W piątkowy wieczór, ekipa H1Z1 zebrała się w studio, aby podzielić się z fanami tej produkcji informacjami dotyczącymi prac związanych z odświeżaniem mapy Z1, kolejnymi zmianami mechanik broni oraz kilku innych rzeczach.

Mapa Z1

Zacznijmy od mapy Z1, czyli pierwszej mapy H1Z1, która zastąpiona została tą istniejącą obecnie. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że prace nad przywróceniem tej mapy potrwają nawet kilka miesięcy i wielu graczy zadawało sobie pytanie, dlaczego aż tak długo. Okazuje się, że jest to związane z wieloma sprawami.

Po pierwsze, to mapa ta stworzona została z myślą o trybie przetrwania, a to oznacza, że gdyby włączyć ja w tej chwili, to nadal podświetlałby się wszystkie szafki i kontenery, co z pewnością irytowałoby wielu graczy. Kolejną rzeczą, która musi zostać naprawiona są drzwi. Nie dość, że niektórych z nich nie można otworzyć, to zgodnie z nowym kodem, jaki wprowadzony został do gry jakiś czas temu, wszystkie drzwi otwierają się w kierunku od gracza, co na starej mapie może doprowadzić do absurdalnych sytuacji.

Podobne problemy dotyczą wnętrz budynków mieszkalnych, które są zbyt ciasne i zagracone, a także innych budowli – w planach jest aby podmienić je na nowsze wersje wnętrz. Devsi wspomnieli także o wielu nienaprawionych problemach z teksturami, które także będą musiały zniknąć. Pamiętacie słynne błędy z malutkimi kamieniami na łąkach, po najechaniu na które pojazdy wybuchały? Chyba nie chcecie, aby te i inne błędy powróciły…

Jak widzicie, przed ekipą H1Z1 jest wiele pracy, ale zgodnie z ich słowami, gracze będą regularnie informowani o ich postępie.

Kolory

Twórcy H1Z1 słyszeli opinię graczy o rozmytych i depresyjnych kolorach, dlatego też w planach jest wrócić do bardziej intensywnych i pełnych życia.

Bronie

AR

  • Przyspieszono szybkość resetowania odrzutu dla AR (szybszy dwuklik);
  • poziomy odrzut został usunięty.

AK

  • Zmniejszono szybkostrzelność;
  • w zależności od opinii graczy, może wprowadzone zostaną inne zmiany.

Strzelba

  • Zwiększono obrażanie na bliższym dystansie, ale za to zmniejszono na dalszym;
  • dodano centralną kulkę;
  • stały wzór śrutu.

Gaz

  • Pierwszy pierścień pojawia się szybciej i szybciej zaczyna się przemieszczać;
  • przemieszcza się jednak wolniej niż obecnie;
  • w końcówce meczu szybkość przesuwania pierścieni została spowolniona;
  • usunięto system toxicity;
  • w miarę postępu meczu obrażenia zadawane przez gaz ulegają zwiększeniu;
  • zmiana w przejrzystości gazu – w miarę postępu meczu, gaz jest coraz mniej przejrzysty.

Trening

Nowa mapa ta jest znacznie mniejsza od obecnej Z2 – ma powierzchnię całkowitą 2km x 2km, a obszar grywalny to 1,5km x 1,5km.  Jest to miejsce, gdzie gracz będzie mógł przećwiczyć swoje umiejętności lub po prostu się rozgrzać przed meczem. Na mapie tej znajdują się wzgórza, dzielnice osiedlowe oraz biurowce, baza wojskowa oraz farma – a to wszystko po to, tak aby gracze mogli wypróbować różne środowiska.

W tej chwili maksymalna ilość graczy na tej mapie ustawiona została na 70 osób, ale może to się zmienić.

Przy wejściu na teren treningowy gracz otrzymuje losowe bronie wybrane spośród pistoletu, karabinu, strzelby i SMG, a także podstawowe wyposażenie (plecak, hełm, medkit). Nie będzie skoku na spadochronie, a zamiast tego gracz pojawia się bezpośrednio na mapie w rejonie zdeterminowanym wielkością populacji. W momencie śmierci, gracz odrodzi się z możliwością wybrania miejsca pojawienia na mapie.

Inne

  • Można podnosić łup podczas przeładowywania magazynku i otwierania drzwi;
  • Lepsze renderowanie postaci na dalszym zasięgu;
  • Powrót do wcześniejszego wzorca krwi po zadaniu obrażeń;
  • Car1Z1
    • zwiększone zużycie paliwa podczas boostu;
    • wybuchowe strzały będą służyły do walki przeciwko pojazdom;
    • gracze mogą strzelać i przeładowywać broń na „piątym siedzeniu”;
  • Zrzuty samolotowe
    • devsi chcą wypróbować  samoloty zrzucały 2-3 skrzynie;
    • laminated armor zniknie ze świata, będzie go można znaleźć w zrzutach;
  • Devsi testują skok-strzał, padnięcie i strzał oraz zamianę miejsc w pojeździe;
  • ENAS (szybkie poruszanie myszką w prawo i lewo)
    • aby z tym walczyć devsi mają zamiar wprowadzić zmiany po zmianie serwera, tak aby poruszanie postaci było wyraźniejsze;
    • jeśli to nie podziała to być może postać zostanie lekko spowolniona podczas wykonywania tego manewru
  • Pre-Sezon 7
    • w nadchodzących dniach spodziewać się można małej aktualizacji ulepszającej klienta gry, a dopiero kolejna aktualizacja zakończy Pre0Sezon VI i rozpocznie kolejny;
    • testy nowego systemu punktowego, który podliczać będzie spójność rozgrywek danego gracza;
  • Obrażenia z upadku – zmieniono system naliczający obrażenie z upadku, tak aby był bardziej spójny. Otrzymacie te same obrażenia na tych samych wysokościach, bez względu od prędkości postaci.

Zmiany te trafiły już na serwer testowy, więc sami możecie je wypróbować.

W planach twórców jest także dodanie w niedalekiej przyszłości dziennych wyzwań, za wykonanie których otrzymywać się będzie (na razie) czaszki. Wraz z wprowadzeniem tego systemu, Skull Store zostanie zaktualizowany. I o ile w poprzednim komunikacie wspomniano, iż część dotychczasowych skórek z tego sklepu zniknie, to okazuje się, że będą one nadal dostępne, ale ich ceny zostaną zmienione – na ten moment nie zdradzono, czy będą tańsze, czy też droższe.

I jak Wam się podobają te zmiany?

 

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?