Zapowiedziany na wczoraj pierwszy stream z wersji Alpha Escape from Tarkov nie odbył się z przyczyn technicznych, ale w zamian fani tego tytułu otrzymali kilka innych interesujących informacji.
W trakcie streamu w wersji rosyjskiej, ekipa studia BattleState Games doświadczyła wielu technicznych problemów i zadecydowała o zakończeniu programu kilkanaście minut po jego rozpoczęciu. Oba streamy, zarówno rosyjski, jak i angielskojęzyczny, odbędą się w późniejszym czasie i nowa data zostanie podana z wyprzedzeniem.
Oto 15 minut rozgrywki pokazanej w czasie pierwszego, niefortunnego streamu.
Oprócz tego twórcy Escape from Tarkov zaprezentowali fanom tego tytułu wygląd menu ze zdolnościami postaci oraz jak będzie wyglądać modyfikacja broni w tej grze.
Na przykładzie kilku broni twórcy zaprezentowali w jaki sposób na celność oraz inne statystyki broni wpływać będzie instalacja poszczególnych dodatków. W każdym przypadku widać, że gracze będą mieć olbrzymie pole do popisu, gdyż otrzymają możliwość zamontowania kilkunastu różnych elementów.
Musicie przyznać, że wygląda to bardzo interesująco 🙂
Alfa przesunięta o kolejny miesiąc. Miała być już w Lutym, dalej jej nie widać.
Na youtubie można znaleźć filmiki w których widać ostatnie 30 sekund streamu (W filmiku powyżej są to ostatnie minuty), gdy gra freezuje, developer klnie i rzuca słuchawkami o blat. 14 tysięcy ludzi oglądało streama w nadziei na jakieś informacje. Jedyne co otrzymali to dezorientacje i sprzeczne informacje. Ludzie mówili że serwer gry był DDsowany, ktoś inny tłumaczył komentarze rosyjskie tłumacząc że w prezentacji był bug i trupy nie dropiły lootu.
Nie zmienia to faktu że nikt nie wiedział co się dzieje, Anglojęzyczni oglądacze nie dostali nawet konkretnej informacji o usunięciu przeznaczonego dla nich streamu, przez co spowodowało tylko zwiększoną irytację nieświadomych.
Osobiście jako osoba która postanowiła kupić EoD (najdroższy preorder) jestem zawiedziony. Oczywiście w większej mierze mojej naiwności, bo przecież przejechałem się na Everquescie a jednak postanowiłem zainwestować w to.
Twórcy popełnili niesamowity błąd gdy wyszli w przód z tą grą.
Ogłosili jej istnienie w Listopadzie.
W Grudniu ogłosili preordery.
Obiecali Alphe w Lutym a Betę pod koniec pierwszego kwartału.
Zbliżamy się powolnymi krokami do końca kwartału a jedyne co widzieliśmy to 45 minutowy stream w którym było może 15 minut akcji.
Pośpieszyli się i to za bardzo. Jest powód dla którego firmy czekają z takimi ogłoszeniami gdy są bliżej Bety, gdzie preordery zaczynają się o wiele później, gdzie takie kroki marketingowe są używany gdy twórcy wiedzą że ich produkt już działa.
Tutaj zakładam że wszystko to jest spowodowane brakiem doświadczenia młodej grupy developerskiej która tak entuzjastycznie pobiegła przed siebie że potknęła się o własne sznurowadła.
Ich pierwszą grą była gra Contract Wars, mało znana, jednak w Rosji dość popularna. Zagwarantowała ona tej firmie startowy fundusz na coś poważnego, i wydaje mi sie że zorientowali się gdzieś około października że kasa im się kończy na wypłaty, rachunki i czynsz. To jest jedyny powód dla którego osobiście wyobrażam sobie żeby doszło to do takiego stopnia jak jest teraz. Mogę się mylić.
Nie mylę się jednak co do faktów związanych z Battlestate Games, która wcześniej nazywała się AbsolutSoft. Robiąc krótki 'reaserch’ szybko dowiedziałem się dużo nieprzyjemnych rzeczy na temat tego jak developerzy rozwijali tą grę (każdy update był spóźniony o dwa miesiące względem daty wydania) i w jaki sposób zaniedbywali swoich użytkowników (podobno wciąż istnieją nadużywane bugi w grze które istniały od jej powstania, developerzy je ignorowali gdy byli pytani o nie na stronach społecznościowych). Co widać nawet teraz gdy przyjrzymy się temu że Anglojęzyczne PR leży i kwiczy nie wydając nam żadnych konkretnych informacji, lub wydając je streszczone w dwóch zdaniach.
Czekam na tą grę. Mam nadzieje że twórcą się powiedzie wyjście z tego bagna którym są teraz otoczeni. Na Developerach leży teraz duża presja. Udało im się uzbierać duży Hype, i jest on chwilowo jedyną liną która trzyma ich przed wsiąknięciem. Wątpię jednak aby ta lina potrzymała dłużej niż miesiąc. Muszą pokazać graczom coś solidnego i wywiązywać się ze swoich postanowień.
Dla tych którzy interesują się tą grą, ostudźcie zapały i chrońcie się przed rozczarowaniem. Najlepiej odwróćcie wzrok i poczekajcie aż Developerzy pokażą coś prawdziwie wartego uwagi, do tego czasu.
Wow juz kupiles pre-order? Jesteś odważnyzważywszy na to, że tak naprawdę devsi nie pokazali na razie nic więcej poza przygotowanymi wczesniej zwiastunami.
Ja mam nadzieję, że gra okaze sie takim sukcesem jak The Division, ale jakoś ostatnio te wszystkie pre-order i wczesne dostepy przestały do mnie przemawiać. Za dużo tego i potem okazuje się, że dostaje się śmieć a nie grę. W obecnych czasach wolę poczekać do premiery i zobaczyć pierwsze opinie graczy na temat danej gry 🙂
Widzisz, ja mam ten syndrom że jak coś widzę to muszę to mieć a gdy to już mam wyrzucam na bok ;/ Jestem już za stary na takie coś a dalej się łapie jak mały gówniarz w sklepie z zabawkami T_T
Nie wygląda to zbyt okazale. Animacja postaci jest jakaś taka sztywna.