Zapowiedziana na czwartek (18.01), wielka aktualizacja dla Fortnite Battle Royale, może i kończy zimowe wydarzenie w tym trybie, ale za to dodaje nowe miejsca do eksploracji na mapie, bonusy dla posiadaczy karnetu bojowego, a także wprowadza szereg poważnych poprawek karabinów szturmowych, czatu głosowego i wiele innych rzeczy!

MAPA

Odkryjcie nowe miasto, podziemną kopalnię i szereg innych nowych miejsc, rozsianych w zachodniej części mapy. W tej wersji dochodzą również biomy, które wzbogacają środowisko i różnicują regiony mapy.

  • Trawa i roślinność poruszają się teraz, gdy przechodzą przez nią gracze;
  • Dodano efekty przy wchodzeniu do wody i wychodzeniu z niej;
  • Dodano pojemniki z amunicją do Stęchłego Składu;
  • Zwiększono ilość metalu wydobywanego z kontenerów;
  • Dodano nowy efekt przetwarzania końcowego w sytuacjach, gdy kamera znajduje się pod wodą;
    • Teraz widok upodobni się do faktycznego widoku pod wodą i co za tym idzie, zasięg wzroku będzie ograniczony.

KARNET BOJOWY

Wartość karnetu bojowego wzrośnie jeszcze bardziej:

  • Kupcie karnet bojowy sezonu 2, a otrzymacie 5 darmowych stopni karnetu na start w sezonie 3!
  • Teraz możecie kupić dziesięć stopni karnetu bojowego w cenie sześciu!
    • Oferta dostępna w sklepie przez limitowany czas!

BRONIE

  • Usunięto karabin szturmowy z lunetą ze zrzutów zaopatrzenia;
  • Miejsce Śnieżkownika zajął normalny granatnik;
  • Odrobinę powiększono rozmiar granatu jako przedmiotu do podniesienia;
  • Poprawiono lunetę do karabinu szturmowego;
    • Zmieniono stary celownik-strzałkę na bardziej nowoczesny wzór.
Poprawki błędów
  • Usunięto błąd sprawiający, że granaty dymne i odłamkowe eksplodowały w momencie wylądowania w płytkiej wodzie;
  • Usunięto błąd sprawiający, że animacja rzutu granatem kończyła się przedwcześnie w wypadku rzutu ostatnim granatem ze stosu;
  • Efekt bomby tanecznej teraz wytrąca graczy z pozycji celowania;
  • Gracze pod wpływem bomby tanecznej nie mogą już ustawiać pułapek;
  • Efekty eksplozji są teraz poprawnie odtwarzane na powierzchni wody.

SKLEP Z PRZEDMIOTAMI

  • Gracze będą mieć do dyspozycji sześć codziennych pól w sklepie zamiast czterech;
  • Od 21 stycznia 2017 r. cotygodniowy sklep z przedmiotami zmieni nazwę na Sklep z Przedmiotami Wyróżnionymi, a oferta sklepu będzie aktualizowana nie raz, a dwa razy  na tydzień!

ROZGRYWKA

  • Wyłączono możliwość ostrzału sojuszników (zmiana ta jest eksperymentalna i może zostać cofnięta);
  • Gracze mogą teraz wycelować z broni od razu po wylądowaniu, jeśli przytrzymają przycisk celowania w czasie lotu;
  • Podniesienie przedmiotów nie ma już wyższego priorytetu niż reanimacja powalonych towarzyszy;
  • Puste skrzynie i metalowe latarnie nie będą już blokować budowy;
  • Rosnąca kukurydza teraz ulega zniszczeniu po otrzymaniu obrażeń.
Poprawki błędów
  • Zmieniono sposób zostawiania amunicji przez pojemniki tak, aby amunicja nie zachodziła na pojemnik;
  • Próba użycia lunety podczas wykonywania emotki teraz przerywa jej animację;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom podniesienie przedmiotów zlikwidowanego gracza;
  • Usunięto kilka błędów sprawiających, że zrzuty zaopatrzenia mogły przenikać przez budowle stworzone przez graczy;
  • Usunięto błąd sprawiający, że pułapka nie zadawała obrażeń, jeżeli przed nią umieszczono pochylnię lub dach;
  • Grafiki z trybu budowy będą teraz znikać, gdy gracz skorzysta z panelu skokowego lub zostanie powalony;
  • Usunięto błąd pozwalający graczom na patrzenie przez lunetę przez efekt granatu dymnego;
  • Teraz gracz może poruszać się do przodu i do tyłu podczas lotu na lotni nawet wtedy, gdy patrzy prosto do góry lub w dół;
  • Pułapka „Przytulne ognisko” nie leczy już zlikwidowanych graczy;
  • Usunięto błąd sprawiający, że po użyciu panelu skokowego lotnia czasami rozkładała się w poprzek.

INTERFEJS

  • Komunikaty o likwidacji gracza ze snajperki zawierają teraz odległość strzału w metrach;
  • Podczas obserwowania oddalonego gracza na chwilę może pojawić się komunikat „Wczytywanie”, po którym pojawi się świat gry. Do czasu zakończenia wczytywania nie można się przełączyć na obserwację innego gracza;
  • Opcja „Wyzerowanie wyboru budowli” w Battle Royale będzie teraz domyślnie ustawiona na „Nie”;
  • Dodano nową opcję wyboru urządzenia do czatu głosowego.
Poprawki błędów
  • Przycisk wyboru trybu będzie teraz wygaszony i niedostępny po zgłoszeniu gotowości;
  • Po wybraniu opcji zgłoszenia gracza w rubryce „Nazwa” nie będzie już automatycznie wpisywana nazwa zgłaszającego;
  • Zmieniono przycisk anulowania/braku gotowości tak, aby bardziej przypominał przycisk zgłaszania gotowości;
  • Komunikat „Naciśnij E, aby podnieść” nie pojawia się już u powalonych graczy;
  • Usunięto błąd sprawiający, że ikona czatu głosowego mogła pozostać aktywna, jeśli gracz wyłączył czat głosowy w czasie jego aktywności;
  • Usunięto błąd sprawiający, że ikona reanimacji pozostawała nad graczem, jeżeli ożywiło go dwóch graczy naraz;
  • Gracze będą mogli teraz zgłaszać brak gotowości w przypadku, gdy dowódca ekipy anuluje dobieranie graczy w fazie wczytywania zawartości;
  • Interfejs dobierania graczy teraz będzie się poprawnie aktualizować po dołączeniu do innego lobby Battle Royale po tym, jak gracz zgłosił gotowość;
  • Usunięto błąd sprawiający, że lokalny gracz widniał na globalnej tablicy rankingowej z zerową liczbą zwycięstw, o ile nie plasował się wśród najlepszych 50 miejsc.

WYDAJNOŚĆ

  • Wprowadzono streamowanie poziomów, czyli wczytywanie ich na bieżąco w miarę poruszania się po mapie. Umożliwia to wzbogacenie mapy o nową zawartość i poprawia wydajność gry;
  • Zmniejszono ilość zużywanych zasobów pamięci komputera i karty graficznej;
  • Zoptymalizowano efekty graficzne trafienia odległego budynku;
  • Poprawiono ogólną płynność gry poprzez optymalizację obsługi animacji i kroków graczy;
  • Przytulne ognisko i bomba taneczna nie powodują już zacinania gry w momencie zobaczenia ich po raz pierwszy;
  • Spotkanie po raz pierwszy graczy używających niektórych skórek nie powoduje już zacinania gry.

DŹWIĘK

  • Dodano nowe odgłosy dla kilofów, które do tej pory używały standardowych odgłosów zamachów;
  • Dodano odgłos podnoszenia pułapki raniącej.

Poprawki

  • Usunięto błąd sprawiający, że odgłos kroków gracza był odtwarzany z niewłaściwą głośnością lub nawet całkowicie niesłyszalny, jeśli gracz przebywał poza ekranem;
  • Odgłos strzałów nie będzie już przesuwać się w lewo lub w prawo po odejściu od miejsca strzału;
  • Ściszono odgłosy podnoszenia przedmiotów jednorazowych;
  • Ściszono odgłos zbierania drewna.

OGÓLNE

  • Dodano obsługę czatu głosowego w lobby przed grą;
  • Przedmioty kosmetyczne można teraz obracać na ekranach szafki i sklepu. Wystarczy kliknąć lewym przyciskiem myszy i przeciągnąć kursor na komputerach PC lub użyć prawego drążka kontrolera na konsolach;
  • Usunięto zimowe dekoracje z lobby.

I jak Wam się podobają zmiany oraz nowości, które jutro zawitają do trybu Battle Royale? Którą, z nowo dodanych lokacji, macie zamiar zwiedzić jako pierwszą?

Poprzedni artykułBlack Desert szykuje się na atak morskiego stwora Vell
Następny artykułPlany Miscreated na 2018: opuszczenie Early Access, nowi przeciwnicy, tryb Battle Royale