Sezon 4 zaczyna się z hukiem. Odłamki gigantycznej komety uderzyły w mapę i zmieniły krajobraz. Odkryjcie anomalie grawitacyjne skokskał, umożliwiające nowe sposoby gry. Wskoczcie do gry i na własne oczy zobaczcie konsekwencje tego kataklizmu, a przy okazji awansujcie swój karnet bojowy i zdobądźcie świeżutkie łupy.

Ponadto do gry zawitał karnet bojowy na Sezon 4, który oferuje 100 poziomów wypełnionych nowymi, wspaniałych nagród, m.in. przedmiotami kosmetycznymi, emotka oraz graffiti na ściany. Wersja podstawowa kosztuje 950 V-dolców, wersja ulepszona (odblokowane 25 poziomów) kosztuje natomiast 2800 V-dolców.

W mapę uderzyły odłamki komety! Kataklizm ten zmienił oblicze wielu miejsc, a Stęchły Skład został praktycznie zmieciony z powierzchni.

Odkryjcie nowe lokacje na mapie i sprawdźcie, czy inne Wasze ulubione miejsca lądowania się nie zmieniły.

OGÓLNE

  • Ustawienia sterowania są teraz filtrowane zależnie od trybu gry.
    • Zostały one też pogrupowane według kategorii (walka, budowa, edycja itd.), aby ułatwić ich przeszukiwanie.
  • Dodano ikony zakładek na górze ekranu ustawień.
  • Dodano opcję ignorowania sygnałów z kontrolera do zakładki ułatwień dostępu.
    • To ustawienie może się przydać graczom, którzy przypisują sygnał kontrolera przy pomocy zewnętrznych programów i nie chcą, by gra rejestrowała te sygnały bezpośrednio.

ROZGRYWKA

  • Teraz można niszczyć budowle na wyspie startowej. Oczywiście za wyjątkiem bojowego busa.
  • Trafienia w głowę mają teraz priorytet, gdy inne części ciała zasłaniają tor lotu pocisku.
    • Nadlatujące pociski trafiające w głowę (z góry lub z przodu) nie będą już blokowane przez inne części ciała postaci.
    • Na przykład jeśli pocisk trafi postać w dłoń, będzie w stanie przebić ją i nadal trafić w głowę, jeśli był wystrzelony wystarczająco celnie. Takie trafienie spowoduje obrażenia od strzału w głowę, a nie normalne.
    • Trafienia w głowę od dołu, zablokowane przez inne części ciała (np. nogi, korpus, dłonie, barki, ramiona) spowoduje otrzymanie normalnych obrażeń, chyba że miejsce trafienia jest bardzo blisko głowy postaci.
    • Ta zmiana dotyczy wszystkich broni oprócz wyrzutni rakiet i granatników.
  • Nieznacznie zmniejszono aktywny rozmiar dłoni postaci.
  • Liczby pokazujące obrażenia są teraz widoczne w trybie obserwatora.
  • Wyrzucenie gracza z wyspy zaliczy likwidację, tak jak normalne obrażenia od upadku.
  • Gdy gracz zostanie zmuszony do upadku przez przeciwnika, wysokość upadku jest teraz podawana w komunikacie o likwidacji.
  • Na wyspie startowej można teraz dostrzec innych graczy (oraz ich budowle) z trzy razy większej odległości niż dotychczas.

INTERFEJS

  • Teraz w szafce można zaznaczać przedmioty kosmetyczne jako ulubione.
  • Dodano opcję wyboru losowego elementu kosmetycznego dla każdego pola w Szafce.
    • W każdej rozgrywce wybierze ona losowe przedmioty z zaznaczonych jako ulubione lub z wszystkich posiadanych – jeśli żadnego przedmiotu nie dodano do ulubionych.

  • Nie jesteście już ograniczeni do 6 miejsc na graffiti i emotki w kole emotek; teraz podczas rozgrywki możecie używać całej swojej kolekcji!
    • Pola szafki służą jako strona wcześniej ustawionych opcji, lecz możecie również przełączyć się do ulubionych emotek, a następnie wszystkich emotek, posortowanych według typu (PS4: L1/R1; XB1: LB/RB; PC: kółko myszy; Urządzenia mobilne: przyciski dodane do menu kołowego).
  • Dodano nowe przypisanie „Pole emotki szafki”, które umożliwi wam natychmiastowe użycie dowolnej z 6 ustawionych wcześniej emotek lub graffiti.
  • Gdy automatyczny bieg jest aktywny, teraz pojawia się ikona.
  • Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność zakładki opcji gry.
  • Nieznacznie zmniejszono rozmiar strzałek nad głowami pobliskich graczy.
  • Czwarte i piąte pole broni po użyciu opcji „Przywróć domyślne” zostaną teraz domyślnie przypisane do klawiszy 5 i 6, a nie Z i X, jak dotychczas.
  • Obsługiwane są teraz również proporcje ekranu 4:3.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Kusza trafiła do skarbca.
  • Celownik wyrzutni rakiet ma teraz stały rozmiar, niezależnie od ruchu gracza.
  • Znaczniki trafienia są teraz wyświetlane podczas patrzenia przez lunetę.
  • Zwiększono obrażenia zadawane zaopatrzeniowym lamom kilofem – teraz wynoszą one 50 pkt. przy każdym trafieniu.

Skokskała

Kometa odcisnęła swe piętno na ziemi… Zajrzyjcie do kraterów, a znajdziecie w nich świecące kamienie.

Użyjcie ich, by cieszyć się zmniejszoną grawitacją!

Poprawki

  • Usunięto błąd powodujący znikanie amunicji broni, jeśli upuszczono ją natychmiast po podniesieniu.
  • Usprawniono reakcję ataku kilofem po przełączeniu z innej broni podczas trzymania przycisku ataku.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne przeładowanie sztucerów, jeśli wystrzelono zaraz po przeładowaniu.
  • Usunięto błąd pozwalający na szybkie rzucanie kilku granatów po kolei podczas sprintu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że przełączenie w tryb budowy podczas wymierzania rzutu granatem nie przerywało rzutu.
  • Usunięto błąd w konfiguracji „Budowniczy Pro”, powodujący w niektórych przypadkach wystrzał z broni podczas próby budowy.
  • Czepiaki będą się teraz poprawnie przyczepiać do zrzutów zaopatrzenia.

SYSTEM POWTÓREK

  • Do powtórek dodano listę uczestników.
  • Po opuszczeniu powtórki oglądający powróci teraz do przeglądarki powtórek.
  • Nazwy powtórek są teraz ograniczone do 32 znaków.
  • Zwiększono rozmiar kolumny nazwy w przeglądarce powtórek.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Zaktualizowano model i animacje sztucera.
  • Poprawiono animacje wyposażania strzelb, rewolwerów, rękodziała i wyrzutni rakiet – teraz powinny one pasować do niezmienionego czasu wyposażania.
  • Tuman kurzu powstający przy lądowaniu gracza jest teraz widoczny u wszystkich graczy.
  • Burzowy wiatr teraz działa na drzewa w obrębie burzy.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów zniszczenia zaopatrzeniowej lamy, gdy zostanie ona zabita przez pocisk.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie sprzętu na plecy po użyciu panelu skokowego.
  • Gracze mogą teraz wykonywać emotki podczas latania na rakiecie.

DŹWIĘK

  • Poprawiono czasy odgłosów wyposażania strzelb. Teraz odgłos przeładowania strzelby rozlega się tuż przed gotowością do oddania strzału.
  • Zwiększono różnice głośności między miękkim i twardym lądowaniem.
    • Gracze spadający z wysokości 1 piętra lub wyższej będą lądować z głośniejszym odgłosem.
  • Dodano osobne odgłosy upadku na rośliny, krzaki i kukurydzę.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosów kroków, gdy gracze są w powietrzu po skoku.
  • Usunięto błąd sprawiający, że odgłos wyposażania miniguna utrzymywał się nawet wtedy, gdy szybko zmieniono broń ponownie.
  • Odgłos znacznika mapy nie jest już odtwarzany przy usuwaniu znacznika.

WYDAJNOŚĆ

  • Poprawiono płynność ruchu innych graczy na wyspie startowej poprzez zwiększenie częstotliwości aktualizacji sieci.
  • Poważnie poprawiono wydajność gdy na ekranie widać kilku graczy naraz poprzez zmniejszenie obciążenia przez części ciała postaci.
  • Zredukowano zacinanie się gry podczas porządkowania obiektów.
  • Usunięto zacinanie się gry podczas dużej aktywności budowlanej.
  • Zoptymalizowano poziom szczegółowości budynków w Szemranych Szybach i Spawalni Spłuczek.
  • Zoptymalizowano wydajność wejścia/wyjścia na konsolach, co powinno zredukować zacinanie się gry i skrócić czasy ładowania.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Pasek szybkiego dostępu obsługuje teraz funkcję przeciągania i upuszczania, która umożliwia przestawianie i upuszczanie przedmiotów w ekwipunku.
  • Przytrzymanie drążka ruchu w jednym kierunku przez 3 sekundy teraz umożliwia włączenie automatycznego biegu.
  • Dodano przycisk naprawy budowli.
  • Dodano przycisk przełączenia broni.
  • Dokonano poprawek w celu zapobieżenia zsuwaniu się palców z przycisków.
  • Nieznacznie zmniejszono wspomaganie celowania przy większej odległości, aby umożliwić dokładniejsze celowanie ręczne.
  • Po wyposażeniu granatów pojawia się znacznik granatu.
  • Poprawiono wydajność na urządzeniach mobilnych o niższych parametrach dzięki dynamicznemu skalowaniu odległości renderowania tła zależnie od wysokości gracza.
  • Zmniejszono odległość renderowania obiektów na urządzeniach iOS o średnich/niższych parametrach.