Dokładnie rok temu Conan Exiles zadebiutował na Steam Early Access i trzeba powiedzieć, że był to całkiem udany okres. twórcy regularnie dodawali do gry nową zwartość, począwszy od nowego biomu – Wyżyny, Avatary bogów, nowe pancerze i bronie, aż po takie funkcje jak wspinacza i machiny oblężnicze.

W najnowszym dzienniku developerskim, studio Funcom podkreśliło jak bardzo jest dumne z tego co osiągnięto, ale to nie oznacza, że zbliża się koniec prac nad tą grą. Do drukowania płyt premierowych zostało jeszcze kilka tygodni, a to oznacza, że muszą być one dobrze wykorzystane przez ekipę Conan Exiles.

Na przyszły tydzień zapowiedziano publikację szczegółowego dziennika developerskiego, w którym zawarte zostaną informacje związane z tym, jakie zawartości i funkcjonalności znajdą się w premierowej wersji gry.

A tymczasem ekipa Conan Exiles ciężko pracuje nad kolejnymi nowościami, które w niedługim czasie pojawią się w grze. Już w piątek, podczas specjalnego streamu, zaprezentowany zostanie nowy system walki, a tymczasem devsi pracują nad dodaniem wsparcia dla dwuręcznych mieczy.

Artyści pracują nad cała masa nowych elementów. Wraz z nowymi biomami pojawią się nowe materiały crafterskie, z których wytworzyć będzie nowe bronie i pancerze, wliczając te w stylu Stygijskim.

Jeszcze w tym roku udostępnione zostaną dwa nowe obszary: tajemny loch położony wewnątrz wulkanu oraz dżungla. Co ciekawe, to obie te lokacje są już dostępne na serwerze wewnętrznym studia Funcom i pierwsze opinie trafiają już do osób odpowiedzialnych za ich tworzenie. Wbrew pozorom nad miejscami tymi nie pracują duże zespoły, bo okazuje się, że za tworzenie dżungli wraz ze stworzeniami i roślinnością, odpowiadają jedynie trzy osoby! Dobra wiadomość jest taka, że już teraz obszar dżungli jest o wiele większy niż pierwotnie planowano.

Oprócz tego w Conan Exiles pojawi się siedem nowych ścieżek dźwiękowych stworzonych przez Knut Avenstroup Haugen, co daje razem 23 oryginalne utwory. Celem jest, aby bez względu na to gdzie udadzą się gracze, słyszeli unikalną ścieżkę dźwiękową dopasowaną do lokacji.

Jak widać, ekipa Conan Exiles nie zwalnia tempa i stara się jak może ulepszyć rozgrywkę oraz naprawić wiele błędów  jeszcze przed premierą gry zaplanowaną na maj 2018.