W piątek na serwery Black Desert Online trafiła olbrzymia aktualizacja, która – ku mojemu zaskoczeniu i radości, poprawiła kilka zepsutych według mnie rzeczy, jakie opisałam w poprzednim artykule o tej grze.
Bardzo dobre zmiany i być może świadczy to o tym, że Daum Games EU słucha opinii swoich graczy.
Nie będą opisywać całych notek, gdyż są one powtórnie długie i jestem przekonana, że większość z Was zdążyła już je przejrzeć. Chciałabym jednak wspomnieć o kilku najistotniejszych zmianach jakie zostały wprowadzone.
Zacznijmy od nieszczęsnego stroju kamuflującego, który po kilku miesiącach od premiery gry, w końcu został zmieniony. Od teraz nazwa postaci jest widoczna podczas walk o złoża, oblężeniach i na Red Battlefield. Osoby, które zakupiły ten kostium po 18 maja mogą otrzymać refundację, pod warunkiem, że zgłoszą się do biura obsługi klienta.
Kolejną ważną zmianą było usunięcie RNG ze statystyk postaci, co oznacza, że od teraz podstawowe statystyki postaci zależne od levelowania, będą takie same i nie będą zależeć już od szczęścia.
Okazuje się także, że Daum Games EU zaskoczył także i hackerów, szczególnie tych używających zdolności bez cooldown. Zgodnie z informacjami podanymi na reddit, od piątku informacje dotyczące cooldown postaci znajdują się po stronie serwera, a nie jak dotychczas to było – po stronie klienta. Do tego „płacze” na stronach dostarczających narzedzia do oszukiwania wskazują na to, że poszła kolejna fala banów i Daum Games EU jest w stanie wychwycić osoby używające „speedhack”.
Jestem przekonana, że zgodzicie się ze mną, iż były to bardzo dobre zmiany.
No dobrze, ale to naprawdę nie wszystkie nowości jakie wprowadzone zostały w piątek do Black Desert Online. Tak jak wspominałam, lista jest bardzo długa, dlatego też poniżej wymienię te najważniejsze:
- Dwa nowe eventy
- Zbalansowano klasy wprowadzając sporo zmian;
- Usunięto przedmioty pozwalające na reset umiejętności z Cash Shop i dodano je do sekcji Loyalty;
- Wprowadzono Duele w PvP
- 1 vs 1 i grupa vs grupa,
- Nie ma kar za śmierć poniesioną w wyniku duela;
- Dodano system rezerwacji przedmiotów na Aukcji;
- Dodano przycisk „Receive ALL”;
- Processing (przetwarzanie) nie będzie zużywało energii;
- Wprowadzono kilka zmian w interfejsie gry;
- Dodano nowy system połowu ryb – hotspoty będą się zmieniać;
Oczywiście nie zapomniałam o tym, że głównym celem tej aktualizacji było wprowadzenie walk o węzły (node) oraz oblężeń zamków do gry. Większość obszarów w Black Desert Online przypisana jest do węzłów i od niedzieli gracze należący do gildii mogą walczyć o prawo własności.
W niedzielę (19 czerwiec) rozpoczął się tzw. „okres próbny” tego systemu służący temu, aby gracze mieli szansę go zrozumieć i nauczyć się o co chodzi. Po dwóch tygodniach, niektóre statystyki związane z tym system zostaną przez Daum Games EU zresetowane i walki rozpoczną się od początku. Gdy węzeł zostanie zdobyty, gildia która go podbiła stanie się na tydzień jego właścicielem i w zamian otrzymywać będzie część z podatków, które mogą być wykorzystane do rozwoju tej organizacji.
Jeśli chodzi o oblężenia znane jako Conquest War lub Siege War, to tutaj stawka jest znacznie większa, gdyż gildie walczą o suwerenność terytorium, na którym znajduje się spora ilość węzłów.
Na oficjalnej stronie gry zamieszczono długi opis tego systemu, wyjaśniający wiele zawiłości, a do tego gracze mogą ukończyć samouczek i w nagrodę otrzymać kostium na 7 dni.
*Przepraszam, że poprzedni artykuł o BDO nie został przeze mnie zaktualizowany od razu po tym, jak opublikowano notki, ale byłam lekko zajęta w ten weekend (18-te urodziny po raz N-ty) i mam nadzieję, że mi wybaczycie.
„Osoby, które zakupiły ten kostium po 18 maja mogą otrzymać refundację, pod warunkiem, że zgłoszą się do biura obsługi klienta.” chyba powinno być przy kostiumie do kamuflażu, a nie statystykach postaci. 😛
z drugiej strony zrobili cos kompletnie glupiego znerfili bossy i mobki, teraz nie mozna dojechac do bossa bo zanim dojedziesz to jest juz martwy, a bossy dropia end game armor.