Już od jakiegoś czasu na serwer testowy H1Z1: King of the Kill trafiały tajemnicze aktualizacje i w końcu twórcy tej gry postanowili ujawnić, nad czym pracowali w ostatnim czasie.
Tak jak wspominałam, zmiany te trafiły na serwer testowy, co wcale nie oznacza, że trafią one na serwery Live.
Test Połączenia
Pierwsza wersja testu połączenia regionalnego. Po wstępnym logowaniu, gracz będzie mieć możliwość wyboru, w którym rejonie chcą kontynuować grę. Jeśli jednak ping przekracza dopuszczalne progi wartości, to nie będzie można kontynuować rozgrywki w tym rejonie.
W planach twórców gry jest wprowadzanie limitów pingu na serwerach Live w kilku fazach, przy czym celem jest granica 150ms przed rozpoczęciem kolejnego pre-sezonu.
Kamera Widza
Nowe, znacznie ulepszona, wersja kamery widza. Zaprojektowano nowy interfejs pokazujący stan drużyny w miarę upływu czasu rozgrywki, jakie bronie mają wyposażone, jaki pancerz, a także nowe kolory obrysu dla każdego członka drużyny. Oprócz tego gracz będzie mógł się przełączać pomiędzy kolejnymi członkami drużyny.
Ilość graczy wzrosła od września o 1000%
Pojazdy
Dodano nowy interfejs użytkowania pojazdów, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Jest to dopiero pierwsza wersja i zawiera prędkościomierz, wytrzymałość pojazdu i ilość paliwa, a także wskaźniki poszczególnych części pojazdu i ich kondycji. Trzeba będzie pamiętać o tym, że na wydajność i funkcjonalność pojazdu wpływ mieć będą uszkodzenia. Jeśli pojazd jest w złym stanie, to kierowanie nim będzie się pogarszać, a nawet będzie można stracić turbo.
Obecny wygląd prędkościomierza nie jest wersja ostateczną.
Magnum okazał się zbyt mocny przeciwko pojazdom, szczególnie że cała drużyna strzelająca z tej broni w kilka sekund mogła zniszczyć pojazd. Dlatego tez projektanci zdecydowali się na spowolnienie pocisków Magnum na zasięgu powyżej 55 metrów i ich zwiększony opad powyżej 73 metra. Magnum więc nadal będzie efektywny na bliskim zasięgu, ale będzie znaczniej trudniej strzelać do graczy i pojazdów na dalszym zasięgu.
Kolejnym tematem było wysiadanie graczy z szybko poruszających się pojazdów. Pierwotnie twórcy gry wspominali o tym, że gracze nie będą mogli wysiadać z pojazdu powyżej określonej prędkości, ale doszli do wniosku, że jest to za bardzo karzące i zmieniono podejście. W tej chwili testowane są obrażenia zadawane postaciom, które wysiadają z jadącego pojazdu – im szybciej jedzie pojazd, tym większe obrażenia. Zmiana ta nie trafi na serwery Live w najbliższym czasie, jako, że wymaga dopracowania.
Dodatkowo wersja ta wprowadziła do gry kilka ułatwień. Kiedy gracze wsiądą do pojazdu bez kluczyka, to będą mogli przytrzymać pedał gazu (W) aby go zapalić. Oprócz tego przemieszczanie części pojazdów, jak na przykład świece, może być wykonywane metodą przeciągnij i upuść.
Poza tym devsi poprawili wiele obiektów w świecie, które powodowały, że pojazdy niespodziewanie wybuchały.
Rejestr obrażeń
Projektanci H1Z1: King of the Kill nadal pracują nad ulepszeniem serwerów, ale oprócz tego chcą również upewnić się, że gracz w odpowiedni sposób jest informowany o jego działaniach. Dlatego też zaktualizowano wiele efektów, dźwięków oraz interfejs, aby różnica pomiędzy trafieniem ciała, a trafieniem lub zniszczeniem pancerza i hełmu przeciwnika stała się jaśniejsza. Podobne zmiany zastosowane zostały także w przypadku gdy gracz otrzymuje obrażenia.
- Kolor czerwony markera oznacza, że trafione zostało ciało.
- Kolor żółty – pancerz/ hełm.
- Kolor biały – obrażenia zadawane pojazdom.
Niestety, ale akurat te zmiany nie przypadły graczom do gustu, a w szczególności znacznie zwiększony znacznik, dlatego też Chris Wynn poinformował o tym, iż dodana zostanie opcja umożliwiająca włączenie dotychczasowych znaczników z nowymi kolorami.
Mapa – Arena
Devsi skupili się na optymalizacji mapy w celu poprawy ogólnej wydajności, jak również naprawieniem wielu błędów.
- Znacznie mniej obiektów lewitujących.
- usunięto obiekty uniemożliwiające podniesienie łupów.
- Optymalizacja obszarów mieszkalnych:
- Układ niektórych domów został zmieniony.
- Niektóre domy nie są dostępne.
- Niektóre domy mają zabite okna deskami.
- W trakcie opadania na spadochronie gracze będą w stanie powiedzieć, które domy sa zabite deskami, a które nie. Podpowiedź: zielona trawa oznacza łup!
- Optymalizacja Ranchito i Pleasant Valley aby zwiększyć ilość FPS na tych obszarach.
- Zmieniono układ niektórych biurowców.
- Pakiety poszczególnych rodzajów amunicji mają unikalny wygląd.
Poprawy błędów
- Usunięto możliwość natychmiastowego położenia się poprzez krok w bok.
- Naprawiono granaty dymne, które nie renderują się w gazie.
- Ulepszono zasięg wizualny granatu gazowego oraz jego obrażenia.
- Naprawiono utykający dźwięk klaksonu.
- Poprawiono animacje przeładowania AK-47.
- Naprawiono przycisk Num 0, który nie zachowuje się już jak Enter.
- Naprawiono błąd, gdzie przeciąganie elementów mogło podwoić ich ilość.
Na ten moment, nie wiadomo kiedy zmiany te trafią na serwery Live. Jeśli chcielibyście osobiście je przetestować, to serwer testowy czynny jest w godzinach 00:00 – 05:00.
No i co o tym myślicie?
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
Fajnie że coś robią ale ja jak i większość kolegów co graja w tą gre chcą nagrody za wygraną nie