Studio WildCard pracuje nad ulepszeniem co niektórych stworzeń w ARK: Survival Evolved – szczególnie tych obecnych w grze od momentu jej premiery we wczesnym dostępie na Steam, jak i tych, które dodane zostały w kolejnych miesiącach.

Już od dawna wiadomo, że pierwsze dinozaury, jakie dodawane były do ARK: Survival Evolved są zdecydowanie słabsze porównując je do tych, jakie pojawiać się zaczęły nieco po premierze gry na Steam Early Access. Od kilku miesięcy trwają prace mające za zadanie nie tylko ulepszyć tekstury tych stworzeń, ale i statystyki oraz rozgrywkę.

Pierwsza faza TLC – The Legacy Creatures, bo tak zwie się ten cały projekt ulepszania stworzeń, trafi na serwery PC już 18 lutego. Prócz TLC 1, wprowadzony zostanie także limit posiadanych wieżyczek na serwerach oficjalnych.

Oto jakich zmian możecie spodziewać się u co niektórych stworzeń, chociaż warto dodać, że prace nadal trwają i wszystko może ulec zmianie.

  • Direbear

Direbear jest stosunkowo zbalansowany, chociaż twórcy i tak mają zamiar wprowadzić kilka zmian. Podczas jazdy na tym niedźwiedziu, gracze będą odporni na ukąszenia pszczół. Nie będą one w stanie zrzucić gracza z niedźwiedzia i skupiać się będą na atakowaniu właśnie jego, a nie postaci.

Oprócz tego niedźwiedź będzie mógł zbierać miód z dzikich uli bez przyciągania uwagi pszczół i bez niszczenia ula. Dodatkowym plusem będzie ilość otrzymywanego miodu: 2x więcej niż normalnie.

  • Procoptodon

W tej chwili to kanguro-podobne stworzenie używane jest głównie do transportu.

Po zmianach Procoptodon otrzymywać będzie mniejsze obrażenia w przypadku upadku oraz otrzyma możliwość przenoszenia w kieszenie małych stworzeń i świeżo wyklutych dinozaurów. Dodatkowo otrzyma kopnięcie, które będzie w stanie powalić nawet te większe stworzenia.

  • Gigantopithecus

Wielka Stopa otrzyma atak niszczący pancerz, co oznacza, że w czasie walki zada więcej obrażeń zmniejszających wytrzymałość pancerza. Twórcy dadzą temu stworzeniu także zdolność skoku oraz posługiwania się zip-linami.

Dodatkowo ulepszona zostanie jego zdolność rzucania, tak aby było ono bardziej dokładne, a także możliwość przenoszenia na ramieniu małych istot i rzucania nimi.

  • Direwolf

Wilki słyną z polowań, gdzie polegają na swoim nosie.

W fazie 1 TLC twórcy wprowadzą nową pasywną umiejętność, a także zmiany w sposobie jak obecnie działa buff wycia i wataha. Po zmianie, wycie uruchomi buff watahy na około 5 min. Oznacza to, że nie będzie on aktywny cały czas jak dotychczas, ale aby to zrekompensować, buff zostanie wzmocniony. Dodatkowym bonusem jest to, że kiedy zawyje wilk Alfa, to wyć będą także i inne znajdujące się w okolicy wilki.

A jeśli chodzi o jego nos, to zmienione zostaną dwie rzeczy. Po pierwsze to dostanie pasywny buff, który pozwoli mu na wyczuwanie ludzi i stworzeń, które mają mniej niż 50% punktów życia. Po drugie, to otrzyma dodatkową umiejętność wskazywania pobliskich notatek eksplorera, a także wykrywania ukrytych lub zakopanych stworzeń.

  • T-Rex

Jest w tej chwili w dobrym miejscu i uważany jest za jedno z najlepszych stworzeń.

W planach jest poprawienie jego zdolności poruszania się i wspinania, tak aby nie mógł utknąć za małymi skałkami i mógł wejść na bardziej strome zbocza.

W planach jest także zmienić jego ryk. Kiedy wyceluje swój ryk w przeciwnika, będzie on zmuszony do załatwienia się (poop). Aby jednak uniknąć zmuszania przeciwnika do ciągłego załatwiania celując w niego dziesięcioma T-Rexami, devsi wprowadzą cooldown na Ryk, jak i na jak często postać może się załatwiać.

 

Prócz tego ekipa ARK: Survival Evolved planuje ulepszyć tekstury następujących stworzeń: Spino, Sarco, Carno, Raptor, żeński Megaloceros, Plesio oraz Argie.

I co myślcie o tych zapowiedzianych zmianach?

ŹRÓDŁOWildcard
Poprzedni artykułProject Gorgon już niedługo zadebiutuje na Steam Early Access
Następny artykułLife is Feudal: MMO jest już dostępne na Steam
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Aculeus Khaa

Pomysł z poopowaniem na widok/ryk T-rexa, bardzo realistyczny, pewnie tak bym reagował spotykając prawdziwego 😀