W najnowszym wywiadzie udzielonym portalowi MMORPG.com, producent Dark and Light Jonathon Stebel, podzielił się z fanami tego tytułu kilkoma interesującymi informacjami.

Zacznijmy od tego, że gra ta będzie połączeniem survivalu oraz MMO, a co za tym idzie w grze znajdzie się kilka funkcji, które mogą zainteresować co niektórych graczy. Typowymi elementami survivalowymi będą głód i zmęczenie, które mogą nie być aż tak wymagające jak w innych survivalowych grach obecnych na rynku, ale i tak wymagać będą od graczy odpowiednich przygotowań zanim udadzą się podbijać ten dziki świat. Dodajcie do tego takie funkcje znane z innych gier MMO jak wybór frakcji, liczne profesje rzemieślnicze, wiele ras, system progresji postaci oraz przyjaźni NPC.

20160924_dnl-2

To, że w Dark and Light będą obecni NPC nie oznacza, iż będą w niej także misje. Nie, takowych ma nie być w tej produkcji. Owszem gracze mają być zachęcani do odkrywania tego świata, a jego historia ma być opowiadana dzięki temu co odkryją na swej drodze. Oczywiście świat ten będzie można zwiedzać solo, jak i w grupie. Co ciekawe, twórcy Dark and Light postarali się o to,  by można było się grupować także z osobami spoza frakcji, a także dawać im dostęp do domów, banku czy też prywatnych kanałów czatowych.

W czasie eksploracji z pewnością trzeba będzie uważać na innych graczy – przynajmniej jeśli chodzi o serwery PvP, bo w grze tej obecny będzie system „full loot„. Oznacza to, że po śmierci, gracz upuści na ziemie wszystko co miał w ekwipunku, jak i wyposażone na postaci. Jeśli chodzi o odrodzenie, to zawsze warto mieć przy sobie pomocna dłoń w postaci innego gracza, który będzie mógł podnieść nieszczęśnika, a jeśli go nie ma, to odrodzenie nastąpi w punkcie domyślnym.

20160924_dnl-5

System walki w Dark and Light to połączenie tych znanych ze współczesnych survivali oraz gier RPG. Walka wręcz będzie z pewnością bardziej satysfakcjonująca niż w innych grach survivalowych, a to dlatego, że gracz do wyboru będzie mieć nie tylko wiele magicznych broni, ale i czarów ofensywnych. Dodatkowo gracze będą mogli wykorzystać zdolności transformujące oraz oswoić różnego rodzaju stworzenia, które mogą dać im przewagę w walce.

Dark and Light zachęcać będzie do interakcji z innymi graczami także poprzez system rzemiosła. O ile jest możliwe nauczyć się podstaw każdej profesji, to warto będzie się wyspecjalizować. Specjalizacja rzemieślnicza ma być nieunikniona Warto także dodać, że na tą chwilę Snail Games nie planuje wprowadzić do gry jakiejkolwiek waluty. Oznacza to, że ekonomia tej gry będzie w pełni zależna od graczy i wymiana towarowa może być bardzo ważnym elementem rozgrywki.

20160924_dnl-6

Poniżej zamieszczam kilka nowych zdjęć z tej gry, niektóre z nich są „wyciekami” z alpha testów.

20160924_dnl-7-babagra

20160924_dnl-8-babagra

20160924_dnl-9-babagra

20160924_dnl-10-babagra

20160924_dnl-11-babagra

20160924_dnl-dragon-nest

20160924_dnl-3

20160924_dnl

Poprzedni artykułOto kolejne MMO od twórców Revelation Online
Następny artykułEdengrad jeszcze ładniejszy
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
R4ptowny

Ale ten Dragon to … chmm robi wrażenie 🙂

ghoulas

Z wiadomosci na wiadomość gra coraz bardziej przypomina ARK. W każdym razie ja odpuszczam nie przepadam za survivalami.

RetardedKitty

Szlajając się po reddicie chyba znalazłem powód dla którego ta gra tak Bardzo przypomina ARK (w drugie osobiście nie grałem może kiedyś widziałem godzinę gameplayu) i dużo ludzi uważa że to kopia.
Najwyraźniej i ARK i DNL wykorzystują płatne pakiety skórek i przedmiotów zrobiony przez twórców Unreal 4 Engine. Dlatego niektóre rzeczy mogą faktycznie wyglądać identycznie.
Niestety ludzie którzy nie sprawdzają takich faktów krzyczą najgłośniej, więc widząc to co dzieje się na Reddicie Arka mogę założyć że prędze czy późnej gra zasłynie z tego że „podkradała assety z ARK” gdzie tak naprawdę kupiła tą samą paczkę co twórcy Arka ze sklepu. A szkoda, smród się zacznie zanim gra wyjdzie a będą tacy którzy postarają się aby ten smród walił jak najdłużej nie wiadomo po co.