Na serwery Fortnite Battle Royale trafiła nieco opóźniona aktualizacja 4.2, która dodała nową broń oraz leczące jabłka. Patrząc na popularność tej gry, to jabłka pojawiły się chyba po to, by zachęcić dzieciaki do jedzenia owoców.

Wygląda też, że gracze Fortnite Battle Royale będą mogli wziąć udział w ulepszonym trybie okresowym „Na bogato”. Informacja ta pojawiła się na chwilę w dość dziwnym i niezmiernie krótkim artykule związanym z aktualizacją 4.2, który to zniknął ze strony.

Wracając do zmian, jakie wprowadzone zostały w dzisiejszej aktualizacji 4.2 to zacznijmy  zmiany nazwy Standardowej konfiguracji kontrolera na Oldschoolową, a także zmiany  schematu mapowania przycisków dla kontrolerów PS4 na komputerach Mac.

Poniżej pełna lista zmian i nowości, jakie wprowadzone zostały dzisiaj do Fortnite Battle Royale.

BROŃ I PRZEDMIOTY

Karabin szturmowy

Do gry dodano karabin szturmowy o krótkich seriach – ten, o który prosili od dawna gracze…

Dodano karabiny szturmowe (krótka seria) o epickiej i legendarnej klasie rzadkości:

  • Można je znaleźć jako łup luzem w świecie gry, w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów;
  • Zadaje 32 / 33 punktów obrażeń (wersja epicka / legendarna);
  • Korzysta ze średnich nabojów;
  • Zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością są w ich przypadku takie same, jak dla pozostałych karabinów szturmowych.

Jabłka

Do przedmiotów, które można zbierać, dodano nowy element: jabłka.

  • Zjedzenie jabłka przywraca 5 PŻ (aż do 100);
  • Ten niepospolity przedmiot znaleźć można na mapie w okolicy niektórych drzew.

Pistolet maszynowy z tłumikiem

  • Zwiększono obrażenia o 3.
    • Dla wersji zwykłej przedmiotu wynoszą 20 (wcześniej 17).
    • Dla wersji niepospolitej przedmiotu wynoszą 21 (wcześniej 18).
    • Dla wersji rzadkiej przedmiotu wynoszą 22 (wcześniej 19).
  • Prędkość resetowania celności została zwiększona o 25%.
    • Zmniejszy to redukcję celności podczas ciągłego ognia.
  • Zwiększono zakresy redukcji obrażeń wraz z odległością.
    • Spadek obrażeń zaczyna się od 28 m (wcześniej 24 m).
    • Obrażenia spadają do 85% przy trafieniach z odległości 47,5 m (wcześniej 80% przy 35 m).
    • Obrażenia spadają do 75% przy trafieniach z odległości 70 m (wcześniej 65% przy 50 m).
    • Obrażenia spadają do 65% przy trafieniach z odległości 250 m.

Pułapka raniąca

  • Zmniejszono obrażenia ze 125 do 75.
  • Skrócono czas resetowania się pułapki z 6 do 5 sekund.

Zdalnie odpalane ładunki

  • Będą teraz uszkadzały wszystkie budowle w zasięgu działania, niezależnie od tego, czy są widoczne z miejsca eksplozji czy nie.
  • Zasięg obrażeń i odległość, na jaką można je wyrzucić, zostały zwiększone.
  • Skrócono opóźnienie pomiędzy eksplozjami z 0,25 do 0,175 sek.
  • Skrócono opóźnienie pomiędzy detonacją ładunku a wyrzuceniem nowego z 0,75 do 0,15 sek.

Inne

  • Częstotliwość występowania granatu impulsowego została zwiększona o 5%.
  • Usunięto opóźnienie pomiędzy przełączeniem się na granat a możliwością wycelowania go.
  • Zdalnie odpalane ładunki nie mogą już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.
  • Karabiny szturmowe nie wyrzucają już z siebie kilku łusek po nabojach na jeden wystrzał.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom używanie panelu skokowego, jeżeli został on aktywowany w tym samym momencie przez wielu graczy.

ROZGRYWKA

  • Dodano na komputerach PC i konsolach opcję automatycznego podnoszenia łupów.
    • Dzięki temu bronie i przedmioty jednorazowe będą podnoszone automatycznie podczas przechodzenia przez nie (dopóki w ekwipunku będą puste pola). Będą one umieszczane w pierwszym wolnym polu ekwipunku.
    • Tę opcję będzie można włączyć w ustawieniach.

WYDAJNOŚĆ

  • Poprawiono ogólną wydajność serwerów
    • Zwiększono częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 odświeżeń na sekundę;
    • Zwiększy to czułość ruchu i strzelania, a także zmniejszy ogólny ping u wszystkich graczy;
    • Nieznacznie zwiększono przepustowość sieci.
  • Dwukrotnie poprawiono wczytywanie zasobów, co powinno zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz bohaterowie wczytywać się będą szybciej.
  • Naprawiono błędy powodujące gwałtowne zacinanie się gry, kiedy w trakcie meczu gracze napotykali pewne określone przedmioty kosmetyczne po raz pierwszy.
  • Poprawiono liczbę klatek na sekundę podczas korzystania ze skokskał dzięki optymalizacji ich efektu cząsteczkowego.
  • Naprawiono błąd powodujący, że oddaleni gracze wydawali się skakać o wiele za wysoko, jeżeli ich połączenie sieciowe było złe lub jeżeli serwer zacinał się.

DŹWIĘK

  • Aby pomóc graczom w odróżnieniu kroków postaci nad i pod nimi, wprowadzono dodatkową warstwę do dźwięku kroków znad postaci gracza, zależną od typu podłoża.
    • Drewno skrzypi, kamień chrzęści jak żwir, a metal stuka.
  • Ściszono odgłosy słabych punktów, które pojawiają się w trakcie akcji zbierania.
  • Podwyższono głośność eksplozji wyrzutni granatów tak, aby była ona podobna do odgłosów innych eksplozji.
  • Poprawiono sposób, w jaki cichną odgłosy wiatru, gdy gracz ląduje po szybowaniu z lotnią.

INTERFEJS

  • Emotki w lobby mogą być teraz uruchamiane naciśnięciem prawego drążka analogowego;
  • Dodano przycisk emotek na dole ekranu podczas przebywania w lobby;
  • Funkcja Nvidia Shadowplay Highlights jest domyślnie wyłączona (wyłącznie na komputerach PC).

SYSTEM POWTÓREK

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że likwidacje nie wyświetlały się w przeglądarce powtórek.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano możliwość personalizacji interfejsu – to dopiero pierwsza wersja tej funkcji, która będzie rozwijana.
  • Dodano optymalizację ograniczającą liczbę graffiti wyświetlanych jednocześnie.

I co sądzicie o tej aktualizacji? Macie zamiar wcinać jabłka?