Dobrze wiemy o tym, że interakcja pomiędzy twórca gry, a graczami jest piekielnie ważna i wydaje mi się, że ekipa Conan Exiles – przynajmniej na razie, robi to naprawdę dobrze.
Dzięki interakcjom pomiędzy dwoma stronami tytuł może się rozwijać, a do tego uniknąć można wielu nieporozumień. Oprócz tego gracze zawsze maja mnóstwo pytań jeśli chodzi o tytuły, w które grają chcąc wiedzieć dlaczego devsi podjęli taka, a nie inną decyzję, czy też czego mogą oczekiwać w przyszłości. Ekipa Conan Exiles dobrze wie, że ich tytuł nie jest jeszcze w pełni dopracowany, bo w końcu dlatego znajduje się we wczesnym dostępie na Steam, i dlatego też każdego tygodnia odpowiadają na wiele pytań zadanych przez społeczność tej gry. Czas na kolejną partię…
Jakiś czas temu studio Funcom wspomniało o tym, w jaki sposób chce umożliwić graczom tworzenie wielki i funkcjonujących miast, gdzie każdy złapany niewolnik wykonywać będzie przypisana im pracę. Zgodnie ze słowami Oscara Lopeza, głównego projektanta Conan Exiles, który w tym tygodniu odpowiadał na pytania graczy, przyszłe miasta maja być czymś więcej niż tylko „szkatułką ochraniającą zasoby gracza”.
Ogólna filozofia jest umożliwienie graczom tworzenie ciekawych rozwiązań dla ich miast. Rzeczy takie jak scentralizowany magazyn, utrzymanie i płace, automatyczna produkcja, planowanie prac dla niewolników, sypialnie, niewolnicy automatycznie otwierający zwodzone mosty, obsługujący kotły z gorącym olejem na murach, naprawiający ściany, itd. To wszystko i jeszcze więcej jest w naszych planach i nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli się za to zabrać.
Lopez potwierdziła także, że nadchodzący nowy biom dla Conan Exiles – Highlands, będzie znajdował się na północ od istniejącej pustyni i będzie darmowym powiększeniem mapy dostępnym dla wszystkich posiadaczy Conan Exiles. Jeśli chodzi o kolejne biomy, to one mogą zostać dodane na nieco innych zasadach.
Boska furia, zadające obrażenia kule oraz windy zawitały do Conan Exiles
Oprócz tego poruszono temat nie mających sensu łupów w postaci kości z Sand Reaper i skorpionów, które to mają zniknąć w kolejnej aktualizacji. Kiedyś w przyszłości stworzenia te dostarczać będą graczom chitynę. Ukrycie nakrycia głowy na razie nie wchodzi w opcje, ale może kiedyś w przyszłości temat ten powróci. Podobnie jest w przypadku tratw i zapowiadanych wcześniej serwerów hardcorowych z permadeath.
Na koniec pojawiła się także informacja dotycząca wersji na Xbox One:
Dodanie wsparcia na konsole jest zawsze dość wymagające, ponieważ musimy być jak najbardziej wierni jakości graficznej na wydajnym GPU. Musimy równiez wykonać dodatkowe prace nad optymalizacją kodu, ponieważ obecnie działa on głównie na jednym wątku, a jeden rdzeń na konsoli Xbox One jest wolniejszy niż te na nowoczesnych PC-etach. Duża część integracji z systemem Xbox będzie także korzystna dla wersji na PC, jak i wydajności naszych serwerów.
Jak widzicie, ekipa Conan Exiles ciężko pracuje nad udoskonaleniem gry, a świadczy o tym chociażby ostatnia, bardzo interesująca aktualizacja, która dodała sporo ciekawych rozwiązań. To kto z Was ma już windę w swojej bazie?