Kolejny sezon w Fortnite Ratowanie Świata także rozpoczął się z wielkim hukiem. Do gry dodano nowych bohaterów, nowych przeciwników, łupy z pustaków, a także misje fabularne związane z wydarzeniem sezonowym.
WYDARZENIE „HIT EKRANU”
Zróbcie sobie maraton filmowy w nowym wątku fabularnym kampanii Ratowanie Świata pt. „Hit Ekranu”! Część 1 zaczyna się od pięciu zadań i jednej misji na mapie. Ray zniknęła i nikt nie wie, gdzie jej szukać. Z pomocą Kulomiota i Loka zbadajcie kometę i zwerbujcie drużynę superbohaterów. Odnajdźcie Ray i sprowadźcie ją do domu!
- Pojawiają się doniesienia o nowych, dziwnych pustakach napadających na ocaleńców, a do tego Ray zniknęła! W tym wątku fabularnym odkryjecie, co dokładnie wydarzyło się po uderzeniu komety.
- Talony kinowe można znaleźć w ulepszlamach i lamach dnia, a także zdobyć za wykonywanie zadań i pokonywanie minibossów w misjach alarmowych.
- Ekranolama jest dostępna w zakładce łupów
- Zawiera co najmniej 1 broń wojskową lub bohatera z zestawu Komando Cieni, o klasie epickiej lub lepszej.
- Kosztuje 500 talonów kinowych.
- Ukończenie pierwszego tygodnia zadań zapewni jedną z legendarnych broni dystansowych (do wyboru: Orzeł Bielik, Widmo z tłumikiem oraz kusza)
- Powtarzalne zadanie zabicia minibossa zapewnia 50 złota.
ROZGRYWKA
Łupy z pustaków
- Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
- Szansa zdobycia łupów jest większa w przypadku patrolujących wrogów oraz grup rozsianych po świecie gry.
- Wrogowie mogą zostawić po sobie materiały budowlane, składniki i amunicję.
- Więksi/silniejsi wrogowie pozostawiają więcej przedmiotów oraz lepsze składniki.
- Stopień składników zależy od trudności misji, podobnie jak szansa zdobycia rzadkich składników w rodzaju aktywnych baterii.
- Minibossowie pozostawiają nowy rodzaj przedmiotów – skrytki.
- Skrytki ze schematami mogą mieć trzy klasy rzadkości (rzadka, epicka, legendarna) i zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej. Szansa zdobycia skrytki epickiej lub legendarnej zależy od poziomu trudności misji.
- Skrytki z materiałami do ewolucji zawierają burzowe materiały (czyste krople deszczu, odłamki burzy itp.). Ich ilość i jakość zależą od poziomu trudności misji.
- Miniboss upuści jedną skrytkę (tego samego typu) dla każdego gracza, biorącego udział w jego eliminacji (wystarczy zadać obrażenia, lub być blisko w momencie eliminacji)
- Niektóre rzadkie skrzynie skarbów w świecie gry również mogą zapewniać skrytki.
- Skrytki otwierane są na koniec misji.
Inne
- Zwiększono ilość zdrowia ocaleńców o 40%, aby dać graczom więcej czasu na uratowanie ich z trudnej sytuacji.
- Przerobiono gadżet Teleporter w celu poprawy jego atrakcyjności i przydatności:
- Zwiększono podstawowy zasięg Teleportera do 20 pól.
- Teleporter nie ma już czasu odnowienia po aktywacji!
- W związku ze znacznie większą użytecznością przy braku czasu odnowienia Teleporter nie przenosi już wrogów.
- Teleporter nie aktywuje się już po umieszczeniu go w miejscu, w którym nie można go normalnie postawić. Nadal można go jednak wtedy przemieszczać.
- Teleporter odlicza teraz czas „uzbrajania” po ustawieniu lub przesunięciu, zanim się aktywuje. Bazowo wynosi on 5,5 sek.
- Podniesienie Teleportera trwa teraz pewien czas; bazowo wynosi on 2,5 sek.
- Usprawniono również automatyczną wieżyczkę latającą:
- Nowe zachowanie domyślne
- Skrócono czas ładowania z 240 do 150 sek.
- Skrócono domyślny czas trwania do 20 sek.
- Nie wystrzeliwuje już pocisków – teraz strzały natychmiast trafiają w cel.
- Zwiększono bazową szybkostrzelność z 1,33 do 6 strzałów/sek.
- Zmniejszono obrażenia bazowe z 20 do 15.
- Dostosowano ulepszenia:
- Zwiększenie czasu trwania nadal wynosi +10 sek., czyli ostateczny czas trwania wynosi 30 sek.
- Usunęliśmy błąd w ulepszeniu zasięgu, uniemożliwiający jego poprawne działanie. Domyślny zasięg nadal wynosi 4 pola, lecz to ulepszenie zwiększa go do 8 pól.
- Ulepszenie szybkostrzelności teraz zwiększa ją do 10 strzałów/sek.
- Nowe zachowanie domyślne
BOHATEROWIE
Mityczny żołnierz Kruk
Zamaskowana postać, która z ogłuszającym Okrzykiem Bojowym likwiduje swe ofiary przy pomocy pary pistoletów.
- Nowa zdolność
- „Lewa i Prawa” – Wyciągnij dwa pistolety i daj wrogom popalić!
- Nowe profity
- „Podwójne Osłabienie” – Lewa i Prawa nakłada teraz Strzały Osłabiające.
- „Gdzie Jest Lewa” – Likwidacja wrogów z pistoletów skraca czas odnowienia Lewej i Prawej o 1 sek.
- Trzask i Prask: Trafienie z Lewej i Prawej powoduje eksplozję raniącą wrogów w promieniu 0,5 pola.
- Nowy profit taktyczny
- „Pociski Wybuchowe” – Taktyczny wariant profitu Pociski Wybuchowe.
Komando Cieni
Dodano 8 nowych bohaterów:
- Żołnierz – Nowa podklasa: Podwójny Agent, a w tej roli postacie Vaughn i Evelynn;
- Ninja – Nowa podklasa: Przebijający Lotos, a w tej roli postacie Ostrze i Luna;
- Rubieżnik – Nowa podklasa: Szokowy Strzelec, a w tej roli postacie Grizli i Bzy;
- Budowniczy – Nowa podklasa: Dewastatorka, a w tej roli postacie Penny i Byk.
Zmiany w profitach
Zmieniliśmy działanie niektórych profitów zmniejszających koszt energii, aby zapobiec zmniejszeniu kosztów aktywacji do zera.
- Istnieją teraz profity poprawiające „wydajność energetyczną” niektórych czynności (np. ciężkiego ataku w zwarciu).
- Wydajność energetyczna jest podawana w postaci procentowej, np. „Zwiększa wydajność ataku kombinowanego mieczem o 150%.”
- Wartość ta określa spodziewane zwiększenie możliwości użycia zdolności po nabyciu profitu.
- Zmieniono działanie z mnożnika kosztu na dzielnik kosztu.
- Innymi słowy zmniejszenie o 60% kosztu równego 50 pkt. energii równa się zwiększeniu kosztu o 150% przy wykorzystaniu 100 pkt. energii.
Rubieżnik
- „Przesunięcie Fazowe” domyślnie przenika teraz przez wrogów.
- „Przesunięcie Fazowe” zachowuje teraz więcej prędkości po użyciu w powietrzu.
Budowniczy
- Dokonano zmian w zdolności „WABIK”:
- Skrócono bazowy czas trwania z 12 do 7 sek.
- WABIK nie może już zostać zniszczony i będzie działać przez cały czas trwania zdolności.
- Skrócono czas trwania „Bez Końca” z 3 do 2 sek.
- Następujące podklasy tracą „Co Cię Nie Zabije…”:
Kontroler, Wartownik i Kontroler Tłumu- Kontroler zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Ogłuszający Wabik”.
- Wartownik zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Nasmarowane Zębatki”.
- Kontroler Tłumu zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Bez Końca”.
Ninja
- „Przystępny Miecz” teraz zwiększa o 150% wydajność energetyczną ataku kombinowanego mieczem (wcześniej zmniejszał o 60% koszt energii ataku kombinowanego mieczem).
- „Łatwiejszy Miecz” teraz zwiększa wydajność energetyczną Przystępnego Miecza o dodatkowe 150% (wcześniej zwiększał redukcję kosztu energii Przystępnego Miecza o dodatkowe 20%).
- „Postawa Cienia” teraz zlicza wszystkie zabójstwa w zwarciu, nie tylko zabójstwa bronią ostrą.
- Wydłużono czas spętania „Miło Cię Kosić” z 1 do 2 sek.
- Zaktualizowano efekty dźwiękowego ‘Księżycowego Kopa’.
Żołnierz
- Licznik zabójstw profitu „Pociski Wybuchowe” już nie resetuje się po 15 sek. bezczynności.
- „Naparzanie” powoduje teraz nieznaczne zbliżenie po naciśnięciu przycisku celowania.