Fani survivalu Miscreated z pewnością nie mogą się doczekać nowości, jakie już niedługo trafią do gry i które to w zeszłym tygodniu zaprezentowane zostały przez studio Entrada Intearctive.

Oj będzie się działo…

Na serwer eksperymentalny (testowy) Miscreated trafiła najnowsza aktualizacja – 49, a wraz z nią kilka kilometrów kanałów pod Hayward, stany świadomości dla postaci, nowe bronie oraz ulepszony interfejs.

Jeśli chodzi o kanały, to na tą chwilę znajdują się one w okolicy Hayward i tworzą alternatywną drogę wejścia do tej miejscowości. Zgodnie ze słowami projektantów na ten moment maja one kilka wejść/ wyjść oraz łącznie około 2,5 km długości. Warto dodać, że dzięki modularnemu systemowi w jaki są one tworzone, nic nie staje na przeszkodzie, aby w przyszłości nie zostały one wydłużone. Nie ma też co martwić się o spadek FPS, gdyż zostały one stworzone w taki sposób, który nie wymaga ich renderowania, gdy postać znajduje się na powierzchni. Co ciekawe, to kanały są nie tylko dość ciemnymi miejscami, ale niektóre ich fragmenty znajdują się pod wodą…

Kolejna aktualizacja Miscreated doda także funkcję nieprzytomności i odrętwienia postaci. Jest to coś zupełnie nowego i dzięki temu dodatkowi, gracze będą mogli grabić przeciwników bez konieczności ich zabicia.

Nieprzytomność trwać będzie około 30 sekund z czego 10 sekund to całkowite zaciemnienie ekranu, a pozostały czas to okres powolnej regeneracji. Efekt ten będzie można wydłużyć poprzez zastosowanie środków zwiększających odrętwienie, lub też skrócić używając soli trzeźwiących.

Gracze będą mogli stracić przytomność na kilka sposobów:

  • zbyt duże spożycie alkoholu lub też zepsutego jedzenia;
  • postrzelenie strzałkami ze środkiem uspokajającym;
  • granat z gazem usypiającym;
  • woreczek wypełniony pociskami (bean bag round);
  • mając mniej niż 4 pkt zdrowia i krwawiąc;
  • granat błyskowy.

Jeśli chodzi o granaty z gazem usypiającym, to przed jego działaniem chronić będą maski gazowe, a osłabiać jego działanie bandany i maski przeciwpyłowe. A co do małej ilości życia i krwawienia, to w tym przypadku stan nieprzytomności ma potrwać około 15 sekund, co da czas na wezwanie ewentualnej pomocy.

Niektóre bronie. takie jak zatrute strzały, pociski do strzelby, kamienie oraz wybuchy, będą unieruchamiać przeciwnika, ale zabiją go zanim straci on przytomność.

We wszystkich przypadkach nieprzytomni gracze nada będą mogli używać czatu głosowego, a ich przeciwnicy będą mogli ich skrępować używając taśmy klejącej, kajdanek i innych podobnych elementów. Pod uwagę trzeba będzie wziąć także poziomy zakażenia, choroby oraz zatrucia organizmu, gdyż będą one spowalniać odzyskiwanie sprawności postaci, przynajmniej do czasu gdy efekty te nie zostaną wyleczone za pomocą antybiotyków oraz bandaży leczniczych.

Prezentacje powyższych nowości, możecie obejrzeć na krótkim streamie twórców gry, podczas którego pokrótce je omówiono. To nie koniec zmian i nowości jakie trafiły na serwer testowy. Zarówno listę najważniejszych zmian, jak i nagranie streamu, znajdziecie poniżej.

Rozgrywka

  • Ognisko zgaśnie gdy usunie się drewno
  • Ognisko nie będzie zużywać drewna po jego zgaszeniu
  • Zbalansowano obrażenia zadawane przez praktycznie wszystkie bronie
  • Dodano zarządzanie odrętwieniem (tropidity) do wielu artykułów konsumpcyjnych i medycznych
  • Naprawiono problem z ostatnim, niesłyszalnym pociskiem
  • Naprawiono drabinki powodujące niewidzialność graczy
  • Dodano możliwość łupienia zwłok podczas pływania
  • W świecie można znaleźć od teraz kamienie, patyki i grzyby
  • Skorygowano współczynnik pojawiania się w świecie różnego rodzaju amunicji
  • Nieprzytomną lub związaną postać można ograbić ze wszystkich przedmiotów

Rzemiosło

  • Dodano generator energii słonecznej
  • Dodano nowe typy strzał
  • Worki z piaskiem stworzone przez gracza będą lądować na ziemi, jeśli ekwipunek gracza jest pełen
  • Dodano skórę wilka na podłogę
  • Dodano kamienny młotek, topór oraz kilof

Przedmioty

  • Dodano broń oraz strzałki usypiające
  • Dodano woreczki wypełnione pociskami (shotgun bean bag)
  • Dodano granaty nasenne oraz obezwładniające
  • Dodano czerwony reflektor
  • Dodano strzykawkę z adrenaliną

Pojazdy

  • Poprawiono 5-tonową ciężarówkę – lepsza fizyka, zawieszenie i poślizg

Mapa

  • Dodano system kanalizacji pod Hayward
  • Powiększono mapę na wschód od Hayward
  • Zablokowano możliwość wjechania quadem schodami w hotelu

Interfejs

  • Ulepszono Menu główne
  • Dodano paski stanu dla staminy i odrętwienia

Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.

I co myślcie o tych zmianach? Podoba się Wam kierunek i tempo rozwoju Miscreated?