Pierwsza faza zamkniętych beta testów Black Desert Online zakończyła się ponad dwa tygodnie temu i na podstawie opinii graczy wydawca gry zdecydował się wprowadzić kilka zmian.
Na podstawie zgromadzonych opinii, Daum Games wprowadzi zmieniony system punktów XP, jakie zarabiają gracze będący w grupie. Dotychczas gracze odczuwali, że są karani za granie z przyjaciółmi i ma to się zmienić jeszcze przed uruchomieniem kolejnej faxy beta testów.
Punkty XP w grupie są dzielone pomiędzy wszystkie osoby, ale należy pamiętać o tym, że wszystkie postacie powinny znajdować się w bliskiej odległości od siebie, aby móc z tego korzystać. Im bardziej oddalacie sie od grupy, tym większa szansa, że nie skorzystacie z bonusowych punktów XP.
Prawdopodobnie jeszcze przed premierą gry wprowadzony zostanie specjalny wskaźnik na HUD, który będzie pokazywać czy gracz znajduje się w zasięgu bonusu grupy, czy tez nie.
Jeśli chodzi o bossy, na jakie można natrafić w świecie gry (world boss), to ekipa Black Desert postanowiła zwiększyć ilość osób, które otrzymają gwarantowane nagrody, jakie otrzymają po zabici tych przeciwników. Na starcie gry do zabicia tych bestii potrzebnych będzie co najmniej 40 osób, ale po tym gdy gracze zdobędą lepszy sprzęt, liczba ta z pewnością się zmniejszy.
Jeśli chodzi o punkty energii, które wykorzystywane są przez postacie w Black Desert Online, to w przeciwieństwie do wersji koreańskiej, tutaj jakiekolwiek przetwarzanie produktów będzie ja zużywać. Zmiana ta może spowolnić graczy, szczególnie przy starcie gry. Funkcja ta jednakże jest częścią mechaniki kontrolnej zapobiegającej zapełnieniu domu aukcyjnego (targowiska) niektórymi przedmiotami.
Daum Games podjął jednak decyzję, że mikstury zwiększające punkty energii nie będą sprzedawane w sklepie. Dodatkowo trwają rozmowy nad możliwością dodania systemu, dzięki któremu niewykorzystane punkty energii będzie można przerobić mikstury regenerujące energię, które będą mogły być sprzedawane na rynku.
Jeśli chodzi o PvP i rzeczy sprzedawane w sklepie, to informacje te zostaną ujawnione pod koniec przyszłego tygodnia.
No i co myślicie o tych zmianach? Jeśli chodzi o mnie to jestem lekko rozczarowana, że Black Desert posiada system punktów energii, który podobny jest do punktów labora znanych z ArcheAge…
Ja grzecznie czekam na następną fazę testów. Gra jest śliczna i przyjemnie się w nią gra.
To pozwolę się wypowiedzieć na ten temat 😛
Kinya, tzw. pkt energii są podobne do pkt. labor z ArcheAge, tyle że zdobywasz je przez wiedzę, szybciej się regenerują niż w AA, a np. jak śpisz w domu w łóżku odnawiają się 3 razy szybciej (chyba 3, nie liczyłem, ale dużo szybciej). Pkt. energii używasz np. do zbieractwa, bo konkretny crafting robisz przez pracowników (na to też potrzeba czasu, konkretne „itemy” kilka godzin, a już energii nie zużywasz). To ma dobry wpływ na market.
Jeśli chodzi o kwestie jeszcze nieujawnione, czyli PvP i Cash Shop wciąż są poważne negocjacje z wydawcą na ten temat. Wszystkie rozmowy prowadzą do tego, żebyśmy my, czyli gracze byli zadowoleni 🙂
No ale w ArcheAge jak śpisz w łózku też się szybciej regenerują 😉
Ja wiem jedno – uwielbiam zbieractwo i to w kazdej grze, natomiast w czasie bety BDO zebralam jeden kwiatek i musialam czekac az mi sie punkty zregenerują 🙁
Mogliby już przestać robić gry z ograniczeniami…
Lubie jak ten sam system jest chwalowny w jednych grach a przeklinany w innych mimo że ma to samo zadanie 😛
Martwi mnie ten system magazynowania energii i sprzedawania jej na Ah przy mozliwosci sprzedawania kosmetykow na AH zaczyna mi to śmierdzieć P2W.
https://www.youtube.com/watch?v=goqV9Z0J0NU