Nowa aktualizacja Fortnite to kolejne poprawki błędów w trybie Battle Royale, nowa broń oraz rekompensata za zeszłotygodniowe problemy z grą.

W zeszłym tygodniu, po wprowadzeniu aktualizacji 2.3.0 na serwery Fortnite, gracze napotkali na swej drodze wiele błędów: nie działające listy znajomych, problemy z serwerami, zepsuty matchmaking i wiele innych.

Z wdzięczności za okazaną cierpliwość i wyrozumiałość, studio Epic Games postanowiło nagrodzić graczy Battle Royale 20 gwiazdkami bojowymi. Może i nie jest to wiele, ale zawsze coś 🙂

Na czwartek, 1 lutego, zaplanowano także wprowadzenie kolejnej aktualizacji do gry – 2.4.0. Poniżej znajdziecie listę zmian i nowości, jakie trafią jutro do Fortnite Battle Royale.

BRONIE

Minigun

Jutrzejsza aktualizacja wprowadzi do gry także nową broń: Minigun, dzięki której gracze będą mogli kontrolować pole bitwy zasypując przeciwnikiem gradem kul.

Pistolet z tłumikiem

  • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu rzadkiego o 20%.
  • Zmniejszono szansę na zdobycie wariantu legendarnego o 30%.

ROZGRYWKA

  • Dodano opcję „Automatyczny bieg (kontroler)”.
    • Opcja ta włącza lub wyłącza funkcję automatycznego biegu przy sterowaniu kontrolerem.
    • Funkcję automatycznego biegu, wprowadzoną w wersji 2.3.0, włącza się naciskając dwukrotnie lewy drążek kontrolera.

Poprawki błędów

  • Poprawiono kilka obszarów, które znajdowały się nieco poniżej poziomu podłogi;
  • Gracze mogą od teraz strzelać przez bramkę na boisku piłki nożnej.

OGÓLNE

Dodano suwak „Rozdzielczość 3D” dla PC i Mac

  • Ta funkcja pozwoli zmienić rozdzielczość świata w 3D bez wpływu na interfejs użytkownika;
  • Dostępny zakres rozpoczyna się od 640×360;
  • Użycie mniejszej rozdzielczości może znacznie poprawić szybkość wyświetlania klatek.

Poprawki

  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie się klienta gry, wywoływany przez efekt dźwiękowy;
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wyłączenie wyciszenia innych graczy na ekranie lobby;
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie się niewłaściwej postaci na ekranie lobby;
  • Poprawiono błąd sprawiający, że całe partie ścian podświetlały się podczas patrzenia na drzwi.

WYDAJNOŚĆ

  • Klient gry nie będzie się już odtąd zacinał po zalezieniu w grze Beczki Obfitości;
  • Poprawiono wydajność silnika gry przy przetwarzaniu przypadków nachodzenia na siebie elementów;
  • Zredukowano użycie przepustowości sieci, gdy gracze poruszają się oraz gdy stoją nieruchomo.

INTERFEJS

Kamera Widza

Dodano ikonę informującą o ilości obserwujących. Gdy gracz ma aktywnie obserwujących go widzów, pojawia się ona w grze jako małe oko w lewym dolnym rogu. Dodano także opcję wyłączenia tej funkcji w „Pokaż liczbę obserwatorów”.

Poprawki

  • Usunięto zbędny przycisk pojawiający się po lewej stronie widżetu z wiadomościami;
  • Dodano podświetlenie dookoła pól z przedmiotami, widoczne po wybraniu przedmiotu podczas przeglądania sklepu na konsolach;
  • Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się starego menu kołowego;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że ikony broni nie wyświetlały się niekiedy poprawnie w pasku wyposażenia;
  • Naprawiono na mapie i minimapie kilka miejsc, które były renderowane jako czarne plamy;
  • Naprawiono błąd, powodujący, że w trakcie podglądu emotek w szafce lub sklepie podłoga pod stopami postaci nie wyświetlała się;
  • Naprawiono błąd, który powodował przesunięcie emotek przy odtwarzaniu ich po kolei.

ANIMACJA/ GRAFIKA

  • W celu ogólnej poprawy wydajności, zoptymalizowano efekt rzadkości broni i przedmiotów;
    • Kolory mogą wyglądać nieco inaczej.
  • Poprawiono prędkość animacji wypijania 15-sekundowej Beczki Obfitości.

ŚWIAT GRY

  • Naprawiono brak wykrywania kolizji w jednym z okien Wykrzywionych Wież;
  • Naprawiono błąd powodujący, iż krajobraz wydawał się poszarpany na średnich dystansach;
  • Naprawiono migające artefakty, które można było niekiedy dostrzec na powierzchni rzek z poziomu busa bojowego;
  • Naprawiono błąd powodujący, że dwa przedmioty pojawiały się w tej samej lokacji niedaleko Samotnego Schroniska;
  • Usunięto niektóre z widocznych szczelin w geometrii terenu niedaleko Akrów Anarchii;
  • Wyłączono kolizję pnącz na Mokrych Moczarach.

DŹWIĘK

  • Poprawiono odczucie przestrzenności efektów dźwiękowych skrzyni z łupem;
  • Usunięto odgłosy zakłóceń telewizorów umieszczonych w pokojach;
  • Usunięto problem związany z kierunkiem rozchodzenia się dźwięku, kiedy inny gracz zmieniał broń na strzelbę;
  • Usunięto odgłosy kroków z emotek tańca.

I co myślicie o nowej broni?