Zgodnie ze słowami Snail Games, twórcy Dark and Light, miasta w tej grze nie będą tylko i wyłącznie miejscami odradzania. W tej grze miasta mają zapewnić o wiele więcej możliwości rozgrywki niż w innych grach MMO.
Po tym jak gracze wybiorą swoją frakcję, ich postać pojawi się w dzielnicy slumsów w mieście należącym do danej frakcji, które to będzie dla nich schronieniem oraz miejscem gdzie będą mogli przechowywać zdobyte w walce łupy. Same miasta jednak nie będą aż takie bezpieczne jakby się wydawać mogło, jako że złodzieje będą próbowali włamać się do miejsc gdzie gracze przechowują swoje skarby, aby im je ukraść. Aby utrudnić im to zadanie, gracze będą mogli wynająć dom, który zapewni więcej miejsca do przechowywania, ale nie zabezpiecza przed kradzieżą. No chyba, że zostanie odpowiednio ulepszony i wzmocniony, co znacznie zmniejszy szansę na udaną kradzież.
Kiedy gracz osiągnie pewien poziom, będzie mieć szansę aby zostać władcą danego miasta i zarządzać wszystkimi aspektami z nim związanymi począwszy od housingu, poprzez handel, obronę, aż do zarządzania farmami, kopalniami i innymi surowcami znajdującymi się w granicach. Lord miasta do swojej dyspozycji będzie mieć pałac, który otoczony jest statuami mitycznych bestii. Jeśli myślicie, że to tylko dekoracja, to możecie się zdziwić. Okazuje się, że w razie ataku, posągi te mogą zostać przywołane dożycia i uczestniczyć w walce przeciwko najeźdźcy.
Miasta w Dark and Light stanowić będą także miejsce wymiany handlowej pomiędzy graczami, a dzięki wspólnemu ulepszaniu sklepów należących do NPC, użytkownicy uzyskają dostęp do coraz lepszych towarów. Podobnie będzie w przypadku fortyfikacji – współpraca mieszkańców przy ulepszaniu tych struktur będzie bardzo ważna w tej grze.
W wielu grach postacie NPC pozwalają na bardzo podstawowe interakcje z graczami – tutaj ma być inaczej. Dla przykładu, lokalni strażnicy mogą posiadać klucz umożliwiający dostęp do miejsca jakie chciałby zwiedzić gracz, a to oznacza że trzeba będzie się wkupić w ich łaski, aby móc go uzyskać. A jeśli ktoś pomyśli o karierze złodziejskiej w mieście, to musi sobie uświadomić, że NPC mogą go złapać i osadzić w więzieniu.
I co o tym myślicie? Bo jeśli o mnie chodzi, to twórcy prezentują coraz więcej interesujących rozwiązań i naprawdę mam nadzieję, że uda sie im je wszystkie zrealizować.