Wczoraj na serwery darmowej strzelanki PlanetSide 2 trafiła kolejna aktualizacja, której głównym zadaniem było zbalansowanie rozgrywki.

Dzięki uprzejmości Uziriel z outfitu PL13 mamy listę zmian wraz z opisem ich

  1. Canis został znerfowany. Strzał w głowę zadaje teraz 1,2 razy więcej obrażeń niż standardowa broń, zamiast 2 razy więcej. Kolizja pocisków z wyekwipowanym Unstable Ammunicion została nieco poprawiona, a sam efekt wizualny również się zmienił, ponieważ poprzedni nie różnił się od zwykłego.
  2. Największa zmiana to STEALTH na pojazdach (wszystkich). Nie sprawia on już, że jest się całkowicie niewidocznym dla radarów, a tylko do pewnego momentu. Należy przy tym pamiętać, że działa to tylko wtedy, gdy pojazd wyekwipowany jest w radar. Inaczej pojazd ze Stealthem nadal jest niewidoczny do ostatniego momentu.
  3. Liberatory i Galaxy straciły karę do spowolnienia pojazdu, podczas gdy płoną. Chodzi o to, by łatwiej można było wylądować pojazdem podczas ostrzału.
  4. Banshee otrzymała nerfa do obrażeń od bezpośredniego trafienia z 150 na 100 obrażeń.
  5. Dalton otrzymał nerfa do obrażeń z 1500 na 1200. Dzięki temu pojazdy naziemne otrzymały dodatkowy czas na ukrycie się: MBT – z 4 na 5 strzałów, Lightningi z 3 na 4 strzały, a Harassery z 2 na 3 strzały, o ile mają założony armor.
  6. Sunderer i ANT otrzymały nerf odporności na Daltona, Zephyra i Hornety. W przypadku Sunerera Dalton nie zabija szybciej, ale zadaje większe obrażenia od strzału. Natomiast Zephyr i Hornety zabijają nie od 14 strzałów tylko od 10. W przypadku ANT’a Dalton nie zabija szybciej, ale zadaje większe obrażenia od strzału. Natomiast Zephyr i Hornety zabijają nie od 11 strzałów tylko już od 8.
  7. ESF’y otrzymały nerfa do odporności na Daltona (obrażenia z 2635 na 2700), Zephyra (3 strzały zamiast 4) i Hornety (3 strzały zamiast 4).
  8. Valkyria otrzymała buffa do odporności na Daltona (3 strzały zamiast 2), Zephyra (5 strzałów zamiast 4) i Hornety (6 strzałów zamiast 4)
  9. Viper na Lightning otrzymał mniejszy rozrzut oraz zwiększono obrażenia z 225 na 250 od strzału. Dzięki temu Sunderer i MBT giną na 20 strzałów (zamiast 23), Harasser na 9 (zamiast 10).
  10. Python AP (Lightning) – obrażenia z 600 na 650. Dzięki tej zmianie Sunderer i MBT giną na 8 strzałów (zamiast 9), Harasser na 4 (wcześniej też było 4, ale teraz 3 strzał sprawia, że płonącemu Harasserowi zostaje bardzo mało życia).
  11. Python HEAT (Lightning) – obrażenia z 450 na 525. Dzięki temu Sunderer i MBT giną na 10 strzałów (zamiast 11), Harasser na 4 (zamiast 5). Dzięki tej zmianie HEAT zabija Harassera najszybciej ze wszystkich jednostrzałowych broni Lightninga.
  12. Titan Ap (Vanguard) bezpośrednie obrażenia z 800 na 850. Dzięki temu Sunderer i MBT giną na 6 strzałów (zamiast 7).
  13. Supernova FPC (Magrider) bezpośrednie obrażenia z 700 na 750. Dzięki temu Sunderer i MBT giną na 7 strzałów (zamiast 8)
  14. Supernova VPC (Magrider) – obrażenia od wybuchu z 1050 na 800. Nerf jest spowodowany tym, że Magridery stanowią najcięższy cel dla piechoty ze wszystkich MBT. Dzięki tej zmianie Supernova nadal zabija na strzał w promieniu 1 metra, oraz zachowuje największy promień wybuchu ze wszystkich broni VS.
  15. Mjolnir – obrażenia z 100 na 90. Broń będzie słabsza, ale i tak mocniejsza niż inne bronie bliskodystansowe.
  16. Halabarda – obrażenia pośrednie z 150 na 500. Promień wybuchu z 3 metrów na 2. Usunięto bonus za Headshota. Znów zabija piechotę i Flash bez Composite Armora na 1 strzał.

Dodatkowo przy postawieniu beacon’a bądź punktu odradzania dla składu pojawi się informacja oraz dodano sygnał dźwiękowy, a do tego punkty wyznaczane na mapie przez plutonowego widoczne są tylko dla niego oraz dla skład, którego to dotyczy.

Pełną listę zmian znajdziecie na forum.