Już jakiś czas temu pisałam o Battlegroundach, nowej formie rozgrywki, jaka w czerwcu trafi do The Elder Scrolls Online. Tym razem przyjrzyjmy się podstawom, jakie opisane zostały w najnowszym dzienniku developerskim twórców gry.
Zasady podobno są proste: wchodzicie, walczycie, nie umieracie i wychodzicie jako zwycięzcy.
Nowy rodzaj konfliktu pojawi się niedługo w Tamriel. Wkrótce Wy i Wasi towarzysze będziecie mogli wziąć udział w nowej rozgrywce PvP – Battlegrounds, która to dostępna będzie dla graczy posiadających rozszerzenie Morrowind.
Battlegroundy to krótkie, lecz krwawe walki, pomiędzy trzema drużynami złożonymi z graczy (4vs4vs4). W przeciwieństwie do PvP znanego z Cyrodill, drużyny w Battlegrounds nie reprezentują poszczególnych frakcji, bo składać się będą mogły z graczy z różnych frakcji. Tutaj nie walczy się o chwałę liderów poszczególnych frakcji, ale dołącza się do jednej z trzech drużyn: Pit Deamons (zieloni), Fire Drakes (pomarańczowi) lub Storm Lords (purpurowi).
Dołączenie do Battlegrounds odbywać się będzie w podobny sposób jak kolejkowanie do instancji grupowych. Wystarczy w grze przejść do menu Aktywności Grupowych i wybrać Battlegrounds. Można będzie kolejkować solo lub jako członek grupy, a także wybrać pożądany przedział (10-49 lub 10-50), jednakże tryb zostanie przydzielony losowo – może to się zmienić w przyszłości. Podobnie jak w przypadku Cyrodill, także i tutaj poziom postaci gracza zostanie automatycznie podniesiony.
Z racji tego, że walki PvP na Battlegroundach przeznaczone są dla małych drużyn, to mecze nie będą trwać dłużej jak 15 minut, co z pewnością będzie zupełnie innym doświadczeniem od długotrwałych kampanii w Cyrodill.
Po premierze dodatku do The Elder Scrolls Online – Morrowind, gracze otrzymają dostęp do trzech różnych trybów rozgrywki:
- Deathmatch dla drużyny – tryb idealny dla osób, które nie chcą się martwić o cele, czy pracę zespołową. Wystarczy znaleźć i zabić przeciwnika, a za każdą śmierć drużyna otrzymuje punkty.
- Capture the Flag (Przechwyć Flagę) – ten tryb jest stworzony pod taktykę atakuj-i-broń oraz dla osób, które lubią grac zespołowo. Wystarczy przechwycić flagę przeciwnika i przynieść ją do swojej bazy, a to wszystko podczas ochrony flagi własnej drużyny.
- Domination (Dominacja) – tryb zaprojektowany z myślą o osobach, które lubią rozgrywkę przechwytywania lokacji i jej obrony. Przechwycony punkt będzie nagradzał punktami drużynę, tak długo jak jest on pod jej kontrolą.
W każdym trybie wygrywa się poprzez osiągnięcie limitu punktowego lub też posiadanie największej ilości punktów w momencie upływu czasu/
Jeśli chodzi o miejsca tych rozgrywek, to na początku do dyspozycji graczy oddane zostaną trzy mapy:
- Ald Carac – ruiny miasta Dwemer;
- Ularra – miejsce kultu Daedry’;
- Foyada Quarry – kamieniołom znajdujący się u podnóży Red Mountain.
Każdy z tych miejsce ma mieć swój własny i niepowtarzalny styl, ale więcej na ich temat ujawnione zostanie w przeciągu najbliższych kilku tygodni.
Jeśli jednak już teraz chcielibyście zobaczyć, jak wyglądać będą takie walki, to uczestnicy targów targów PAX East byli w stanie je wypróbować. I oto jak to wygląda na ten moment:
Więcej na temat ewentualnych przyszłych planów związanych z Battlegroundami, znajdziecie tutaj.
To co – będziecie brać udział w tym typie rozgrywki, czy też nadal wolicie walki w Cyrodill lub też w Imperialnym mieście?
Jak dla mnie cudownie 🙂 chociaż i tak teso dostaje duży kontent w ostatnich miesiącach, no devsi wzięli się za teso 🙂
Ps. Nowy na stronie, jednak każdy post postaram się komentować 🙂
Dzieki 🙂