Tak jak to przewidywałam kilkanaście dni temu, H1Z1 opuścił dzisiaj wczesny dostęp na Steam i stał się pełnoprawnym tytułem. Wraz z premierą oficjalnie wystartował I sezon, wprowadzono mnóstwo zmian, dodano nagrody za wygranie meczy oraz uruchomiono nowy tryb: Auto Royale.
Od czasu premiery H1Z1 trzy lata temu we wczesnym dostępie, gra ta przeszła wiele zmian. Był to wyjątkowy projekt programistów w studio Daybreak Games (ówczesne Sony Online Entertainment), którym powierzono misję stworzenia czegoś nowego i zabawnego. Z biegiem czasu ich projekt stał się jednym z najlepiej sprzedających się tytułów na Steam.
Co zatem oznacza opuszczenie wczesnego dostępu? Zgodnie ze słowami twórców, podstawowa wersja gry znajduje się na etapie, z którego twórcy są bardzo zadowoleni: jest stabilna, walka jest dobra, a dzisiejsza aktualizacja zawiera końcowe elementy układanki.
Jednak wyjście z wczesnego dostępu nie oznacza, końca prac nad H1Z1. Zgodnie ze słowami producenta H1Z1, gra ta ma przed sobą świetlaną przyszłość, a studio DBG będzie stale ją ulepszać i dodawać nowe funkcje, tak aby ulepszyć rozgrywkę.
No więc co nowego pojawiło się w H1Z1?
Zacznijmy od nowego trybu: Auto Royale! Zgodnie ze słowami twórców, prace nad nim ciężko było ukryć przed graczami H1Z1 i tak naprawdę pierwsze wzmianki pojawiły się o nim dopiero wczoraj.
W Auto Royale, drużyna składająca się z czterech graczy zamykana jest w pojeździe, którego nie może opuścić i walczy o przetrwanie z 29 innymi drużynami. Podczas rozgrywki do dyspozycji graczy oddane zostały nowe elementy mające wprowadzić chaos: nowy pojazd ARV, lekki karabin maszynowy, miny lądowe, żrące gazy, skocznie, rampy, śliskie plamy oleju i wiele innych rzeczy.
Tryb ten jest już dostępny i możecie go osobiście wypróbować!
Oprócz nowego trybu, studio Daybreak Games ulepszyło podstawową wersję gry oraz dodało mnóstwo nowych funkcji takich jak nagrody za wygrane mecze, taktyczny start, ulepszona widoczność i wiele innych rzeczy.
Koniec Pre-Sezonów! Już dzisiaj startuje Sezon 1, a wraz z nim zupełnie nowy system punktacji, który nagradza konsekwencje i obejmuje możliwość spadku w rankingu. Tym spadkiem w rankingu nie ma co się jednak aż tak przejmować, bo nagrody zdobywać się będzie za najwyższe miejsce osiągnięte w danym sezonie, bez względu na to, czy zostało ono utrzymane.
Sezon 1 to także szansa na zdobycie kolejnych unikalnych nagród:
Kolejną funkcją, którą można było wypróbowywać przez ostatnie kilka tygodni na serwerze testowym był taktyczny Start, czyli możliwość wybrania sektora, nad którym pojawią się gracze w momencie rozpoczęcia meczu. Strefa ta może zostać wybrana podczas oczekiwania w Fort Destiny, a dołączona „mapa cieplna” wskaże które miejsca są najczęściej wybierane przez przeciwników. W przypadku gier zespołowych, o wyborze miejsca decyduje lider.
Oprócz tego ekipa H1Z1 ulepszyła interfejs użytkownika, tak aby dopasować go do nowego stylu gry, a do tego wprowadziła dodatek w postaci mini-mapy.
To nie koniec zmian, bo do gry zawitały nagrody za zwycięstwo w meczu w postaci Victory Crate, a także Czaszki za zajęcie miejsc od 2-go do 50-tego w przypadku meczy Solo, oraz 10-tego w przypadku Auto Royale.
Oczywiście wraz z premierą gry nie zakończa się prace nad jej rozwojem. Jeszcze w tym roku do gry zawita odświeżona mapa Z1 oraz ulepszenia związane z optymalizacją. Ekipa H1Z1 aktywnie zwalcza także oszustów, tak aby każdy gracz mógł cieszyć się uczciwą rozgrywką.
I co o tym myślicie? Cieszycie się w premiery H1Z1?
Skoro H1Z1 opuściło wczesny dostęp, to może teraz część zasobów Daybreak zostanie rozdysponowana pomiędzy inne produkcje (Niech żyje Planetside!).
Wierzysz w cuda? Z tetgo co wiem, to pracują nad dwoma nowymi tytułami, i uwaga… na silniku Unreal 😛