H1Z1 na PC przechodzi spore zmiany. Do gry powróciła klasyczna, ale lekko odświeżona mapa Z1, a także animacje biegania i sprintu znane graczom z pre-sezonów.
To jednak nie koniec zmian. Podczas ostatniego streamu Dev Digest, ekipa H1Z1 na PC ujawniła nad czym obecnie trwają prace i jakich zmian mogą spodziewać się gracze w niedalekiej przyszłości.
Sezon II
Zacznijmy od Sezonu II w H1Z1. Twórcy nadal planują, że rozpocznie się on pod koniec lipca, z tym że z lekko zmienionymi zasadami punktacji. Sezon I nie był zły, ale ciągły grind po tym jak zdobyło się dobre miejsce w rankingu nie był dla graczy zabawny.
Dlatego też ekipa H1Z1 planuje zmianę punktacji, poprzez zmniejszenie różnic pomiędzy kolejnymi poziomami, a także położenie większego nacisku na zabójstwa
Nowa punktacja będzie bardziej podobna, do tej która obowiązywała podczas pre-sezonów i pozwoli graczom na więcej zabawy z rozgrywki. Twórcy nie chcą karać użytkowników i zmuszać ich do z góry określonych strategii, a nowy sezon ma umożliwić więcej eksperymentów związanych ze strategiami.
Mapa Z1
Zanim jednak ruszy nowy Sezon, gracze H1Z1 spodziewać się pewnych zmian na mapie Z1 – Outbreak.
Przede wszystkim twórcy zbalansują rozłożenie łupów na mapie, tak aby pojawiały się one bardziej równomiernie.
W związku z tym, że mapa jest mniejsza, a co za tym idzie jest także mniej lokacji, gracze zobaczą mniej pojazdów, ale za to znajdą więcej ATV.
Ponadto mapa Outbreak zostanie zoptymalizowana pod względem wydajności, a także zmniejszona zostanie ilość graczy: 100 w meczach Solo i 80 w meczach Duo i Piątkach.
Wybór miejsca pojawiania się na mapie zostaje, ale w odświeżonej wersji. Po zmianie gracze nie będą widzieli „mapy ciepła”, czyli lokacji wybieranych przez innych użytkowników, ani zarysu pierwszej bezpiecznej strefy.
Także i pojazdy doczekają się delikatnych zmian. Celem twórców jest, by pojazdy pomogły graczom dostać się do ostatniego okręgu, ale na tym koniec. Dlatego też ilość paliwa w pojazdach zostanie zmniejszona o 30%.
Karabinek myśliwski (ranch rifle)
Do gry dodany zostanie półautomatyczny karabin snajperski z lunetą o małym powiększeniu. Pomimo tego, że nie ma takiej szybkości wystrzałów jak inne karabiny, nagradza graczy pociskami zadającymi duże obrażenia.
Zgodnie ze słowami twórców, karabinek ten nie zaburza równowagi i hierarchii istniejących broni. Skierowany jest głównie do nowych graczy, którzy dopiero uczą się w jaki sposób działają bronie w H1Z1.
Broń ma olbrzymi odrzut oraz wymuszony czas zerowania odrzutu. Pocisk zadaje 30 obrażeń, a to oznacza iż potrzeba 2 strzałów w głowę i 6 w ciało w przypadku posiadania pancerza, lub też 1 strzał w głowę i 4 strzały w ciało bez pancerza.
Inne
Wersja na PC także doczeka się dodania funkcjonalności podnoszenia powalonych graczy na stałe. W tej chwili trwają prace nad zmiana interfejsu, mini mapy, dodaniu ikonek – czyli tego wszystkiego co jest potrzebne do prawidłowego działania tego systemu.
Ponadto spodziewać się można pewnych zmian związanych ze skokiem. W tej chwili akcja ta nie działa tak jak powinna, a to związane jest z pewnym błędem, który został już naprawiony, ale to spowodowało spowolnienie skoku. W tej chwili twórcy muszą ponownie zbalansować szybkość, tak aby uskok był bardziej reaktywny.
W planach jest także wprowadzenie zmian w zaliczaniu zabójstw powalonych graczy, tak aby kille te szły na konto osoby, która go powaliła.
Zmiany te trafią w przyszłym tygodniu na serwer testowy i dopiero po ocenie graczy, wprowadzone zostaną na serwery Live.