Już jakiś czas temu pisałam o Battlegroundach, nowej formie rozgrywki, jaka w czerwcu trafi do The Elder Scrolls Online. Tym razem przyjrzyjmy się podstawom, jakie opisane zostały w najnowszym dzienniku developerskim twórców gry.

Zasady podobno są proste: wchodzicie, walczycie, nie umieracie i wychodzicie jako zwycięzcy.

Nowy rodzaj konfliktu pojawi się niedługo w  Tamriel. Wkrótce Wy i Wasi towarzysze będziecie mogli wziąć udział w nowej rozgrywce PvP – Battlegrounds, która to dostępna będzie dla graczy posiadających rozszerzenie Morrowind.

Battlegroundy to krótkie, lecz krwawe walki, pomiędzy trzema drużynami złożonymi z graczy (4vs4vs4). W przeciwieństwie do PvP znanego z Cyrodill, drużyny w Battlegrounds nie reprezentują poszczególnych frakcji, bo składać się będą mogły z graczy z różnych frakcji. Tutaj nie walczy się o chwałę liderów poszczególnych frakcji, ale dołącza się do jednej z trzech drużyn: Pit Deamons (zieloni), Fire Drakes (pomarańczowi) lub Storm Lords (purpurowi).

Dołączenie do Battlegrounds odbywać się będzie w podobny sposób jak kolejkowanie do instancji grupowych. Wystarczy w grze przejść do menu Aktywności Grupowych i wybrać Battlegrounds. Można będzie kolejkować solo lub jako członek grupy, a także wybrać pożądany przedział (10-49 lub 10-50), jednakże tryb zostanie przydzielony losowo – może to się zmienić w przyszłości. Podobnie jak w przypadku Cyrodill, także i tutaj poziom postaci gracza zostanie automatycznie podniesiony.

Z racji tego, że walki PvP na Battlegroundach przeznaczone są dla małych drużyn, to mecze nie będą trwać dłużej jak 15 minut, co z pewnością będzie zupełnie innym doświadczeniem od długotrwałych kampanii w Cyrodill.

Po premierze dodatku do The Elder Scrolls OnlineMorrowind, gracze otrzymają dostęp do trzech różnych trybów rozgrywki:

  • Deathmatch dla drużyny – tryb idealny dla osób, które nie chcą się martwić o cele, czy pracę zespołową. Wystarczy znaleźć i zabić przeciwnika, a za każdą śmierć drużyna otrzymuje punkty.
  • Capture the Flag (Przechwyć Flagę) – ten tryb jest stworzony pod taktykę atakuj-i-broń oraz dla osób, które lubią grac zespołowo. Wystarczy przechwycić flagę przeciwnika i przynieść ją do swojej bazy, a to wszystko podczas ochrony flagi własnej drużyny.
  • Domination (Dominacja) – tryb zaprojektowany z myślą o osobach, które lubią rozgrywkę przechwytywania lokacji i jej obrony. Przechwycony punkt będzie nagradzał punktami drużynę, tak długo jak jest on pod jej kontrolą.

W każdym trybie wygrywa się poprzez osiągnięcie limitu punktowego lub też posiadanie największej ilości punktów w momencie upływu czasu/

Jeśli chodzi o miejsca tych rozgrywek, to na początku do dyspozycji graczy oddane zostaną trzy mapy:

  • Ald Carac – ruiny miasta Dwemer;
  • Ularra – miejsce kultu Daedry’;
  • Foyada Quarry – kamieniołom znajdujący się u podnóży Red Mountain.

Każdy z tych miejsce ma mieć swój własny i niepowtarzalny styl, ale więcej na ich temat ujawnione zostanie w przeciągu najbliższych kilku tygodni.

Jeśli jednak już teraz chcielibyście zobaczyć, jak wyglądać będą takie walki, to uczestnicy targów targów PAX East byli w stanie je wypróbować. I oto jak to wygląda na ten moment:

 

Więcej na temat ewentualnych przyszłych planów związanych z Battlegroundami, znajdziecie tutaj.

To co – będziecie brać udział w tym typie rozgrywki, czy też nadal wolicie walki w Cyrodill lub też w Imperialnym mieście?