Jeśli jesteście fanami survivali, to jestem przekonana, że z pewnością natknęliście się u mnie na wzmianki o Rend – grze, która łączy w sobie elementy survivalowe, sandboxa i RPG, a do tego ma podział na trzy frakcje.

Tytuł ten zadebiutował na Steam Early Access pod koniec lipca i przez jakiś czas cieszył się sporą popularnością. Pięknie wyglądający świat, wiele biomów, ciekawe klasy i funkcje, z pewnością wyglądają interesująco. Tyle, że rozgrywka w Rend trwa tylko przez określony czas – dopóki nie wygra jedna z frakcji, po czym zabawę trzeba zaczynać od nowa. Ale to się ma niedługo skończyć.

Kilka dni temu ekipa ze studia Frostkeep zapowiedziała, iż w niedługim czasie uruchomi dwa nowe tryby: klasyczny survival i eksploracyjny. Trybów tych domagała się społeczność i dzięki nim gracze zyskają dostęp do całego świata, a do tego będą mieć dostęp do klasycznej rozgrywki bez podziału na frakcje i osłoniętych tarczą baz frakcyjnych.

Nowe tryby pozwalać będą na budowanie baz należących do graczy i eksplorację mapy, a do tego nie będzie ograniczenia czasowego. W trybie klasycznym użytkownicy będą mogli angażować się w potyczki PvP atakując na przykład bazy innych graczy, przejmując punkty kontrolne i zbierając nagrody wyznaczone za ich głowy. Tryb eksploracyjny jest typowym doświadczeniem PvE i nie będzie oferował możliwości atakowania innych użytkowników. Warto dodać, że tryb klasyczny jest już dostępny na serwerze testowym Rend.

Prócz tego twórcy mają w planach wprowadzić pewne zmiany w systemie sparków potrzebnych do badań i punktów Ascension: sparki wypadać będą z pokonanych przeciwników, a punkty powiązane będą z kontem, a nie jak to jest obecnie z serwerem.

Coraz więcej survivali zaczyna oferować serwery PvE, co mnie osobiście odpowiada, bo mogę w spokoju sobie pozwiedzać świat. A co Wy o tym sądzicie? Dobre posunięcie ze strony ekipy Rend?