W dniu wczorajszym serwery Landmarka zostały wyłączone, aby wprowadzić do tej gry wielka aktualizację, która zmieni mnóstwo rzeczy.

Prawdę powiedziawszy, po tym jak serwery zostaną włączone w dniu jutrzejszym, fani tej gry wkroczą do zupełnie nowego świata zwanego Lumeria!

Od jutra Wasze postacie nazywane będą Lumerytami, obywatelami Lumerii, gdzie walutą wyobraźni jest Lumen. Lumeryci zarabiać będą Lumeny wykonując dzienne zadania i zwiedzając świat, po czym dzięki Warsztatowi Lumenów będą mogli wymienić je na ekwipunek, surowce i wiele innych rzeczy.

To nie koniec zmian, bo ekipa Landmarka postanowiła także zmienić dotychczas używane nazewnictwo:

  • wyspy będą teraz nazywane krajobrazami;
  • działki są placami budowy, z zarządzanie działką zmienione zostało na zarządzanie placem;
  • szablony zwane od teraz będą projektami;
  • voxele to bloki;
  • podziemne jaskinie z ruinami to groty chaosu;
  • achievementy (osiągnięcia) to od teraz cele.

Zszokowani? Spokojnie, to dopiero początek zmian 🙂

20160323_landmark-postac

Tworząc nową postać gracze będą mieć do wyboru nie tylko fryzury, ale także wzrost oraz strój startowy, który determinuje jaką broń startową otrzymają po zalogowaniu do gry. Nowe postacie automatycznie otrzymają także przypisany do nich plac budowy na specjalnych terytoriach zwanych Krajobrazami Pionierskimi.

Nowe Pionierskie Krajobrazy są płaskie i nie mają jaskiń. Istniejące postacie nie mogą zająć miejsca pod budowę na tych obszarach, więc zanim usuniecie stamtąd swój plac budowy, to warto się zastanowić.

Klasyczne krajobrazy otrzymają jaskinie chaosu, w których pomiędzy ruinami znaleźć będzie można tajemnicze Zaginione Kryształy. Gracze będą mieć dostęp do tych miejsc za pomocą specjalnego interfejsu z teleportami. Warto zaznaczyć, że tylko jeden kryształ może być znaleziony w danej grozie chaosu, więc nie ma sensu campić tego miejsca, ale udać się na kolejna przygodę.

Wraz ze zmianami w świecie można spodziewać się także zmian w surowcach, które podzielone zostały na naziemne i podziemne. Co ciekawe, od jutra nie będzie można już zbierać roślin, więc nie będziecie potrzebować sierpów. Jeśli chodzi o drzewa, to praktycznie nic się nie zmieniło prócz tego, że dostawać z nich będziecie dwa nowe półprodukty: fiber i sap.

Zmieniono także zasady używania co niektórych surowców na Waszym placu budowy – użycie tych bardziej popularnych będzie darmowe, natomiast bardziej wyspecjalizowane surowce będą mieć przypisany koszt w postaci brudu, piasku lub śniegu.

Jeśli chodzi o działki, erm… place budowy, to po zalogowaniu i postawieniu flagi będzie ona dostępna przez 7 dni. Każdy kolejny dzień logowania dodawać będzie kolejny dzień do kiedy miejsce to nie zniknie, maksymalnie do 90 dni.

Dodatkowo gracze znajdą zupełnie nowy tryb budowania wraz nowym interfejsem i czterema zakładkami na projekty, rekwizyty, kolory i surowce do budowania. Gdyby to nie wystarczało, to od jutra można będzie uruchomić tryb kamery. Niestety usunięto startowe szablony, które obecnie znane są jako projekty i zastąpiono je specjalnie przygotowanymi modułami startowymi.

20160220_landmark-rekwizyty

Nowy Luminarnian (?) zaczyna zabawę posiadając podstawową kolekcję rekwizytów oraz stworzeń, które mogą zostać użyte na jego placu budowy. Zwiedzając świat, realizując cele lub walcząc z przeciwnikami, ma on szansę na odblokowanie nowych rekwizytów, ekwipunku i stworzeń.

Wygląda też na to, że devsi Landmarka postanowi zmniejszyć ilość dostępnych stołów rzemieślniczych do jednego – replikatora. Można będzie go znaleźć przy Spire lub umieścić na placu budowy i służy on do wytwarzania ekwipunku, narzędzi, eliksirów, materiałów syntetycznych i innych rzeczy. Dodatkowym stołem rzemieślniczym, do którego dostęp można uzyskać także dzięki interfejsowi, są stacje Lumen zamieniające Lumeny na wiele przydatnych przedmiotów.

20160323_landmark-ognisko-m

Zwiedzając świat warto zaopatrzyć się w ogniska, które postawione na ziemi będą regenerować, poza walką, życie postaci. oprócz tego wszystkie bronie, stroje i biżuterie zadawać będą określony tryb obrażeń oznaczony specjalna ikoną. Założenie rzeczy z tą samą ikona może dać dodatkowe bonusy w czasie walki. Co ciekawe, różne rodzaje zadawanych obrażeń określają także styl walki. Do wyboru graczy będą:

  • ogień
  • woda
  • błyskawice
  • ziemia
  • cierpienie
  • światłość
  • cień

20160323_landmark-stroj

Najciekawszą nowością, która wprowadzi ta aktualizacja, będzie jednak możliwość ustawienia na Waszym placu budowy stworzeń NPC oraz określenie ich nastawienia względem gracza. Otwiera to niesamowite możliwości, szczególnie do osób, które chciałby tworzyć instancje dla innych graczy.

https://www.youtube.com/watch?v=tg2pSd8Y9hA

 

Oficjalne notki dotyczące tej aktualizacji są bardzo długie i możecie znaleźć je na forum Landmarka.

To co myślicie o tych zmianach moi drodzy Lumeryci?

Poniżej zamieszczam stream, na którym zaprezentowano wszystkie zmiany i nowości. Miłego oglądania 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=cSwuQ94ccfQ

Poprzedni artykułJuż jutro Blade & Soul powiększy się o nowy kontynent
Następny artykułStworzyliście potwora!
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
RetardedKitty

czyli przyjechała przyczepa z wielkim napisem resztki z EQNext i wysypali wszystko do Landmarka. Aż ściągnę i zobaczę jak mogła wyglądać dobra gra robiona przez ludzi nie posiadajacych ani grosza kompetencji.