Zacznijmy od przyjemniejszych rzeczy. Ekipa Bless Online zamieściła kolejny materiał filmowy, w którym zaprezentowano niektórych aktorów podkładających głosy pod postacie, jakie gracze napotkają na swej drodze.
A teraz wróćmy do zapowiedzianych aktualizacji dla Bless Online. Ostatnia z nich nie przypadła do gustu graczom, bo twórcy zdecydowali się zmniejszyć o połowę zadawane przeciwnikom obrażenia, co sprawiło iż walka stała się lekko męcząca i długotrwała. Szczególnie na tych niższych poziomach.
Dlatego też kolejna aktualizacja ma zmienić statystyki obronne przeciwników NPC oraz ich punkty życia. Prócz tego NeoWiz planuje zwiększyć bonusy za wykonanie kombosa oraz zmienić efekty niektórych umiejętności.
W kolejnych dniach spodziewać się można także aktualizacji balansującej klasę łucznika, która ma zredukować cooldown jego umiejętności. Ponadto zmian mogą spodziewać się także i inne klasy. Jeśli chodzi o system walki „action mode”, który to w ostatnim momencie został wykluczony z gry (poza berserkiem), to ewentualne prace nad jego ulepszeniem i wprowadzeniem rozpoczną si dopiero po rozwiązaniu problemów ze stabilizacją i wydajnością serwerów.
Balans nie jest zresztą największym problemem studia NeoWiz. Jak pokazały ostatnie dni, gracze rozpoczęli już wykorzystywanie znanych z innych wersji exploitów. Osoby je wykorzystujące zostały zbanowane – niestety, jedynie na kilka dni i bez utraty zarobionych w ten sposób środków. Jednakże to nie koniec…
Pamiętacie aferę wokół The Division, kiedy to wykryto iż wszelkie statystyki można było dowolnie zmieniać w kliencie gry modyfikując odpowiednie pliki?
No cóż, tutaj mamy podobną sytuację. Gracze odkryli, że zmieniając plik .ini mogą nie tylko dowolnie zmienić poziom swojej postaci, ale i móc nią latać, czy też włączyć wymianę pomiędzy postaciami. Jak na razie wydaje się, że ekipa Bless Online, ignoruje to odkrycie…
„Gracze odkryli, że zmieniając plik .ini mogą nie tylko dowolnie zmienić poziom swojej postaci, ale i móc nią latać, czy też włączyć wymianę pomiędzy postaciami.”
Na to najlepiej pasuje gif z Putinem:
Czemu takie coś jest wgl po stronie klienta? Przecież to oczywiste, że ktoś to znajdzie i sobie zmieni XD. Ciekawe czy admina można sobie dodać i cały serwer wywalić.
Jak dobrze że nie kupiłam tej gry 🙂
„Gracze odkryli, że zmieniając plik .ini mogą nie tylko dowolnie zmienić poziom swojej postaci, ale i móc nią latać, czy też włączyć wymianę pomiędzy postaciami.”
O masakra… jeśli to prawda…
A tak serio, to jest wielka ściema 🙂 bo plikami .ini raczej nie zmanipuluje się poziomu postaci etc. .ini raczej służy do ustawień gry pewnych tak jak .cfg pliki to coś podobnego.
Gruszeczko, ostatnio sama pisałaś o „wiarygodności” postów 🙂 i sprawdzaniu 🙂 …
.ini to jedynie rozszerzenie, to co się w nim znajduję to już kwestia co tam devsi dali, równie dobrze statystyki naszej postaci mogą trzymać w xml czy zwykłym txt.
tutaj fajny przykład jak koleś sobie lata i bije ludzi z powietrza
https://www.youtube.com/watch?v=P80kPmc6ojs&feature=youtu.be
to czy edytował akurat plik tekstowy, czy nawet bawił się w zmienianie hexów odpowiednich to nie ma znaczenia, takich rzeczy nie trzyma się po stronie klienta tylko serwera.
Zgadzam się ze to tylko rozszerzenie pliku.
Sam używam kilku rodzajów…
Nie wierzę aby jakiś devs trzymał lvl postaci (MMO) w pliku INI po stronie klienta gry…
Statystyki postaci pod względem „podglądu” może – ale zamiast w DB trzymać w INI i to po stronie klienta – no way
Co do filmiku, to on co najwyżej pokazuje ze po stronie serwera żadnego zabezpieczenia nie ma odn. manipulacji pakietami (bajtami) które są wysyłane do serwera – ale raczej nie wynikają z edycji plików a raczej manipulacją uruchomionego klienta.
No ja ostatnio dość często widzę devsów co nie mają pojęcia jak robić gry a je robią.
Nie no, odpalił sobie tryb latania, za to też odpowiada pewnie jakaś zmienna, tylko no, normalnie nie powinien móc jej zmienić, więc jeśli serio nie ma czitów, to znaczy jedynie, że twórcy Blessa też zaliczają się do tej grupy „nie wiem jak zrobić MMO”.
Szczerze trudno mi dyskutować, bo Bless przeżywa mocny hejt 😛
a manipulacja klientem jest łatwa dla ekspertów
choć fakt – same skakanie (jest jakoś) hackowane … i server na to pozwala – jest to żałosne 😛