Jeśli myśleliście, że ARK: Survival Evolved zadebiutuje już w przyszłym tygodniu, czyli tak jak zostało to zapowiedziane juz jakiś czas temu, to się zawiedziecie.

Studio WildCard ogłosiło w ten weekend, że z racji tego iż niektóre sprawy zajęły więcej czasu niż zakładano, premiera ARK: Survival Evolved [karta Steam] przełożona została z 8 na 29 sierpnia.

Czy to dobrze, że premiera gry została opóźniona?

Myślę, że tak, bo przez najbliższe kilka tygodni twórcy mają w planach popracować nad optymalizacją, naprawić dwie tony błędów, usunąć exploity i zrobić wiele innych rzeczy, dzięki którym gra ta ma stać sie pełnoprawnym wydanym tytułem.

Jednym z największych problemów tej gry – mimo, że w fazie wczesnego dostępu znajduje się już od ponad dwóch lat, jest optymalizacja. Studio WildCard ma zamiar wykorzystać dodatkowy czas, aby wiele udoskonaleń stworzonych z myślą o konsolach, wprowadzić do wersji na PC, co ma znacznie poprawić rozgrywkę. W ich planach jest także lekki nerf co niektórych bossów, szczególnie tych których zabicie przyprawia graczy o siwe włosy. Oprócz tego spodziewać się możecie naprawienia błędu z wyhodowanymi stworzeniami, zatrzymującymi się na etapie podrostków, uniemożliwienie graczom dostania się pod tekstury mapy The Center, naprawienie exploita umożliwiającego duplikowanie przedmiotów oraz wprowadzenie funkcji uniemożliwiających DDoS serwerów.

Także i premiera ogłoszonej podczas E3 nowej mapy – Ragnarok, zostanie opóźniona. Jej twórcy także mają w planach wykorzystać extra czas na dodanie nowych obszarów i Bossa, a także umożliwić użytkownikom przeniesienie stworzeń z tego świata na inne ARK-owe wyspy.

Przypomnijmy, że ARK: Survival Evolved zadebiutował na Steam Early Access w czerwcu 2015 roku, a na początku lipca studio WildCard podwoiło cenę tej gry, tłumacząc to chęcią umieszczenia gry na sklepowych półkach.