Co byście powiedzieli na grę, w której do dyspozycji graczy oddano by lądy o powierzchni 40 razy większej niż wszystkie strefy World of Warcraft, a do tego miałaby system pogodowy, możliwość budowy domów oraz zamków, kilka frakcji, wiele klas i ras oraz kilka innych funkcji? Słowem taki sandbox-fantasy MMO w olbrzymim, i to naprawdę olbrzymim wydaniu?

No cóż, jeśli od jakiegoś już czasu zastanawiacie się w co by tu zagrać i żadna z obecnych gier nie przykuła Waszej uwagi, to być może zrobi to nowe MMO, które zapowiedziane zostało w czasie ChinaJoy 2016. Studio Snail Games zaprezentowało zwiastun najnowszej produkcji, która to jeszcze w tym roku dostępna będzie dla graczy z Chin (na razie?) – Dark and Light.

 

 

Gra ta ma bardzo ciekawą historię. Otóż prace nad nią rozpoczęto jeszcze w 2002 roku i oficjalne gra zadebiutowała w 2006 po tym by zniknąć w 2008 roku. Prawa do niej zakupione zostały przez SanilGame Entertainment, które to ponownie rozpoczęło prace nad tym tytułem używając do jej stworzenia własnego silnika. Wówczas gra ta miała nazywać się Savage Horizon. Niestety, w 2012 roku SnailGames podjęło decyzję o wstrzymaniu prac i chyba wszyscy pogodzili się z faktem, że gra ta nie zostanie nigdy wydana. Okazuje się jednak, że już od jakiegoś czasy SnailGames ponownie rozpoczęło prace nad Dark and Light, a do tego gra ta przepisana została na silnik Unreal 4.

Zgodnie z zapowiedzią do dyspozycji graczy oddanych zostanie 40.000 (???) kilometrów kwadratowych lądów, 12 ras, 14 klas oraz 3 frakcje. Gracze będą mogli budować oraz niszczyć domy, wioski i zamki.

Oto kilka informacji jakich udało mi się znaleźć na temat tej gry, jakie ujawnione zostały w 2011 roku:

  • Rasy: ludzie, elfy, zwierzo-ludzie, krasnoludy, wróżki, demony, smokowate i inne;
  • Wszyscy gracze będą startować z tą samą klasą, a dopiero po zapoznaniu się ze wszystkimi klasami, będą mogli wybrać własną ścieżkę rozwoju – ma to być podobne nieco do ArcheAge, gdzie wojownik z mieczem, może używać magii i rzucać zaklęcia;
  • Gracze będą mieli do wyboru wiele profesji: kupiec (własny sklep w grze), handlarz (coś a la paczki w ArcheAge i BDO), storyteller (anegdociarz?), historyk, trener smoków, zielarz, kowal i oczywiście wiele innych. Unikalne klasy miały zadowolić graczy, którzy nie za bardzo lubią walkę;
  • Po tym gdy gracz zdobyłby olbrzymia ilość honoru oraz byłby rozpoznawany, mógłby dostać specjalny tytuł oraz kawałek ziemi na której można było zbudować zamek. Taka ziemia może okazać sie bardzo wartościowa, szczególnie, że są na niej ukryte różnego rodzaju złoża – np. złoża złota, które może być wydobywane tylko przez mieszkańców wioski znajdującej się na terenie gracza;
  • System pogodowy: deszcze, burze, słońce, śnieg, grad. Wszystko to miało mieć swój efekt na świecie. Na przykład, jeśli pojawi się burza śnieżna, to wszystkie sklepy w jej okolicy zostają zamknięte, no bo przecież żaden kupiec nie będzie pracował przy takiej pogodzie. Używanie przez graczy w zasięgu burzy śnieżnej czarów, które związane są z zimnem, spowoduje, że pojawią się tam zawieje i zamiecie;
  • W tak wielkim świecie wiadome jest, że potrzebne są odpowiednie środki transportu. Do dyspozycji graczy miały być nie tylko wierzchowce, szybowce, balony, a nawet oswojone smoki;
  • Jeden wielki mega-serwer.

Te informacje pochodzą oczywiście z 2011 roku, więc wiele z tych założeń mogło się zmienić, ale mam nadzieję, że większość z nich wprowadzona została do gry.

Poniżej zamieszczam stare zdjęcia z Dark and Light – podejrzewam, że dzięki zastosowano Unreal 4 gra ta wyglądać będzie o wiele lepiej.

 

8 KOMENTARZE

  1. 40.000 km2 na silniku unreal? Mój komputer mówi stanowcze… umieram!!! Niestety z dużymi krainami problem jest taki ze ciężko je zapełnić i pwenie w wiekszości krainy będa się wydawać puste, wymarłe, nudne… takie życie.

  2. Taa duża mapa nie zawsze jest plusem, potem biegacz przez 2H szukając kogoś do zabicia, albo nie ma sensu bić się o spoty bo kilka km dalej jest drugi taki sam i na raz może 30 osób expic. Paczki q.q. Klasy no ilość dość dobra ciekawe ile z nich okaże się grywalnych a ile chodzacymi buffami (odwołanie do rappelz) ,albo wgl nie będzie się dało nimi grać (odwołanie do AA) .
    Ale trener smoków brzmi ciekawie przynajmniej.

    • Dokładnie będzie 30 klas a ludzie będą ganiac w 3-4 najbardziej OP tak to zwykle bywa. Niestety dowolność w kreowaniu klas jeszcze nigdy nikomu na dobre nie wyszła. Choć system szybkiej zmiany klasy z AA mi się podobał niestety wysokie koszty takiej zmiany uwalały cały jej sens.

      • 3g? O_)O
        nie no sporo klas można zrobić dobrze, albo swobodę w rozwoju, np. Path of Exile miało 7 klas a każdą mogłeś zbudować na praktycznie nieskończoność możliwości. Rappelz w założeniach (15 klas) też jest bardzo dobre, no ale wyszło jak wyszło, tak że niektóre klasy to chodzące buffy a inne zamiast być zabójcą są lurerami mobów. Wszystko zależy jak to zrobią, i czy nie będą próbowali robić jakiś magów-łuczników robić co się potem okaże że lepiej grać czystym łucznikiem albo czystym magiem.
        w AA brakowało tego że drzewka jakoś bardziej się łączyły, tzn np. sorc + archer, mógłby wybrać passywkę że np. lodowa strzała, czy arc lightning zamiast czarem jest właśnie pociskiem, tak jak charge bolt, a np. BR + sorc, sorc zamiast włąśnie fireballi albo freez arrow dawałby kilku sekundowy bonus do dmg (+ do obrażeń od tego żywiołu + podpalenie/zamrożenie). No chodzi mi o to że aktualnie w AA sorc + BR to jest klasa melee która może castować spelle, czyli useless, ale gdyby to była klasa w której skille z BR zadają dodatkowe obrażenia + nakładają efekty z czarów sorca no to byłoby coś.

  3. Jak zwykle superfilmik a gra pewnie będzie przeciętna 😛 Ale brzmi trochę jak Archeage xD

    Fajny pomysł z jednym dużym serwerem. Nawet jak gra trochę się wyludni, nadal pewnie będzie dużo graczy w większych miastach w przeciwieństwie do gier podzielonych na milion miniserwerów.

Comments are closed.