Wczoraj wieczorem nowy producent wykonawczy H1Z1Chris Wynn, odpowiadał na pytania zadawane przez fanów tego tytułu.

Niestety, jeszcze zanim zaczęła się AMA na Reddit (Ask-Me-Anything), zakomunikowano iż Chris nie będzie w stanie odpowiadać na pytania związane z detalami dotyczącymi przyszłości H1Z1, a skupi sie tylko na tych, które będą pytaniami związanymi z jego obowiązkami i ogólną tematyką gry.

Poniżej zamieszczam kilka najciekawszych pytań i odpowiedzi.

  • Czy możemy oczekiwać częstych aktualizacji gry? Inne gry mają ekipy, które wprowadzają aktualizacje co tydzień, natomiast w H1Z1 zajmuje to wieki zanim do gry trafią jakieś poprawki i nowości.

Nie wiem jeszcze, kłopot z cotygodniowymi aktualizacji jest taki, że związane są z tym znaczne trudności. Stworzyć aktualizację, przetestować, wprowadzić, itd. Nie chciałbym aby częste aktualizacje przeszkadzały w pracach nad nowymi rzeczami, więc musimy znaleźć odpowiedni balans.

  • Co Cie skłoniło do współpracy z DBG? Pracujesz nad jednym tytułem H1Z1, czy obydwoma? Co Cie intryguje w H1Z1? Jaki miałeś wpływ na Gears of War?

Jestem producentem wykonawczym obu tytułów. Dołączenie do DBG było interesującym procesem. To oni zgłosili się do mnie z ta ofertą i w trakcie rozmów zdałem sobie sprawę z możliwości gry oraz pozycją firmy w tej branży. To było dla mnie ważne w momencie podejmowania decyzji.

Gram w H1Z1, dobrze się bawię, ale czuję, że gra ta ma wiele niewykorzystanego potencjału.  Nie tylko mam wrażenie, że mogę wykorzystać ten potencjał, ale wiem że Daybreak będzie wspierać w czasie tego procesu.

Nigdy nie wymieniam indywidualnych osiągnięć w grach nad którymi pracowałem. Tworzenie gry jest wysiłkiem całego zespołu, więc uznanie za coś szczególnego są sprzeczne z moimi wartościami.

  • Czy w planach jest odświeżenie arsenału broni, tak aby bardziej przypominał Borderlands?

W pewnym momencie chcielibyśmy poszerzyć obecny zestaw broni. Ale nie stanie się to do momentu kiedy będą one bardziej zbalansowane, spójne i przewidywalne.

  • Budowle tworzone przez graczy blokują miasta. Czy będzie to zmienione, czy też już tak zostanie?

Zmiany z tym związane są w naszych planach. Będzie to prawdopodobnie związane z większą modernizacją systemu budowania przez graczy.

  • Jak jest Twoja rola, jaka jest pierwsza rzecz którą masz zamiar wprowadzić? Gra wydaje się być teraz jakby była już po niechlujnej premierze, niż nadal alpha testami. Czuję, że serwery powinny być częściej restartowane, a aktualizacje wprowadzane częściej. Co myślisz o tym, że gra jest tytułem w fazie alpha i jaki powinna przejść proces?

Najważniejszym zadaniem jest przedstawianie zespołowi priorytetów oraz celów.

Alpha jest delikatnym tematem. Myślę, że cały ten Wczesny Dostęp jest jeszcze nadal dopracowywany, jako że jest to relatywnie nowa rzecz. Uważam jednak, że jest jedna rzecz, która jest kluczem i przy której dotychczas nie wykonaliśmy zbyt dobrej pracy – komunikacja z graczami. Myślę, że tak długo jak wiecie co się dzieje, jest Wam się łatwiej z tym pogodzić i złagodzi to Waszą frustrację.

  • Jakimi rzeczami, które wprowadzisz do H1Z1: Just Survive jesteś podekscytowany?

Napięcie i wyzwanie.

  • Czy można się spodziewać zmian w ogólnej mapie zarówno po stronie Battle Royale, jak i Just Survive?

Prawdopodobnie tak, ale nie jestem pewien. Na pewno będzie to ta sama mapa, ale prawdopodobnie będzie mieć dodane pewne specyficzne rzeczy w zależności od trybu.

  • Czy kiedykolwiek wprowadzicie modyfikację pojazdów?

Jest to na liście, ale nie należy do priorytetów. Więc kiedyś w przyszłości, ale nic konkretnego.

  • Czy macie w planach dodać więcej struktur do budowania baz?

Ulepszenie systemu budowania baz w Just Survive jest w naszych planach i trwają nad tym dyskusje, jednakże zostanie to wprowadzone dopiero po upewnieniu się, że podstawy gry na których możemy się oprzeć zostały dopracowane.

  • Czy gra trafi na Xbox?

Xbox One

  • Kiedy możemy spodziewać się nowej mapy? Jaką częścią prac nad gra jesteś podekscytowany?

Nowa mapa zostanie wprowadzona zanim gra opuście Wczesny Dostęp.

Jestem podekscytowany „polerowaniem” gry. Może wydaje się to dziwne, ale ogólnie gra stanie się o wiele lepsza, jeśli zostanie bardziej dopieszczona. Są pewne długofalowe pomysły jakimi także jestem podekscytowany, ale wole się skupić na niedalekiej przyszłości.

  • Czy będą różne typy serwerów w Just Survive?

Prawdopodobnie, ale nie jestem jeszcze pewien.

  • Na podstawie tego co widziałeś w przeszłości i to co dzieje się obecnie, jakie są 3 najważniejsze rzeczy jakie masz zamiar zmienić w procesie rozwoju gier H1Z1?

Stworzenie mocnych podstaw gry, wypolerowanie tego co jest oraz rozbudowanie jej o nowe funkcje.

  • Jaka jest najważniejsza zmiana, która zostanie wprowadzona do H1Z1: Just Survive?

Najważniejsze jest wprowadzenie uczucia napięcia oraz większych wyzwań. To będzie przejawiać się przez zmiany oraz wprowadzenie kilku funkcji.

  • Czy podane nazwy nowych gier są już na stałe, czy też mogą być zmienione?

Nazwy są na stałe. Wymyślanie nazwy jest do bani. Nazywałem zwierzaki, dzieciaki, gry i w żadnym momencie nie było to zabawne. Wybór nazwy dla gry jest najtrudniejszy, bo trzeba ją zastrzec, a proces ten jest tak zabawny, jak co roczna wizyta kontrolna u lekarza.

  • Mamy teraz kilka podstawowych typów zombie, a wśród nich spacerowicze i biegacze. Oryginalna wizja była taka, że zombie miały odzwierciedlać swoimi cechami to kim były w poprzednim życiu. Krzykacz jest na horyzoncie z prawie nienaturalną zdolnością ogłuszania graczy. To nie do końca odpowiada oryginalnej wersji. Jestem w porządku jeśli chodzi o wariacje zombie w hordzie, po to aby były one większym zagrożeniem, ale wydaje mi się że jest linia, której nie powinno się przekraczać w tym jak wiele zdolności i wariantów powinny mieć zombie.

Myślę, że najważniejsze jest to aby zombie były prawdziwym wyzwaniem dla gracza. Zmienność jest kluczem zapewniającym różne wyzwania. Natomiast jak bardzo „nadprzyrodzone” moce będą mieć zombie, jest obecnie trudne do zdefiniowania. Jeśli będzie to zabawne, zwiększy wyzwanie i napięcie, to należy to rozważyć. Jeśli jest zbyt wymyślne, to cofniemy się do projektowania i spróbujemy kilku innych odmian.

  • Czy planujecie zmienić walkę, tak aby nie była taka nerwowa i może bardziej zorientowana na pierwszej osobie?

Walka bronią otrzyma moją osobista uwagę. Musi być bardziej satysfakcjonująca niż teraz, bardziej spójna i przewidywalna.

  • Czy King of the Kills będzie mieć w sobie także jakieś nowe tryby, jeśli tak to jakie?

Naszym celem jest dodanie nowych trybów gry. Nie mogę dawać obecnie żadnych obietnic, ponieważ jeśli będę czuć, że tryb nie jest zabawny, to nie zostanie on udostępniony. Patrzymy na to, aby zaoferować duży wybór różnych trybów rozgrywki, z czego większość będzie opierać się na założeniu Last Man Standing.

  • Co myślisz o przyszłości Just Survive?

Będzie mieć wielką i jasną przyszłość i jesteśmy tym podekscytowani.

  • Czy jest jakaś szansa aby wprowadzić prywatne serwery dla Just Survive?

Prywatne serwery dla Just Survive nie były jeszcze dyskutowane, ale pomyślę nad tym.

  • Czy jest szansa aby zatrzymać starą mapę (obecną) jako pewnego rodzaju tryb „klasyczny”?

Na ten moment nie ma takich planów.

Poprzedni artykułNowy minerał – Cortium
Następny artykułJak Funcom tworzy świat Conan Exiles