Osoby zainteresowane survivalem Rend z pewnością ucieszą się z informacji, iż w grze tej będą mogli wybrać klasę oraz jej umiejętności.
Wszyscy gracze zaczynają dokładnie tak samo i mając ten sam ekwipunek. Różnica pojawi się gdy postać osiągnie poziom drugi i z każdym kolejnym poziomem zacznie zdobywać punkty talentów, które można wydać w ścieżkach klasowych.
Gracze będą mogli wydać swoje punkty na dwie z czterech ścieżek klasowych, ale z czasem będą musieli podjąć decyzję, która z nich jest klasą podstawową:
- Asasyn to klasa dla graczy, którzy lubią się poruszać szybciej i ciszej oraz zadawać dużą ilość obrażeń. Wydając punkty w tej ścieżce gracz zadaj więcej obrażeń w głowę, minimalnie zwieksza punkty życia swojej postaci, zwiększa wysokość z której może bezpiecznie spaść, ale praktycznie nie zwiększa ciężaru jaki może nosić. Tier 6 tej klasy daje Asasynowi dostęp do kamuflażu, który czyni go niewidzialnym tak długo jak tkwi w bezruchu.
- Żołnierz jest o wiele silniejszy od asasyna, a co za tym idzie może więcej dźwigać w swoim ekwipunku, a oprócz tego zwiększone zostają obrażenie zadawane na bliskim zasięg. Poszczególne tiery tej ścieżki klasowej zwiększają regenerację życia i wytrzymałości oraz pancerz. Tier 6 daj czasowy buff znacznie zwiększający ilości punktów życia i pancerz.
- Mistyk to klasa dla graczy lubiących granie postaciami wspierającymi i buffującymi. Poszczególne tiery ścieżki dają dostęp do licznych buffów dla Mistyka i jego współbratymców: zwiększonej regeneracji staminy, pancerza, odporności, a także redukcji w koszcie umiejętności. Tier 6 daje światło Mistykowi i jego grupie, ale nie jest one widoczne dla ich przeciwników.
- Survivalist to klasa dla osób, które lubią być niezależne i cieszyć się dużą wytrzymałością. Jakby nie patrzeć Rend to przede wszystkim survival, a ta klasa może przeżyć znacznie dłużej bez jedzenia i picia. Dodatkowo jest ona w stanie poruszać się znacznie szybciej jednocześnie wytwarzając przedmioty, zbiera więcej surowców, ma zwiększona odporność na temperaturę, a jego wierzchowce sa o wiele szybsze. Tier 6 pozwala im znaleźć pożywienie i wodę, nawet w miejscach gdzie inne klasy ich nie dostrzegają.
To co sprawia, że system ten jest interesujący, to podany przez ekipę Rend informacja, iż rozgrywka połączeniem żołnierz/asasyn będzie zupełnie inna od połączenia asasyn/żołnierz. Oprócz tego każda klasa została zaprojektowana w taki sposób, aby oferować korzyści oraz pewne niedogodności. Na przykład asasyn i jego pierwsza umiejętność, która zwiększa prędkość biegania, ale jednocześnie szybciej zużywa on staminę.
Trzeba powiedzieć, że z opisu ścieżek klasowych wynika, iż jest to bardzo ciekawie zaprojektowany system, jednakże tylko czas pokaże, jak jakiego funkcjonowanie okaże się w praktyce. Jeśli zainteresował Was ten system, to więcej informacji na jego temat znajdziecie na stronie głównej gry.