Wygląda na to, że ostatnia aktualizacja do No Man’s Sky ponownie rozbudziła zainteresowanie tym tytułem i pokazuje nam, że twórcy gier mogą dostać drugą szansę.

No Man’s Sky zadebiutował w dość opłakanym stanie w sierpniu zeszłego roku. Gracze szybko zdali sobie sprawę, że tytuł ten został udostępniony praktycznie we wczesnym dostępie, bez wielu obiecywanych wcześniej funkcji. Prawie wszystkie recenzje wówczas wystawiane były negatywne, a ponad 95% graczy odeszło w pierwszym miesiącu.

Ta tragiczna premiera obrodziła tysiącami memów pokazujących różnicę pomiędzy zapowiedziami, a produktem finalnym. Mimo tego fiaska, mamy za co dziękować No Man’s Sky. Po pierwsze, to gracze podchodzą teraz bardziej sceptycznie do wszelkich pre-orderów oraz recenzji co niektórych portali, które w dużej mierze są artykułami sponsorowanymi (przynajmniej mam taka nadzieję). A po drugie to ilość zwrotów No Man’s Sky na Steam, niejako zmusiła Valve do zmiany regulaminu i od tego momentu, wszystkie firmy chcące sprzedawać gry na tym portalu, muszą zamieścić zwiastun z prawdziwą rozgrywką z ich produkcji.

A wracając do samego No Man’s Sky, to Hello Games wbrew obawom wielu osób nie porzuciło graczy i wprowadziło do gry kilka olbrzymich aktualizacji, których zadaniem było poprawić rozgrywkę, a także dodać wiele nowych elementów. Aktualizacja Foundation dodała dodatkowe tryby gry oraz możliwość budowania baz. Jeśli chodzi o Path Finder to ta poprawiła wizualny aspekt produkcji, wprowadziła permadeath i dała jeszcze więcej powodów by budować bazy. Oczywiście obie te aktualizacje wprowadziły wiele poprawek, ulepszeń i różnych funkcji, które miały dać graczom powód do logowania się do gry.

W zeszłym tygodniu studio Hello Games wprowadziło do No Man’s Sky kolejną aktualizację – Atlas Rises, która to dodała dodatkowe 30 godzin fabuły, możliwość edytowania terenów, ulepszyła ekonomię oraz wprowadziła coś co przypomina zaczątek gry wieloosobowej, ale multiplayerem to to jeszcze nie jest.

I stała się rzecz niesłychana – gracze zakochali się w No Man’s Sky. Na tą chwilę jest prawie 4.000 w większości pozytywnych nowych opinii na Steam, a do tego tytuł ten znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych gier na Steam w ostatnim czasie. Z informacji pozyskanych ze SteamSpy wynika, że w ciągu ostatniego miesiąca produkcje tę zakupiło ponad 100.000 osób i dzięki temu No Man’s Sky przekroczył pułap miliona sprzedanych kopii na PC. Z dnia na dzień, coraz więcej osób loguje się do No Man’s Sky i wygląda na to, że w końcu jest to gra, którą obiecał Sean Murray.

No Man’s Sky pod ostrzałem brytyjskiej organizacji konsumenckiej

To wszystko tylko pokazuje, co można osiągnąć, gdy studio zamiast porzucić projekt po nieudanej premierze, skupi się na jego udoskonaleniu.

Czekamy jeszcze tylko na prawdziwy multiplayer…