie tych ichnich serwerow to tak connection quality ciagle bad do tego lagi albo ludzie ktowrzy wtapiaja sie w tekstury, nierejestrowane obrazenia z karabinu.

luzak

U mnie skrzydła samolotu lecą pierwsze pochwili nadlatuje kadłub i lecą razem by na chwilę na choryzącie rozpaść się na kawałki pomieszać złożyć i lecieć dalej :))