Studio Daybreak Games wprowadza do darmowego H1Z1 kolejną aktualizację, która tym razem skupiać się będzie na optymalizacji i wydajności, a do tego ma naprawić wiele błędów oraz zacięcia gry.

Zgodnie ze słowami twórców, wydajność gry i mikro-zacięcia były priorytetem dla ekipy H1Z1. Aby walczyć z mikro-zacięciami, w ostatnim czasie skoncentrowano się  na optymalizacji wewnętrznych struktur, a przede wszystkim:

  • Zoptymalizowano sposób, w jaki GPU obsługuje efekty cząsteczkowe strzelb;
  • Zoptymalizowano wykrywanie  oraz widoczność kolizji , które to były obsługiwane dotychczas tylko przez jeden rdzeń;
  • Zoptymalizowano sposób wysyłania informacji do Kill Feed;
  • Zoptymalizowano sposób, w jaki silnik gry radzi sobie w przypadku scenariuszy, gdy kilku graczy walczy na danym terenie;
  • Naprawiono mikro-zacięcia występujące przy celowaniu.

BATTLE ROYALE

  • Zmęczenie szybkim kucaniem istnieje po to, by zredukować spam kucania. W niektórych okolicznościach jednakże było ono zbyt karzące. Przejścia pomiędzy kucaniem powinny być teraz łagodniejsze i pozwolić na nieco więcej ruchu, nim pojawi się zmęczenie;
  • Okno wyboru miejsca odrodzenia jest teraz domyślnie otwarte, a do tego zawsze jest widoczny podgląd bezpiecznych stref;
  • Aby rozwiązać problem z glitchem z głową, wprowadzono nieco bardziej restrykcyjne strzelanie ponad przeszkodami, wymagające odsłonięcia większej ilości ciała;
  • Pojazdy rozmieszczone są bardziej równomiernie na mapie;
  • Zaktualizowano informacje dotyczące trafień ze strzelby, a do tego jeśli któraś z peletek trafiła w głowę, to strzał zaliczony zostanie jako „strzał w głowę”;

Combat Training

H1Z1 ma wyjątkowy system walki, który jest dośc trudny do opanowania. Dlatgeo też jakiś czas temu wprowadzono Combat Zone, gdzie nowi gracze mogą nauczyć się obsługi różnych broni. Dzisiejsza aktualizacja zmienia nazwę tej strefy na Combat Training i wprowadza kilka zmian, mających na celu ulepszenie rozgrywki:

  • Gracze odradzają się zawsze z AR-15, AK-47 oraz strzelba w slotach na broń, a do tego maja SMG w ekwipunku;
  • Odradzający się gracze są teraz ukryci i chronieni przed obrażeniami, do czasu gdy się w pełni załadują.

Interfejs

  • Zredukowano wielkość ikony gracza na mini-mapie;
  • Śmierć członka grupy i ilość zabitych są lepiej widoczne;
  • Kill Feed jest nieco bardziej widoczny i pozostaje ekatywny na ekranie końcowym.

Inne

  • Ulepszenie oprogramowania do wyłapywania oszustów;
  • Dodano nagrodę (emotka) za osiągnięcie poziomu 100 (przed premierą, która zresetowała poziom kont).

AUTO ROYALE

  • Dopasowano dystrybucje amunicji na mapie. Po przeładowaniu, kolejny magazynek przeniesiony zostanie z pojazdu do ekwipunku gracza. Zmiana ta zapewnia, że gracz może bezpiecznie przeładowywać broń i nie dzieli swojej amunicji z innymi członkami drużyny.
  • ARV zaczynają teraz 6 minami lądowymi oraz dwoma zasłonami dymnymi;
  • Sedany zaczynają mecz z 1 olejem oraz 3 zasłonami dymnymi;
  • Użycie Zestawów Naprawczych oraz Bojowych Zestawów Naprawczych jest teraz natychmiastowe;
  • Turbo można teraz użyć podczas gdy pojazd jest w powietrzu, co powoduje pewne ciekawe zachowania;
  • Ulepszono wyrzutnie rakiet. Zmniejszono odrzut, a do tego rakiety zadają więcej obrażeń graczom znajdującym się w pojeździe. Do tego, jeśli gracz jest trafiony bezpośrednio, to traci hełm.
  • Miny lądowe można zniszczyć jednym strzałem;
  • Usunięto lub dopasowano wiele obiektów, które powodowały utknięcie pojazdów;
  • Klakson pojazdu nie jest już domyślnie przypisany do „mouse 3”;
  • Gracze są teraz poprawnie usunięci z pojazdu po rozłączeniu z grą.

POPRAWKI

  • Drzewa nie będą się już gwałtownie pojawiały na dalekiej widoczności;
  • Zabicie rannego przeciwnika przez bomby, gaz lub obrażenia jest odpowiedni przypisywane ostatniej postaci, która zadała mu obrażenia;
  • Puste zrzuty nie będę się już pojawiać w centralnej części mapy;
  • Wskaźnik członka drużyny na kompasie, będzie mieć odpowiedni kolor.