Jeśli nie jest to Wasza pierwsza wizyta na BabaGra.pl, to jest spora szansa, że już wcześniej słyszeliście o tworzonym przez Intrepid Studio MMORPG – Ashes of Creation.

Akcja gry osadzona została na świecie , od tysiącleci nie tkniętym cywilizacją, który gracze będą: odbudowywać, zaludniać i ponownie odkrywać. Miasta powstaną i padną, a na ich losy wpływ będzie mieć determinacja i siła woli. To jest coś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyliście – zupełnie niepowtarzalny świat, który nigdy nie przestaje się zmieniać.

Przez ostatnie kilka tygodni, twórcy gry prezentowali dość śmiałą wizję tego, w jaki sposób zamierzają ożywić ten wirtualny świat i wygląda na to, że ich dzienniki developerski i liczne filmy, przekonały fanów gatunku MMORPG.

Wczoraj wieczorem wystartowała kampania zbierająca fundusze na ten projekt. Twórcy chcieli pozyskać 750.000$ … i ledwie 10 godzin później, tytuł ten został w pełni ufundowany! Oznacza to, że Ashes of Creation dołączyło do grona najszybciej ufundowanych gier w historii Kickstarter.

Pomysł na Ashes of Creation narodził się w głowie Stevena Shariffa już kilka lat temu, ale prace nad nim rozpoczął dopiero pod koniec 2015 roku. Ekipa pracująca nad tym projektem składa się z wielu projektantów pochodzących z różnych MMO, ale zdecydowana większość z nich to osoby, które sporą część swego życia spędziły w SOE pracując nad takimi tytułami jak Star Wars Galaxies, EverQuest, EverQuest 2, PlanetSide 2, Vanguard : Saga of Heroes, czy nawet EverQuest Next.

Czym dokładnie ma być Ashes of Creation? jest to projekt, który obiecuje, że ponownie ożywi gatunek MMO. Na starcie gracze znajdą się w długo opuszczonym świecie, a ich działania określą gdzie powstaną osady, wioski, miasta, a nawet ich rodzaj miast. W grze tej, żaden serwer nie rozwinie się w ten sam sposób i każdy z nich bedzie mieć własną historię napisana przez czynności PvE oraz PvP wykonywane przez graczy.

Zapowiada się także, że Ashes of Creation będzie przepięknie wyglądającą grą, a to dzięki temu, że powstaje na silniku Unreal 4. Owszem, silnik ten nie jest tradycyjnie używany przy tworzeniu gier MMORPG na dużą skalę i jest sporo osób, w tym i jak, którzy martwią się, że nie sprosta on zadaniu. Jednakże studio Intrepid zdradziło, że projektanci wykonali wiele niestandardowych prac usprawniających ten silnik, tak aby dostosować go do potrzeb prawdziwego MMO, a dzięki wspaniałej grafice jaką on oferuje, mają nadzieję, że inwestycja w zmiany będzie tego warta.

Zgodnie z informacjami podanymi w kampanii na Kickstarter, do dyspozycji graczy oddanych zostanie 8 ras – cztery gatunki podzielone na dwa typy. W przeciwieństwie do innych gier, rasa nie będzie mieć tylko wpływ na wygląd, ale wiąże się także jakich umiejętności będzie w stanie używać dana postać. Rasy bardzo mocno integrować się będą z dostępnymi klasami, zwiększając i zmieniając rozgrywkę. Celem studia Intrepid jest stworzenie systemu, w którym elf wojownik pełni tą samą rolę jak krasnolud wojownik, ale rozgrywka nimi będzie się różnić.

Co ciekawe, po pewnym czasie, gracze będą mogli ulepszyć swoją podstawową klasę inną – wybierając z tej samej puli ośmiu dostępnych klas. Dzięki temu na przykład wojownik będzie mógł używać umiejętności żywiołów zarezerwowanych dla magów, a łucznik opanować kilka umiejętności leczących zarezerwowanych dla kleryka.

To, że studiu Intrepid udało się w kilka godzin osiągnąć zamierzony cel i zebrać 750.000$, nie oznacza koniec kampanii. Wręcz przeciwnie, bo już kilka minut po zebraniu wymaganej kwoty, twórcy gry zamieścili kolejne cele, a osiągniecie ich oznacza dodanie do gry kilku interesujących aspektów:

  • 1 milion dolarów – Parlor games, czyli gry w tawernach pomiędzy graczami (Nie wiem czemu, ale z racji tego, że część projektantów pracowało kiedyś nad Vanguard, mam nadzieję, że będzie to przypominać właśnie dyplomację z tej gry)
  • 1,25 miliona dolarów – Mounty dla grupy
  • 1,50 miliona dolarów – Statki, eksploracja mórz oraz więcej podwodnych biomów

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo mocno kibicuję studiu Intrepid, bo mam nadzieję, że możemy być świadkiem powstawanie czegoś nowego i ekscytującego.

Pamiętajcie, że jeśli zainteresował Was ten tytuł, to możecie zarejestrować się na stronie głównej gry, gdzie każdego tygodnia wybieranych jest losowo kilka osób, które wezmą udział w pierwszych alpha testach Ashes of Creation.

Więcej informacji na temat innych, interesujących systemów, jakie będą obecne w Ashes of Creation, znajdziecie przeglądając moje poprzednie wpisy na temat tej gry.

1 KOMENTARZ

  1. „1,25 milionów dolarów – mounty dla grupy” nieźle cenią te mounty.
    Ale chyba nic mnie już nie zdziwi po wyczytaniu, że gracze przez rok praktycznie płacili pensję moderatorowi robiącemu seks mod do simsów.

Comments are closed.