Mocno spóźniona informacja, ale myślę iż jest tego warta. W zeszłym tygodniu na serwery PlanetSide 2 trafiła olbrzymiasta aktualizacja, która wprowadziła zmiany w bazowym kodzie gry, dodała nową dyrektywę dla fanów konstrukcji oraz ulepszyła zarządzanie składami.

Wprowadzone zmiany w kodzie bazowym PlanetSide 2, nie tylko rozwiązują wiele problemów związanych z wydajnością, ale pozytywnie wpływają także na inne obszary gry. Zgodnie ze słowami twórców, to dopiero początek prac związanych z ulepszeniem kodu i w przyszłości należy spodziewać się kolejnych zmian.

Ekipa PlanetSide 2 naniosła także parę poprawek w tzw. „metagame„. Kontynenty są teraz niestabilne maksymalnie przez 3 godziny, co sprawia, że ich rotacja jest znacznie szybsza. Warpgate szybciej się lądują, co oznacza iż alerty aktywowane są znacznie częściej, a do tego podczas trwania Meltdown Alert gracze otrzymują 25% boosta do XP.

Ponadto anomalie powietrzne (aerial anomalies) pojawiają się teraz bliżej środka kontynentu. Co ważne, anomalie te nie mogą pojawiać się dwa razy w tym samym miejscu, chyba, że wszystkie miejsca zostały wykorzystane i rozpoczęta została nowa runda. Poza tym otrzymały one nowy wygląd z charakterystycznym zewnętrznym pierścieniem, który informuje o tym, na jakiej odległości otrzymujemy punkty. W PlanetSide 2 pojawił się także nowy alert (event) – Gaining Ground. Polega on na zajmowaniu dużych placówek na kontynencie. Jednocześnie zredukowano ilość alertów typu: zdobądź Bio-Laby, Tech-Planty lub AMP-Station. Jest to krok w stronę usunięcia ich z gry, gdy będzie w niej wystarczająca ilość różnorodnych eventów.

Do 31 sierpnia można ukończyć letnią dyrektywę. Do 1 września wszystkie bronie piechoty będą kosztować 30% taniej, a w sklepie dostępny będzie Heatwave Bundle. Ponadto do zdobycia jest wyjątkowy kamuflaż – Barren Desert.

Długo obiecywane zmiany usprawniające funkcjonowanie składów w końcu trafiły do gry.

Gracze chcący pomóc nowym użytkownikom przemierzającym Auraxis mają teraz możliwość tworzyć uproszczone składy mentorowane. Są one skierowane są do osób poniżej 15 poziomu, nie mogą zostać przekształcone w pluton, nie mają dostępu do znaczników, waypointów oraz fireteam’ów.

Prócz tego wprowadzono następujące zmiany w składach:

  • Nowy efekt wizualny dla waypointów;
  • Gracze mogą modyfikować opis domyślny, rekrutacyjny oraz status mentorowania, zanim stworzą skład;
  • Bany ze składów trwają nawet po przelogowaniu, aż do czasu gdy skład zostanie rozwiązany;
  • Można teraz kliknąć prawym przyciskiem myszy na konkretnym graczu, by dostać się do menu zarządzania nim;
  • Nowe składy zaczynają jako otwarte dla wszystkich, z włączoną opcją rekrutacji, chyba, że ktoś wybierze inaczej w menu;
  • Jeżeli w składzie braknie miejsca, automatycznie tworzy się z nich pluton i nie trzeba już więcej robić tego ręcznie. Otrzymują one identyczne wymagania rekrutacyjne jak skład Alpha;
  • Mapa pokazuje teraz, w którą stronę zwrócony jest gracz;
  • Liderzy składu mogą teraz rozdawać świeczki (squad beacon), bez utraty pozycji Squad Leader.

Ponadto dołączenie do składu automatycznie przerzuca się do fireteamu. Fireteamy mają własny czat pisany oraz głosowy, który można przypisać do klawisza w ustawieniach. Dowódcy Fireteamów, mogą stawiać świeczki i waypointy. To, czy konkretna osoba może stawiać świeczkę, jest decyzją lidera składu.

Graczy PlanetSide 2 ucieszyła informacja o dodaniu nowej dyrektywy, która wymagać będzie od nich budowania, wspierania i korzystania z elementów konstrukcyjnych na polu bitwy. W zamian zdobyć będzie można unikalne nagrody

Do PlanetSide 2 dodano nowe implanty i jest ich obecnie dwa razy więcej niż było:

  • Jockey – zwiększa tarcze, gdy znajdujemy się na 3 miejscu w Harasserze lub 2 we Flashu;
  • Survivalist – zwiększa szybkość regeneracji tarcz oraz szybkość sprintu, gdy postać ma mało zdrowia;
  • Athlete – zwiększa przyśpieszenie podczas sprintu, a także hamowanie. Dodatkowo postać szybciej odzyskuje oddech po jego wstrzymaniu;
  • Gunslinger – zabicie wroga bronią poboczną zwiększa szybkość przeładowania wszystkich broni na określony czas;
  • Heavyweight – redukuje prędkość postaci, ale za to zmniejsza odrzut powodowany przez trafienie pociskiem;
  • Response Jacket – zwiększa odporność na obrażenia od wybuchu po tym, jak otrzymasz obrażenia od wybuchu;
  • Ransack – zabicie wrogiego pojazdu z bliskiej odległości przywraca życie twojemu pojazdowi;
  • Critical Chain – headshot zwiększa szybkość przeładowania broni;
  • Sidewinder – zmienia sposób, w jaki postać porusza się na boki;
  • Fortify – gdy wchodzisz w interakcję z punktem kontrolnym, twoje tarcze zostają zwiększone;
  • Symbiote – twoja postać otrzymuje 20% odporności na pociski piechoty (nie stackuje się z Nanowave Armor), ale za to co jakiś czas odgryzany jest kawałek zdrowia postaci;
  • Covert Drop – otrzymanie obrażeń od upadku sprawia, że twoja postać otrzymuje niewidzialność;
  • Failsafe – kiedy tarcze postaci padną, przywracają umiejętność postaci;
  • Salvage (tylko MAXa) – zabijanie wrogich MAXów przywraca zdrowie;
  • Paratrooper (tylko LA) – otrzymywanie obrażeń przywraca paliwo w plecaku odrzutowym;
  • Electrotech (tylko Engineer) – gdy tarcze postaci zostają zniszczone, zostaje wysłany impuls, naprawiający pobliski sprzęt mechaniczny;
  • Mobility Mesh (tylko HA) – redukuje karę do prędkości poruszania się, gdy tarcza postaci jest aktywna;
  • Mending Field (tylko Medic) – pobliscy sojusznicy, którzy otrzymali krytyczne obrażenia, automatycznie regenerują swoje zdrowie do określonego poziomu;
  • Firewall (rzadki, tylko Infiltrator) – zhackowanie sojuszniczej wieżyczki sprawia, że otrzymuje ona dodatkowe zdrowie, a także warstwę ochronną, która musi zostać najpierw zdjęta, aby wrogi infiltrator mógł przejąć wieżyczkę;
  • Disengage (rzadki) (tylko dla MAXa) – gdy aktywujesz Emergancy Repair, odrzucasz pobliską piechotę od siebie, a twoja umiejętność sprintu zyskuje przyśpieszenie;
  • Avoidance (rzadki) – twoja postać nie wywołuje wybuchu min przeciwpiechotnych, a wieżyczki Spitfire zauważają cię na odległości o 50% mniejszej;
  • Bionics (rzadki) – 400 jednostek twojego zdrowia zamieniane jest na tarcze;
  • Cold Heart (rzadki) – zabójstwa z headshota sprawiają, że bronie z mechanizmem przegrzewania się szybciej się ładują;
  • Experimental Stims (rzadki) – po skonsumowaniu Restoration Kit lub Medical Kit, postać otrzymuje losowy bonus do prędkości poruszania się, szybkości przeładowywania broni lub odporności na pociski piechoty.

By ułatwić zdobycie wybranych implantów, ekipa PlanetSide 2 dodała funkcję ich wytwarzania przy użyciu ISO-4 w ISO Founder. Ich cena zależy od rzadkości, a tym że tych najrzadszych nie można stworzyć. Co ważne, ISO Recycler nie daje już tych najpowszechniejszych implantów, a tylko takie które są rzadsze.

Wprowadzono wiele innych zmian:

  • LA7 Buzzard (NC Flash) otrzymał słaby buff do możliwości rozglądania się za pomocą kamery, a także do prędkości pocisku;
  • Zwiększono odporność Galaxy na bronie typu Heavy Machine Guns oraz Chaingun (więcej na ten temat);
  • Wyvern (NS na Valkyrie) otrzymała nerfa do obrażeń. Ponadto Valkyrie otrzymała nerfa do odporności na pociski piechoty;
  • Bronie czołgów mogą teraz zabijać piechotę na pojedynczy strzał, co związane jest z usunięcie z Flak Armor odporności na pociski czołgów;
  • Spitfire od teraz ma cooldown, zamiast ograniczonej liczby użyć;
  • IRNV nie kołysze się już podczas strzelania;
  • Tłumiki (suppressor) nie redukują już maksymalnych obrażeń, a redukcja prędkości pocisku jest teraz jednakowa dla wszystkich broni (15%, a wcześniej było to od 20% do 50%). Dzięki temu bronie MKV Suppressed, Skorpios, Tempest, Skuriken, Gauss Prime oraz DMR-99 otrzymały buffa do prędkości pocisku. Ponadto MKV Suppressed ma zwiększony zasięg obrażeń maksymalnych z 10 m. na 15;
  • Używanie amunicji: Soft Point, High Velocity, SPRW, a także Hybrid Suppressor oraz Emission Condenser ma pozmieniane wartości do prędkości pocisku, w momencie, gdy używamy tłumików;
  • Nerf Strikera, buff Swarma, buff Masamune, buff NSX Fujin oraz pomniejsze zmiany dla broni piechoty.

Prócz tego dodano wiele nowych przedmiotów kosmetycznych oraz naprawiono sporo błędów.

Więcej informacji na temat wszelkich zmian znajdziecie na oficjalnym forum gry.

Za pomoc w tłumaczeniu serdecznie dziękuję Uzirielowi z outfitu PL13!

3 KOMENTARZE

  1. Trzymałem na tą okazję ok. 6500 certów na paczki.

    Gram na NC i jedyny exceptional, który mi wypadł to Cold Heart.

    Nie wiem co się w przyszłości stanie, ale jak karma nie wróci, to się lekko zdenerwuje 😀

  2. Sony obiecywało bitwy na stacjonujących statkach na orbicie i wyszło jak zwykle. Z nowości jakie obiecywało Sony to tylko właściciel jest nowy generlanie mocno się rozczarowałem tą grą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here