Na serwery Live H1Z1 trafiła najnowsza aktualizacja, która przeciwdziałać ma niesłynnemu poruszaniu sie postaci zwanemu ENAS, zbalansowała granaty oraz poprawiła rozgrywkę. Aktualizacja ta usuwa także LaunchPad, co umożliwia graczom bezpośrednie zalogowanie się do gry przy użyciu Steam.

Zmiany w ruchu

Ekipa H1Z1 dokonała kilku zmian związanych z wartościami ruchu oraz sposobem działania tego systemu, a wszystko po to aby usprawnić rozgrywkę i znerfić ENAS – Eastern North American Strafe.

  • Dodano funkcję spowalniającą gracza wykonującego szybkie ruchy myszki;
  • Ulepszono sposób, w jaki aktualizowany jest kierunek postaci w odległych klientach gry – postacie będą teraz lepiej wskazywały kierunek, w którym podążają
  • Delikatnie zmniejszono podstawową prędkość poruszania;
  • Delikatnie zmniejszono bonusy związane z obuwiem, rzadkość wciąż obowiązuje, a conveye są najszybsze;
  • Pozycja pasywna została usunięta, co oznacza, że gracze nie zobaczą już niesławnego „chicken wing”;
  • Cały zestaw animacji został dopasowany i animacje nie są teraz nadmierne. Łokcie przesunięto bliżej do ciała, po to aby hitboxy były bardziej spójne, szczególnie w czasie wyglądania zza osłony. Zmniejszono także kiwanie głowy w trakcie animacji po to aby upewnić się, że hitbox głowy porusza się jak najmniej jest to możliwe;
  • Animacje bezczynności na dalekich postaciach są teraz subtelniejsze.

Granaty i balans broni

System granatów został przerobiony, po to by zredukować spam i ich funkcjonalność. Aby utrzymać ich użyteczność i użycie w końcowej fazie meczu, dodano dodatkowy slot przeznaczony dla granatów. Oprócz tego dokonano niewielkich zmian w obrażeniach zadawanych przez M9.

  • Dodano slot na granaty – gracze będą w stanie wyposażyć teraz tylko jeden granat w danym momencie;
  • Łuk lotu granatu został zmieniony – teraz rysuje się w czasie. Gracze nadal mogą używać widocznego toru lotu, ale nie mogą rzucić granatem od razu z natychmiastową precyzją;
  • Dodano turlanie i odbicie się granatu – odległość i wysokość zależeć będzie od kąta nachylenia terenu;
  • Granaty gazowe zadają obrażenia przez jakiś cza – na początku obrażenia są mniejsze, ale z czasem stają się śmiertelne;
    • Wprowadzono dźwięk kaszlu, który daje znać o wzrastających obrażeniach z gazu;
    • Usunięto efekt pełnego rozmycia ekranu;
  • Granaty dymne gaszą ogień z koktajli Mołotowa;
    • To również dotyczy postaci, które się palą;
    • Jeśli Mołotow jest wrzucony w dym, to nie zapali się;
    • Zmieniono delikatnie efekt granatów dymnych, tak aby były bardziej wydajne, a jednocześnie zmiana nie wpłynęła na widoczność i skuteczność;
  • Granaty odłamkowe mają zmniejszony obszar zabijania;
  • Delikatnie zwiększono rozmiar granatów. tak aby można je było łatwiej zobaczyć po rzuceniu;
  • Znaczniki granatów zostały nieco rozjaśnione, tak aby było je łatwiej zobaczyć po rzuceniu;
  • Zwiększono cooldown rzucania granatami;
  • Delikatnie zredukowano obrażenia M9 – teraz potrzeba dwóch strzałów w głowę by zabić, lub trzech z kaskiem na głowie.

Rozgrywka

Wprowadzono także serię zmian związanych z rozgrywką, tak aby zminimalizować losowość na początku meczu. Usunięto ze świata Laminated Armor i odtąd znaleźć je można tylko w zrzutach. Zaktualizowano zrzuty z samolotów, pancerze oraz mechanikę gazu. W przyszłości pojawią się różne modele samolotów, tak aby gracze mogli łatwo rozpoznać te z zrzutami, od bombowców.

  • Zrzuty
    • W zrzutach znajdziecie teraz trzy przedmioty zamiast jednego;
    • Im mniejsza strefa, tym mniej zrzutów;
    • Dopasowano szansę na pojawienie się karabinu snajperskiego;
    • Otwarte przez graczy zrzuty oznaczone są teraz flarami;
  • Bomby
    • Bomby będą wyśrodkowane i nie będą spadały już w przypadkowych miejscach;
    • Obrażenia od bomb zostały zmniejszone i przeniesione do tego samego modelu co wybuchające beczki;
    • Pojazdy nie ulegają zniszczeniu od jednej bomby;
  • Laminowane kevlary nie pojawiają się w świecie i można je znaleźć tylko w zrzutach;
  • Stan przedmiotu został usunięty – z wyjątkiem kasków i kamizelek;
  • Aby ułatwić zakładanie kasków kliknięciem lewego przycisku myszy, zwiększono odporność na przyciąganie;
  • Bezpieczne strefy
    • Dopasowano bezpieczne strefy, które od fazy 3 będą się lepiej wyśrodkowywać;
    • Usunięto bezpieczne strefy na końcach miast;
    • Bezpieczne strefy zostały przerobione, więc nie powinny kończyć się na budynkach, ale pomiędzy nimi jeśli jest miejsce (np. w parku w mieście);
  • Odliczanie do rozpoczęcia meczu zmniejszono z 90 sek na 45 sek;
  • Zlikwidowano efekt uderzenia w płot siatkowy, tak aby nie przeszkadzały one w walce.

Combat Zone

Na wyraźne życzenie graczy dodano snajperkę do Combat Zone. Rozpoznając to, że jest to bardzo mocna broń, pojawi się ona po odrodzeniu w trzecim slocie gracza, ale TYLKO podczas ostatnich 5 minut Combat Zone.

  • Dodano nową funkcję, która daje graczowi w momencie odrodzenia snajperkę w slocie 3 (na 5 min przed restartem serwera);
  • Aby zwiększyć wydajność, usunięto wszystkie łupy z wyjątkiem kamizelek i kasków;
  • Dodano dodatkowe punkty odrodzenia;
  • Zwiększono bazową wagę, jaką mogą mieć postacie do 200 aby zrobić miejsce na domyślną amunicję, jaką dostają gracze;
    • Zmiana ta dotyczy tylko Combat Zone.

Dźwięk

Przeprojektowano system audio w grze, tak aby zapewnić bardziej realistyczne i dokładne efekty kierunkowe. Znajdując się w budynku i słysząc strzały, łatwiej będzie odróżnić strzały z wnętrza budynku od tych wystrzelonych na zewnątrz. Dodatkowo nagrano nowe dźwięki wystrzałów, które są autentycznymi dźwiękami broni dostępnych w grze.

Interfejs

Ułatwiono proces logowania poprzez usunięcie LaunchPada.

  • Usunięto launchPad – teraz w momencie uruchomienia gry przez Steam, gracze zabierani są bezpośrednio do klienta gry, bez konieczności uruchamiania Launchera;
  • Przy pierwszym logowaniu będzie trzeba zaakceptować regulamin (EULA);
  • Jeśli jeszcze nie zweryfikowaliście swojego e-mail przypisanego do konta DBG, to zostaniecie o to poproszeni. DBG wyśle maila z linkiem, który trzeba będzie kliknąć by zweryfikować. Po weryfikacji, gracze otrzymają w nagrodę dwie skrzynki, które znaleźć będzie można w My Crates;
    • UWAGA: Ta promocja jest dostępna tylko dla nowych graczy i osób, które nie zweryfikowały dotychczas swojego adresu e-mail.
  • W opcjach zaktualizowano styl Mapy oraz Inventory;
    • W przyszłości zaktualizowane zostaną dalsze elementy interfejsu.

Oświetlenie

  • Dostosowano rozbłyski z lufy dla wszystkich broni;
  • Dostosowano model oświetlenia dynamicznego, aby zredukować spadek wydajności;

Poprawki

  • Dostosowano animacje gracza wyciągającego broń, aby rozwiązać problem z rzekomym strzelaniem, podczas gdy gracz wyciąga broń.
  • Pojazdy mają mniejszą szansę wybuchu gdy utkną pomiędzy dwoma obiektami;
  • Kaski nie znikają gdy podnoszone są przez graczy mających pełne wyposażenie w trakcie przeładowywania;
  • Obrażenia od wybuchowych strzał przenikają teraz płoty z siatki;
  • Strzał z AK-47 nie jest już stłumiony podczas strzelania z leżenia i celowania;
  • Efekt dźwiękowy granatów gazowych i dymnych nie urywa się zbyt wcześnie;
  • Kamera nie przenika terenu podczas leżenia;
  • Wciśniecie automatycznego biegu podczas leżenia, nie powoduje już, że postać wstaje i ponownie się kładzie;
  • Sprint nie jest anulowany przez zmianę widoku z kamery;
  • Czwarty kolejny atak z maczety, nie jest szybszy od wcześniejszych;
  • Naprawiono wiele błędów na mapie;
  • Interfejs drużyny wyświetla teraz prawidłową ilość killi;
  • Ikona Team Killer nie zasłania teraz interfejsu drużyny;
  • „Hide Compass” nie ukrywa już współrzędnych na mapie;
  • Naprawiono animacje strzelby podczas wstawania z leżenia;
  • Naprawiono wiele plików tekstowych w interfejsie użytkownika.

No i co sądzicie o tych zmianach?

 

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszam także do grupy H1Z1 na Facebook.