Na serwer testowy H1Z1 trafiła kolejna aktualizacja – i to bardzo ciekawa. Nie tylko twórcy gry dodali możliwość wyboru obszaru pojawienia się na mapie, ale i zmienili bomby, dodali animację turlania przy opuszczaniu pojazdu przy dużej prędkości oraz wprowadzili nowy system punktacji rankingowej, który ma być prostszy do zrozumienia.

Już za kilka dni rusza turniej Royalty Showdown, więc zmiany te trafią na serwery Live dopiero po jego zakończeniu. Co ciekawe, ekipa H1Z1 zapowiedziała ogłoszenie komunikatu podczas tego turnieju i po obejrzeniu Community Outbreak oraz wysłuchaniu wypowiedzi Sary o tym, iż nie będzie już Pre-Sezonu 8, zgaduję iż może chodzić tutaj o oficjalną datę premiery gry.

I tylko się zastanawiam, czy przy tak dużym sukcesie PlayerUnknown’s Battlegrounds oraz darmowego Fortnite Battle Royale, studio Daybreak Games nie zdecyduje się na zmianę modelu biznesowego H1Z1 na Free-to-Play, czy też utrzyma obecny model biznesowy. Przypomina, że w pierwotnym założeniu gra ta miała być darmowa

Poniżej lista zmian, jakie trafiły na serwer testowy. Pamiętajcie o tym, iż nie jest powiedziane, że zmiany te trafią na serwery Live. Decyzja ta jest w dużej mierze zależna od opinii graczy.

ZRZUTY

  • Bombowiec został zaktualizowany i zastąpiony myśliwcem. Ma on teraz unikalny dźwięk, który będzie łatwo rozpoznawalny przez gracza.
  • Bomby nie będą już zrzucane po III-ciej fazie gazu lub gdy na mapie pozostało 20 graczy – w zależności, co będzie pierwsze.

WYBÓR OBSZARU STARTOWEGO

Podczas pobytu w Fort Destiny, gracze mogą teraz wybrać kwadrat mapy, na którym chcieliby się pojawić.

  • Pierwszy pierścień gazu będzie pokazywany na mapie;
    • Na ten moment pierścień ten będzie pokazywany losowo dla niektórych meczy, a dla innych nie będzie widoczny. Dzięki temu twórcy chcą sprawdzić zachowanie graczy w oparciu o to czy go widać, czy też nie.
  • Dodano wsparcie dla mapy „ciepła”, aby gracze wiedzieli, które miejsca wybrane zostały przez innych użytkowników;
  • W grach drużynowych, to lider wybiera miejsce odradzania dla drużyny, a jej członkowie dostają powiadomienie, który kwadrat został wybrany;
  • Jeśli w określonym czasie użytkownik nie wybierze kwadratu odradzania, zostanie on domyślnie wybrany w pobliżu bezpiecznej strefy.

RANKING

Ekipa H1Z1 odchodzi od dotychczasowego modelu TOP10 nagradzającego za ilość zabitych przeciwników i wprowadzi nowy, który zależeć będzie od trzech rzeczy:

  • 10 najlepszych meczy da użytkownikowi wynik podstawowy;
  • Średnia z zajmowanych miejsc mieć będzie odpowiednią wartość modyfikatora, który to zastosowany zostanie do meczy TOP10;
  • Średnia z ilości zabójstw mieć będzie odpowiednią wartość modyfikatora, który to zastosowany zostanie do meczy TOP10.

Po zastosowaniu modyfikatorów użytkownik otrzyma swoją klasyfikację.

Nowy system wymusi zachowania bardziej zachowawcze oraz konsekwentność w grze, ale nadal będzie wymagał od niego zabójstw, ale nie będzie robił to tak agresywnie, jak punktacja, która jest obecnie na serwerach Live. W nowym systemie gracze będą mogli spaść w klasyfikacji, ale nagrody przyznawane będą na podstawie najwyższej zdobytej rangi w danym sezonie.

BALANS BRONI

W oparciu o opinie graczy, ekipa H1Z1 zmieniła niektóre z najczęściej używanych broni, jednak żadna z tych zmian nie wpłynie na pamięć mięśni. Czas resetowanie dla tapowania, został zachowany.

AR-15

  • Opóźnienie resetowania zostało nieznacznie zredukowane;
  • Skorygowano stopień przyspieszenia odrzutu;
  • Końcowym rezultatem jest podobny czas resetowania, który wydaje się dużo płynniejszy i mnie niezgrabny;
  • Wzrost odrzutu został zmniejszony, aby umożliwić broni ciągłe użycie broni (spray) na niewielkiej odległości.

AK-47

  • Nieznacznie zwiększono wzrost odrzutu w trybie półautomatycznym;
  • Nieznacznie zmniejszono wzrost odrzutu w trybie automatycznym, aby umożliwić ciągłe strzelanie podobne do AR-15.

Strzelba

  • Zredukowano spadek obrażeń na dystansie;
  • Nieznacznie zredukowano modyfikator strzału w głowę;
  • Obie te zmiany zostały wprowadzone z celu zmniejszenia skutecznego zasięgu strzelby, jednocześnie utrzymując jej silna pozycję w zwarciu.

Pancerz/ Krwawienie

  • Zniszczenie kasku nie będzie powodować krwawienia, a jedynie zamierzone obrażenia;
  • Zniszczenie kevlara nie będzie powodować krwawienie lub obrażeń, jako że kevlar całkowicie pochłaniać będzie strzał;
    • Snajperka i strzelba są jedynymi wyjątkami od tej reguły.

Leczenie

  • Bandaże leczą teraz 2HP na starcie, a potem dodatkowe 8HP w czasie;
  • Medkity leczą na starcie 8HP, a potem dodatkowe 52HP przez określony czas.

OPUSZCZANIE POJAZDU

Podczas opuszczania szybko poruszającego się pojazdu, gracze będą teraz wykonywać animację turlania się, co ma zmniejszyć / usunąć pośpiech z COD. [klip]

  • Użytkownik nie będzie mógł strzelać podczas animacji turlania;
  • Każde miejsce w samochodzie ma odpowiednią animację turlania.

ROZGRYWKA i INTERFEJS

  • Interfejs użytkownika w grze został zaktualizowany i zajmuje mniej miejsca;
  • Dodano mini-mapę w prawym dolnym rogu ekranu;
    • Można ją przesunąć w inne miejsce;
    • Można ją wyłączyć.
  • Można teraz normalnie się poruszać z otwartą mapą;
  • Efekty dźwiękowe kroków doczekały się kolejnych poprawek, dzięki czemu maja generalnie niższy poziom głośności, ale są na tyle głośne, aby usłyszeć nadchodzącego przeciwnika;
  • Zaktualizowano element interfejsu odpowiedzialny za dzielenie stosu
    • Można od razu wpisać liczbę bez konieczności wcześniejszego kliknięcia na pole;
    • Klawisze numeryczne, backspace, delete – wszystko jest akceptowane;
    • Kliknięcie obok lub Esc zamyka okienko podziału.
  • Zmieniono wygląd Menu Opcji
    • Opcje pogrupowane zostały w zależności od ważności i użycia;
    • Dodano opcje dla Team Voice Chat i Proximity Voice Chat;
    • Dodano opcje słuchawek i panoramowania do menu Audio;
    • Dodano opcję mutowania Proximity Chat w Fort Destiny;
    • Zmieniono domyślny klawisz interakcji z F na E.
  • W Kill Feed pokazywane jest informacja o przejechaniu kogoś pojazdem i użytej skórce;
  • Zaktualizowano tryb widza w Hosted Games;
  • Czułość myszy przy rozglądaniu, celowaniu i patrzeniu przez lunetę jest teraz ustawiona na 10%;
  • usunięto odblaski z okien pojazdów i przedniej szyby;
  • Pojazdy nie tracą już turbodoładowania, póki ich punkty życie nie spadną poniżej 20%;
  • Włączono drop-shotting;
  • Można się teraz turlać i strzelać;
  • Włączono zamianę miejsc.

POPRAWKI

  • Naprawiono wiele obszarów z niewłaściwa dystrybucją łupów;
  • Chybione strzału nie będą juz rejestrowane jako trafienia z tryskającą krwią, pomimo iż gracz nie trafił i nie zadał obrażeń;
  • Jakość flory i drzew w opcjach teraz poprawnie odpowiada za ustawienia jakości w grze i utrzymuje sie po ponownym uruchomieniu klienta gry;
    • Dotychczas, bez względu na ustawienia w opcjach, renderowały się one a jakości ultra, co miało duży wpływ na wydajność gry.
  • Nieznacznie rozjaśniono drzewa, przez co gracze będą lepiej widoczni;
  • Inni gracze nie będą pokazywać się po złej stronie drzewa, kiedy gra jest na niskich ustawieniach;
  • Kąt kamery w widoku z pierwszej osoby poprawnie sie już resetuje po zwolnieniu klawisza;
  • Pojazdy otrzymują bardziej konsekwentne obrażenia w momencie przewrotu, bez względu na to, czy wylądowały na dachu, czy na masce;
  • Poprawiono animacje graczy podczas użycia kuszy;
  • Gracze nie mogą już strzelać przez sufity, które można dosięgnąć podczas skoku;
  • Naprawiono wielkość granatów i koktajli Mołotowa;
  • Mapa skaluje się poprawnie przy zmianie rozdzielczości;
  • Ikony lokacji nie nakładają się już na tekst w kompasie;
  • Niektóre skórki nie zapobiegają już liczeniu zabójstw potrzebnych do dziennych wyzwań w starciu z SMG;
  • Ekrany końcowe pokazują ukończone wyzwania;
  • Dodano ostrzeżenia dla użytkownika, przy psuciu ultra-rzadkiej skórki.

Oprócz tego, podczas piątkowego streamu Community Outbreak, ekipa H1Z1 zdradziła kilka innych nowości, jakie w niedługim czasie trafią do gry.

Zacznijmy od Victory Crate, czyli skrzynki jakie otrzymywać będą gracze za zwycięstwa we wszystkich trybach! W skrzynkach tych znaleźć będzie można kilkadziesiąt różnych przedmiotów – część z nich widać na poniższym obrazku:

W planach twórców jest – ale to może się zmienić, aby skrzynki te można było zakupić także za Czaszki, tak aby gracze, którzy nie mają szczęścia i nie mogą wygrać, także mieli szansę zdobyć te przedmioty.

Na razie nie wiadomo, czy skórki te będą wymienialne, czy też nie.

Drugą z zapowiedzianych nowości, są nowe przedmioty w Skull Store, wliczając w to pełen strój chirurga, składający się z trzech elementów. Widoczne na zdjęciu ceny w Czaszkach mogą ulec zmienie.

Oprócz tego ekipa H1Z1 mówiła o zmianach w kucaniu (ma być szybsze), a w plikach gry znaleziono skórki dla sedana oraz logo skrzynki Mayhem.

Trzeba powiedzieć, że podczas ostatniego Community Outbreak omówiono wiele nadchodzących zmian, a jeśli nie chcecie tracić 1,5 godziny na oglądanie tego streamu, to obejrzyjcie skrót, jaki przygotował iSven.

Jak widać studio Daybreak Games planuje wprowadzić wiele zmian do H1Z1, a to wszystko po to, by ponownie przyciągnąć graczy do tego tytułu. Czy im się to uda? Zobaczymy. A tymczasem czekamy na turniej Royalty Showdown oraz informacje o przyszłości gry, które mogą zostać wówczas podane.

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszam także do grupy H1Z1 na Facebook.