Na serwery Fortnite Battle Royale trafiła kolejna – i do tego iście powalająca, aktualizacja. Tym razem studio Epic Games zaskoczyło nie tylko fanów Fortnite, ale i fanów uniwersum Marvela, wprowadzając specjalny tryb okresowy z Thanosem w roli głównej.

Dzierżcie w dłoniach źródło prawdziwej mocy… Rękawicę Nieskończoności. Od wtorku, 8 maja, będziecie mogli przemienić się w Thanosa za sprawą Rękawicy Nieskończoności, okresowego trybu zderzenia światów.

Zakładajcie Rękawice. Zmieniajcie się w Thanosa. Zwyciężajcie!

Wskakujcie do gry solo i polujcie na Rękawicę Nieskończoności oraz na siebie nawzajem. Pierwszy gracz, który założy Rękawicę, zmieni się w Thanosa i zyska jego specjalną moc!

Do pokonania Thanosa potrzebować będzie porządnej siły ognia i dlatego też w trybie tym pojawią się wyłącznie bronie rzadkie, epickie i legendarne.

Pokonajcie Thanosa, załóżcie jego Rękawicę, a może to Wy zwyciężycie…

Szczegóły dotyczące trybu Rękawica Nieskończoności

  • Ogólne
    • W początkowym etapie gry w strefę bezpieczną przed burzą uderza meteor z Rękawicą Nieskończoności.
    • Gracz, który dotrze do niej i jej użyje, zamienia się w Thanosa.
    • Gdy Thanos zostanie zlikwidowany, Rękawica upadnie na ziemię i każdy będzie mógł ją podnieść. Jeśli nikt tego nie zrobi przez określony czas, spadnie kolejny meteor z Rękawicą.
    • Pozycja Thanosa jest widoczna na kompasie.
    • Wygrywa ostatni ocalały gracz!

  • Moce Thanosa
    • Zdolność 1 – Potężny cios, który niszczy budowle i odrzuca przeciwników.
    • Zdolność 2 – Thanos pikuje i uderza w ziemię, czym odrzuca i rani cele w pobliżu.
    • Zdolność 3 – Wykorzystuje energię Kamienia Mocy, aby wystrzelić impuls, który zadaje trafionemu celowi stopniowe obrażenia.
    • Zdolność 4 – Superskok, który pozwala Thanosowi pokonać niemal wszystkie przeszkody.
    • Thanos posiada osłony i zdrowie. Odzyskuje osłony za każdym razem, gdy zlikwiduje innego gracza. Zdrowie Thanosa NIE regeneruje się.
    • Thanos NIE odnosi obrażeń od upadku.
    • Thanos NIE buduje, NIE używa normalnych przedmiotów ani pomocy w rodzaju paneli skokowych. Wieli Thanos nie potrzebuje takich żałosnych, ludzkich wynalazków…
  • Burza i mapa
    • Maksymalna długość rozgrywki wynosi około 15 minut.
    • Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy krąg burzy już zbliża się do wyspy.
    • Burza zadaje wyższe obrażenia niż normalnie – 5% zdrowia na impuls podczas pierwszego kręgu, a potem 10% przez resztę gry.
  • Łupy
    • Pojawiają się tylko bronie rzadkie, epickie i legendarne.
    • Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%.
    • Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%.
    • Łupy luzem w świecie gry pojawiają się prawie za każdym razem.
    • Znacznie zwiększono szansę znalezienia panelu skokowego.
    • Podwojono ilość zasobów zdobywanych podczas zbierania.
    • Zwiększono ilość zasobów w łupach z 30 do 60.
    • Zwiększono szansę znalezienia Beczki Obfitości, Fortu Kieszonkowego, bomby tanecznej, soku Siorb, Krzaka i zdalnie odpalanych ładunków.
    • Zmniejszono szansę znalezienia zwykłych granatów, osłon i bandaży.

To nie wszystkie zmiany, jakie trafiły dzisiaj do gry. Oprócz tego ekipa Fortnite Battle Royale naprawiła spora ilość błędów, ulepszyła animacje emotek, a także zoptymalizowała grę. Poniżej pełna lista zmian.

ROZGRYWKA

  • Zwiększono o 25% szansę na to, że ostatni krąg burzy zakończy się w pobliżu skraju mapy.
  • Usunięto błąd umożliwiający zamaskowanie zdalnie odpalanych ładunków, pułapek raniących i czepiaków przy pomocy graffiti.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający obracanie budowli podczas podglądu przy pomocy kontrolera, jeżeli zachodzi ona na już istniejącą budowlę.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów meczu piłkarskiego podczas strzelenia gola.
  • Usunięto kilka błędów powodujących ustawianie kamery gracza pod wodą w Zalewie Zdobyczy.
  • Poprawiono kolizję stert opon, dzięki czemu gracze znów będą odbijać się po wejściu na nie.
  • Usunięto otwór w Wypasionej Wyrwie, w którym mogli utknąć gracze.
  • Poprawiono błędy w układzie terenu, pozwalające graczom chować się poniżej rzeźby terenu i ranić innych graczy od dołu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne działanie Turbo-budowania, jeśli gracz przytrzyma przycisk budowy przed przełączeniem w tryb budowy.

INTERFEJS

  • Można teraz dołączać do ekipy, która jest w trakcie rozgrywki.
    • Członkowie ekipy będący w trakcie gry będą widoczni w lobby w postaci hologramów. Pojawią się też informacje dotyczące czasu gry i liczby graczy.
  • Do FAQ karnetu bojowego w grze dodano tematy dotyczące 4 sezonu.
  • Usunięto ekran wczytywania wyświetlany podczas przejścia z wyspy startowej do bojowego busa.
  • Usunięto błąd sprawiający, że minimapa przejściowo pokazywała złą pozycję po likwidacji.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe rozłożenie elementów interfejsu po włączeniu i wyłączeniu trybu budowy.

DŹWIĘK

  • Ściszono odgłosy skokskał.
  • Ściszono odgłosy lotni Dzielnej.
  • Dodano na powrót odgłos pęknięcia balonu zrzutu zaopatrzenia po jego otwarciu lub zestrzeleniu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zapisanie ustawienia opcji odtwarzania dźwięku w tle.

BRONIE I PREZDMIOTY

  • Paski zdrowia paneli skokowych są teraz poprawnie wyświetlane po ich uszkodzeniu.
  • Usunięto błąd utrudniający podniesienie przedmiotów upuszczonych za oponami w Forcie Kieszonkowym.
  • Fort Kieszonkowy nie może już zniszczyć meteorytu w Wypasionej Wyrwie.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Emotki teraz lepiej działają u różnych postaci (ręce są prawidłowo połączone, nogi nie wyciągają się za bardzo itp.).
  • Poprawiono grafikę sztandaru 69. stopnia karnetu bojowego; teraz przedstawia ona prawidłową grafikę.
  • Usunięto błąd powodujący rozciągnięcie sprzętu na plecy Królewskie Sztandary podczas podglądu w szafce.
  • Usunięto błąd sprawiający, że hełmy postaci czasami unosiły się nad ich głowami.
  • Usunięto błąd animacji odległych postaci w sytuacji, gdy nie były one wcześniej renderowane.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne zmiany poziomu szczegółowości postaci w sytuacji, gdy w tej samej odległości widać kilka postaci naraz.

WYDAJNOŚĆ

  • Zwiększono liczbę klatek/sek. przy widoczności wielu postaci poprzez optymalizację ruchu i częstotliwości odświeżania.
  • Opóźniono wyświetlenie elementów interfejsu po likwidacji, aby zapobiec zacinaniu się gry w momencie śmierci.
  • Zoptymalizowano działanie smug Aerozol.
  • Zoptymalizowano zawartość w dostępnej dla gracza mapie w lobby.
  • Gra rejestruje teraz więcej informacji w plikach .log, co powinno zapewnić więcej danych przy poprawianiu trudnych do odtworzenia przypadków zacinania się gry.

WERSJA IOS

  • Tymczasowo wyłączono nową funkcję automatycznego biegu z powodu niezamierzonych efektów występujących podczas korzystania z tej opcji.
  • Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci na urządzeniach mobilnych, aby zapobiec zawieszeniu się gry z powodu braku pamięci.