To już w tym tygodniu! Zbliża się premiera długo oczekiwanego No Man’s Sky, czyli gry przeznaczonej dla fanów nieograniczonej eksploracji. Gracze na PS4 będą mogli zagrać już 10 sierpnia, podczas gdy gracze na PC będą musieli uzbroić się w cierpliwość do piątku.
Ostatnie dwa tygodnie z pewnością nie były łatwe dla małego zespołu Hello Games (zaledwie 15 osób) gdyż część sprzedawców nie dotrzymała warunków umowy i kopie tej gry były dostępne przed zaplanowanym terminem. Niestety, spora ilość graczy zakupiła te wczesne egzemplarze i zalogowała się do gry, co spowodowało, że osoby ciekawe tej gry mogły znaleźć olbrzymią ilość materiałów. I pomimo tego, że Sean Murray prosił aby nie psuć sobie zabawy i nie oglądać materiałów z tej niepełnej wersji gry, to i tak część osób nie posłuchała. Przyznaję się, że oglądałam te materiały, ale tylko dlatego, że nie będą mieć tego tytułu (przynajmniej na razie) i po obejrzeniu upewniłam się, że to zdecydowanie jest gra w moim typie 🙂
No cóż, nawet jeśli tym „szczęśliwcom”, którzy zagrali w niedokończoną wersję No Man’s Sky przed premierą, udało się coś odkryć, to nie martwcie się, gdyż gra ta zostanie zresetowana w momencie startu. Ale to nie koniec, bo od ponad miesiąca studio Hello Games pracowało nad olbrzymią aktualizacją, która z pewnością zmieni rozgrywkę w No Man’s Sky w stosunku do tej jaką mogliśmy do tej pory zobaczyć.
Oto najważniejsze zmiany, jakie zostaną wprowadzone do gry w dniu premiery:
- Trzy ścieżki – nowe, niepowtarzalne ścieżki rozwoju. Wczesne wybory mają istotny wpływ na to czego gracze doświadczą w dalszej części gry;
- Wszechświat – zmienione został algorytm generacji wszechświata. Planety zostały przeniesione i zmieniły biomy. galaktyki zmieniły swój kształt i są 10 razy większe;
- Różnorodność – występowanie stworzeń jest teraz bardziej zróżnicowane;
- Planety – dodane zostaną martwe księżyce, niska atmosfera oraz planety z ekstremalnymi warunkami, wliczając w to śnieżyce i burze piaskowe;
- Atmosfera – przestrzeń kosmiczna, wygląd nieba nocą i za dnia jest teraz bardziej zróżnicowany, a to dzięki nowemu systemowi atmosferycznemu;
- Obrót planet – ostatnie testy pokazały, że gracze maja trudność w dostosowaniu się do tej mechaniki, dlatego też efekty zostały zmniejszone;
- Generowanie terenu – jaskinie mogą mieć teraz wysokość nawet 128 metrów. Dodano także geometryczne anomalie, a podwodna erozja wpłynie na większą różnorodność dna morskiego;
- Różnorodność statków – wprowadzono większą liczbę statków, które można zakupić. Dodatkowo statki mają więcej unikalnych cech, a atrybuty związane z ładunkiem i technologią są bardziej różnorodne;
- Ekwipunek – na statkach można będzie przechowywać 5 razy więcej surowców w każdym dostępnym slocie, dzięki czemu gracze mogą pozwolić sobie na dłuższe zwiedzanie. W kolejnej aktualizacji można spodziewać się kolejnych zmian z tym związanych oraz ulepszenie handlu.
- Handel – systemy oraz planety mają swoje własne potrzeby, a to wszystko bazuje na ekonomii galaktyki.
- Karmienie – stworzenia maja teraz własne diety, które oparte są na planecie i klimacie. Karmienie ich poprawnymi karmami da różne wyniki, takie jak na przykład: wydobywanie surowców dla gracza, stanie się petem, obrona gracza, czy też alarmując o łupie lub rzadkim surowcu.
- Survival – ponownie ładowanie osłony wymaga rzadkich surowców. Burze mogą być śmiertelne. Dodano ochronę przed zagrożeniami oraz większa różnorodność modernizacji kombinezonów ochronnych.
- Efekty graficzne – ulepszono rozdzielczości oświetlenia i tekstur, zwiększono jakość cieni.
- Balans – zmieniono statystyki kilkuset ulepszeń oraz dodano nowe;
- Walka – ulepszono auto-celowanie.
- Walka w kosmosie – dodano nowe techniki, takie jak uderzenia krytyczne. Oprócz tego wprowadzono misje bounty oraz większe bitwy. W zależności od ładunku gracza, zwiększono częstotliwość występowania piratów.
- Exploity – usunięto exploit pozwalający na nieskończoną podróż w prędkości warp oraz ten związany z handlem rzadkimi przedmiotami.
- Stabilność – przygotowania do możliwości budowy baz na wielgachnych planetach.
- Stacje kosmiczne – wnętrza są bardziej różnorodne, a do tego dodano bary, laboratoria i ogrody hydroponiczne.
- Mapa – możliwość skanowania systemów odkrytych przez innych graczy na mapie galaktyki;
- Skanowanie statków – możliwe skanowanie w poszukiwaniu ciekawych lokacji. Budynki pokazują się na skanach.
- Latanie nad terenem – zmniejszono cienie pojawiających się artefaktów;
- Teks – Ścieżki w Atlasie zostały przepisane przez James Swallowa (Deus Ex) oraz Seana Murraya.
Nieźle prawda? Tyle zmian już pierwszego dnia, a do tego zapowiedzi związane z możliwością budowy baz w przyszłości oraz tworzeniem olbrzymich frachtowców.
A jeśli nie możecie się już doczekać premiery, to polecam posłuchać muzyki z tej gry 🙂
Ja się cały czas zastanawiam. Ale wszystko wskazuje, że się skuszę na premierę lub chwilę po.
59 euro za 30h gry ja podziekuje 🙂
Ja kupię na pewno.
Znasz takie powiedzenie: „słyszysz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele?” 😀
Też się zastanawiam nad tą grą. Popatrzę na gameplaye, poczytam wrażenia po premierowe i podejmie się w końcu decyzję
Steam oficjalnie podaje ze No Man’s Sky będzie w języku polskim.
Ktos pytał o potwierdzenie tego newsa.
Dokładnie to co Kinya napisała + nie znasz się – to się nie wypowiadaj.