Zlecenia rzemieślnicze oraz możliwość podpalenia fortyfikacji, to tylko kilka z wielu ciekawych zmian, jakie w ostatnich aktualizacjach trafiły do polskiego Gloria Victis.
Zacznijmy od tego, że gracze Gloria Victis, którzy lubią rywalizację w tej grze, maja już dostęp do unikalnych handlarzy oferujących nagrody w zależności od zajętego miejsca w rankingu Glorii. Na ten moment do wyboru maja oni możliwość ponownego rozdania punktów statystyk, czy tez umiejętności pasywnych, ale już niedługo lista ta ma zostać rozbudowana.
Gracze lubiący rzemiosło, także znajdą nieco więcej wyzwań, a to za sprawą dodania do gry specjalnych zleceń rzemieślniczych. Znaleźc je można w portach Dunfen i Mereley, na półwyspach w pobliżu miast startowych i w gospodzie “Pod Martwym Krukiem” w północnej części Stoneholm.
Kilkanaście dni temu do gry dodano możliwość podpalania drewnianych budynków, takich jak fortyfikacje, farmy oraz tartaki przy uderzaniu ich pochodniami! Ta zmiana nie tylko dolała oliwy do ognia bitwy, a ale także bardziej zróżnicowała do mechaniki oblężeń. Ale nie samym ogniem świat Gloria Victis stoi i dlatego też, obrońcy osad mogą go ugasić. Aby móc to jednak zrobić, wpierw trzeba wybudować studnię w lokacji będącej pod kontrolą danej frakcji.
A co jeśli chodzi o plany na przyszłość?
Trwają wewnętrzne testy ważnych ulepszeń systemu ekwipunku, skierowane w finalną naprawę kłopotów z magazynem. Równolegle posuwają się do przodu prace nad nowymi animacjami oraz wydajnie poprawionym kontrolerem i synchronizacją.
Zgodnie ze słowami twórców Gloria Victis, prace nad animacjami są już praktycznie na ukończeniu.
W chwili obecnej przeprowadzamy intensywne testy aktualizacji zintegrowanego kontrolera i nowych animacji. Dwóch z naszych programistów zostało oddelegowanych do pracy tylko nad tym zadaniem. Na tym etapie dopracowujemy mechanikę oraz doświadczenia użytkownika, co w efekcie bardzo poprawi odczucia podczas walk. Pracujemy również nad kolejnymi zmianami celującymi w poprawę immersji – głowa waszej postaci będzie spoglądać na najbliższe „punkty zainteresowania” takie jak gracze, wrogowie, złoża surowców i temu podobne.
Wprowadziliśmy również kilka poprawek do wykrywania trafień i synchronizacji ich z aktualnymi animacjami. Testujemy też nowe mechaniki – zdolność do przerwania ataku przeciwnika wyprowadzeniem własnego uderzenia. Co więcej, posiadamy już animacje kucania i ciskania kamieniami – zostaną one wprowadzone później.
Dzięki przeróbce kontrolera postaci będzie możliwe poruszanie się w walce, a do tego zmodyfikowane zostanie wykrywanie trafień po stronie serwera, tak aby był on w stanie operować nawet będąc bardzo obciążonym.
Jeśli chodzi o ulepszenie synchronizacji, to zmiany są już gotowe do wprowadzenia, jednakże devsi czekają na zakończenie prac nad innymi, powiązanymi sub-systemami. Jeszcze w tym tygodniu rozpocznie się migracja danych związanych z ekwipunkami i depozytami graczy do nowego systemu bazy danych.
Więcej informacji na temat planów ekipy Black Eye Games względem Gloria Victis znajdziecie na stronie głównej gry.