Po kilku miesiącach w miarę bezpiecznego przyzwyczajania się, do nie zagrażających do dzisiaj elementów środowiskowych takich jak chociażby burze radiacyjne, gracze Miscreated będą w końcu musieli zmienić swoje podejście do przetrwania w tej grze.

Już w grudniu, kiedy do gry dodano ekstremalne warunki pogodowe, twórcy tego survivala zapowiadali, iż celem jest elementy te były czymś więcej niż tylko ładnymi efektami, ale także miały duży wpływ na zachowania graczy. I tak się w końcu stało.

Dzisiejsza aktualizacja wprowadziła spore zagrożenia ze strony obecnych w grze efektów pogodowych, jak i miejsc radioaktywnie skażonych. Ponadto ekipa Miscreated ulepszyła interfejs postaci, zmieniła zachowania co niektórych przeciwników czyniąc ich jeszcze bardziej niebezpiecznymi, zmieniła wygląd efektów radiacyjnych na skażonych terenach oraz dodała małe mutanty-pająki (bo duże nie były wystarczająco przerażające…).

Pełną listę zmian znajdziecie poniżej, a jeśli interesuje Was wspólna zabawa w tej grze, to nie zapomnijcie dołączyć do największej polskiej społeczności Miscreated na Discord.

Dajcie znać, jak Wam się podobają te zmiany.

Zmiany środowiskowe

Od dzisiaj gra jest świadoma miejsca, w którym znajduje się gracz i ocenia wartość schronienia, czyli jak bardzo miejsce to chroni przed warunkami pogodowymi.

Wykrywane są następujące miejsca obszarów:

  • Wnętrza domów i baz, jak również obszary częściowo wewnątrz;
  • Oceany, rzeki i morza gdzie gracz może zanurkować;
  • Kanały, jaskinie, piwnice i bunkry;
  • Pojazdy.

Burza radiacyjna i mgła są śmiertelne. By przeżyć należy poszukać schronienia lub też założyć odzież ochronną.

Obszary skażone promieniowaniem są wykrywalne za pomocą licznika Geigera (Survivatron) lub też przez unoszącą się nad nimi zauważalną niebieską poświatę.

Zmieniono zachowanie statystyk promieniowania:

  • Dodatkowe promieniowanie otrzymane po 100%, zostaje przekształcone w obrażenia;
  • Promieniowanie powoli się leczy (25% na godzinę), ale tylko do wysokości 40%;
  • Do czasu wyleczenia, promieniowanie redukuje punkty życia maksymalnie o 25%;
  • Powyżej 85% promieniowania, postać zaczyna powoli tracić zdrowie i nie może się wyleczyć, dopóki nie zostanie wyleczone promieniowanie.

Nurkowanie podczas burzy radiacyjnej, chroni przed jej negatywnymi efektami.

Zanim wejdziecie w zasięg promieniowania, zaopatrzcie się w tabletki anty radiacyjne (anti-rad pills), grzyby przeciwko promieniowaniu lub też nowo dodane tabletki z potasem i jodem (potassium-iodine pills).

Ochrona przed zagrożeniami środowiskowymi skaluje się wraz z kondycją przedmiotu – poszczególne statystyki można sprawdzić w ekwipunku, najeżdżając kursorem na przedmiot.

Każdy efekt środowiskowy powoduje inne obrażenia i wymaga innych środków zaradczych. (np. źródło na ziemi, deszcz, gaz).

Statystyki odporności środowiskowej przedmiotów, obejmują:

  • fizyczne (tornado, kolizje, obrażenia od upadku);
  • gaz (granaty gazowe i obszary);
  • ślepota (granat błyskowy);
  • ogień (koktajl Mołotowa, pożary);
  • eksplozje (granaty, wybuchające pojazdy);
  • ostrość (pułapki punji);
  • promienie radiacyjne (bardzo mała ochrona przed tym efektem, nawet przy pełnym kombinezonie ochronnym, ograniczone działanie jedynie w osłoniętych obszarach, pod warunkiem iż nie jest to źródło efektu).

Oprócz statystyk środowiskowych, które odnoszą się do ochrony gracza w ogólności, dodano statystyki dotyczące ochrony poszczególnych części ciała, które to także można podejrzeć w interfejsie użytkownika.

W przyszłości dodane zostaną zagrożenie związane z: temperaturą, kwasem, elektrycznością, wilgotnością, deszczem, a także pożarami.

Nowy interfejs

  • Ulepszono wygląd;
  • Od teraz UI poprawnie się skaluje w zależności od rozdzielczości ekranu;
  • Przedmioty mają teraz pasek uszkodzeń;
  • Opis widoczny po najechaniu kursorem ma o wiele więcej informacji: wartość uszkodzeń, szansa na krwawienie, odporności, itd.;
  • Można przewijać listę przedmiotów w ekwipunku.

Rozgrywka

  • Wiele zmian w efektach środowiskowych;
    • Efekty środowiskowe będą teraz powodować obrażenia i, gdy gracz nie ma odpowiedniego ubioru, mogą go zabić;
  • Zmieniono wygląd uderzenia pocisków;
  • Naprawiono osiągnięcia z jabłkiem, naprawą i zabiciem brutala;
  • Po wyrzuceniu przedmiotu, nie pojawia się on na ziemi, póki akcja ta nie została odnotowana w bazie danych;
  • Delikatnie zwiększono widzialność mimiki twarzy postaci podczas mówienia;
  • Skrócono czas trwania epicentrum burzy radiacyjnej, wydłużono okres ostrzegawczy;
  • Dodano czas dnia do logów serwera;
  • Wprowadzono skalę obrażeń od wybuchu, zamiast 50% szansy;
  • Jeśli serwer straci połączenie z bazą danych, to automatycznie zostanie zrestartowany;
  • Zmieniono wykrywanie stanów pod wodą w celu prawidłowego przetwarzania informacji o tonięciu i braku tlenu;
  • Dodano nowe wskazówki na ekran menu gry;
  • Zmniejszono maksymalną penetracje pocisku;
  • Zaktualizowano shader cache;
  • Wprowadzono pewne zmiany w kodzie odpowiedzialnym za kontrolę pojazdów, co może powodować pewne problemy z pisaniem nazwy klanów;
  • Zaktualizowano wersję Kythera AI – ulepszenie wydajności, poprawi błędów, zmiany w zachowaniu AI.

Przedmioty

  • Dodano latarkę na pistolet;
  • Dodano obsługę latarki na strzelbie AA12;
  • Zaktualizowano i poprawiono opisy niektórych przedmiotów;
  • Do większości odzieży dodano statystyki związane z ochroną przed zagrożeniami środowiskowymi;
  • Naprawiono niezniszczalność ochraniaczy naramiennych;
  • Dodano tabletki jodku-potasu;
    • tabletki te oferują czasową odporność na promieniowanie i ich działanie może być przedłużone trzykrotnie, ale kolejne maja 50% redukcję w stosunku do pierwszego;
  • Zaktualizowano Survivatron, aby wyświetlał promieniowanie i temperaturę;
    • licznik Geigera ostrzeże graczy dźwiękowo i wyświetli informacje o znajdującym się w okolicy skażeniu (dźwięk można wyciszyć);
  • Dodano celowniki trytowe do pistoletów o strzelby taktycznej (niech mnie ktoś wytłumaczy co to takiego?);
  • Naprawiono błędy z obrażeniami zadawanymi przez klucz do opon;
  • Zwiększono szansę na pojawianie się tabletek anty-radiacyjnych oraz grzybów.

Pojazdy

  • Przedmioty, które pojawiają się w pojazdach, są teraz prawidłowo odnotowywane w bazie danych;
  • Zmieniono zachowanie zadawania obrażeń na rowerze;
  • Zaktualizowano konfigurację obrażeń dla sedanów;
  • 5-tonowa ciężarówka: naprawiono zbugowane opony zniszczonych pojazdów;
  • Ulepszono kamerę z trzeciej osoby podczas jazdy na rowerze;
  • Opancerzone ciężarówki, sedany i SUVy będą częściowo chronić graczy przed skutkami zagrożeń środowiskowych.

AI

  • Zbuffowano pająki – bądźcie ostrożni!
  • Dodano młode pająki;
  • Ulepszono celowanie Venomów, tak aby czasami trafiały w nieprzytomnych graczy;
  • Wyłączono efekt łamania na rybach oraz nieprawidłowe pojawianie się cząstek lodu;
  • Niektóre mutanty będą robić uniki w momencie gdy postać na nie patrzy;
  • Większe prawdopodobieństwo ścigania przez niedźwiedzia, gdy gracz zdecyduje się na ucieczkę;
  • Niedźwiedź zbliży się do gracza, zanim stanie na dwóch łapach;
  • Mutanci odwracają się by stawić czoła atakom bronią białą;
  • Zredukowano problemy z teleportacja mutantów podczas walki.

Mapa

  • Obszary skażone promieniowaniem zostały przerobione – są one równiez bardziej widoczne;
  • Dodano więcej punktów pojawienia się grzybów w okolicach wody (bagna, rzeki, itd);
  • Dodano małe pomieszczenia kanalizacyjne w róznych miejscach mapy, które moga ochronić graczy przed promieniowaniem;
  • Ulepszono Dolinę Śmierci w pobliżu centrum mapy (radiation valley).

Animacje

  • Naprawiono orientację magazynka w M40A5 podczas przeładowywania;
  • Dodano szybsze animacje ostrzeliwania dla ludzkiego pająka mutanta;
  • Dodano animację „poza zasięgiem” dla ludzkiego pająka mutanta;
  • Zmieniono konfigurację amunicji z kuszy w celu rozwiązania niektórych problemów z przeładowywaniem.

Modele

  • Dodano brakującą fizykę na suszarce;
  • Zoptymalizowano stosy śmieci;
  • Naprawiono nieprawidłowe typy powierzchni na modelach amunicji.