W Fortniye Battle Royale rusza dzisiaj sezon 6, a wraz z nim w grze pojawiło się mnóstwo nowości! Odkryjcie nowości karnetu bojowego, przemierzajcie zmienioną wyspę razem z swoimi pupilami lub zniknijcie jak cień dzięki nowemu przedmiotowi jednorazowemu.
Bronie i przedmioty
Widmowe kamienie
- Przedmioty jednorazowego użytku, znajdowane zwykle wokół obszarów skażonych burzą.
- Użycie widmowego kamienia daje na krótki czas Widmową Formę.
- Efekty Widmowej Formy:
- Brak możliwości używania broni.
- Postać stojąca bez ruchu jest niewidoczna dla wrogów.
- Gdy postać porusza się, staje się lepiej widoczna i pozostawia za sobą Widmową Smugę.
- Zapewnia większą prędkość poruszania się, wysokość skoku oraz odporność na obrażenia od upadku.
- Zapewnia nową zdolność: Fazę. Można ją aktywować przyciskiem strzału.
- Faza: Przemieszcza postać w kierunku, w którym jest zwrócona, a także umożliwia przenikanie przez obiekty.
- Efekt trwa przez 45 sek., ale można go wyłączyć wcześniej, przytrzymując alternatywny przycisk strzału (przycisk celowania).
- Granat impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, lekki pistolet maszynowy, Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe wróciły do skarbca.
- Wszystkie bronie i przedmioty, które wylądowały w skarbcu w chwili premiery aktualizacji 6.0, nadal będą dostępne w trybie Placu zabaw.
- Do Przysysaka dodano pęd. Jeżeli Przysysak przyczepi się do obiektu w ruchu (np. pojazdu lub gracza), jego pęd zostanie dodany do siły wystrzału Przysysaka.
- Będzie to miało zastosowanie jedynie, jeżeli wystrzelony gracz uzyska w ten sposób dodatkową prędkość. Nie będzie jej mógł przez to stracić.
- Zmniejszono liczbę użyć Przysysaka z 15 do 10.
- Zmniejszono obrażenia dubeltówki z 143/150 do 114/120.
- Zmniejszono szansę na pojawienie się podwójnych pistoletów w łupach luzem z 1,49% do 0,88%.
Poprawki
- Gracze nie będą już wystrzeliwani z siłą większą niż planowana po przyczepieniu Przysysaka do pojazdu.
- Korzystanie z Przysysaka podczas używania panelu skokowego nie będzie już powodować problemów z funkcjonalnością ekwipunku.
- Górna połowa modelu postaci nie będzie już przenikać przez ściany przy korzystaniu z Przysysaka podczas kucania.
- Naprawiono wizualny błąd, który mógł powodować, że przepychacz Przysysaka po wystrzale wciąż był widoczny w broni.
- Możliwość zmiany ekwipunku nie będzie już blokowana podczas strzelania z Przysysaka w trakcie zmiany broni.
- Dopasowano długość animacji przeładowywania ciężkiej snajperki tak, by była lepiej zsynchronizowana z przeładowaniem.
- Zmniejszono siłę, z jaką ładunki wystrzelone ze strzelby oddziałują na pojazd.
Rozgrywka
Nowe lokacje
- Latająca Wyspa
- Skażone Obszary
- Pola Kukurydzy
- Nawiedzone Zamczysko
- Wskakujcie do gry i sprawdźcie resztę nowości!
Zapisz się do gry, korzystając z ulubionego sposobu sterowania. Gracz zostanie przydzielony do odpowiedniej kolejki w zależności od urządzenia, którego użył, by kliknąć przycisk „Graj” lub „Gotowe”.
- Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu klawiatury i myszy, gracz znajdzie się w kolejce dla osób korzystających z komputera. Będzie jednak można przełączyć się w trakcie meczu na kontroler.
- Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu kontrolera, gracz znajdzie się w zwykłej kolejce dla osób korzystających z danego urządzenia. W trakcie trwania meczu nie będzie można przełączyć się na klawiaturę i mysz.
Kontroler
Własne przypisania na kontrolerze
- Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
- Po wybraniu opcji własnej konfiguracji po prawej stronie menu wyświetlą się przycisku do wyboru. Kliknięcie danego przycisku spowoduje wyświetlenie listy akcji, które można do niego przypisać.
- Wyboru trybu (walki lub budowania) będzie można odtąd dokonać przy użyciu drążków. Gdy gracz będzie w trybie walki lub budowania, akcje dostępne w ramach danego trybu i akcje z obu trybów wybrać będzie można z listy dostępnych akcji.
Zmiany w kręgach burzy
- Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 90 do 80 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 60 do 70 sek.
- Piąta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 90 do 70 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 40 do 60 sek.
- Szósta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 60 do 30 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 30 do 60 sek.
- Siódma strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 45 do 20 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 50 sek.
- Zwiększono promień z 1250 do 1650
- Ósma strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
- Zwiększono promień z 625 do 1090
- Dziewiąta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
- Poruszające się strefy bezpieczne przed burzą na późniejszych etapach gry będą przemieszczać się o 50% dalej od poprzedniej strefy bezpiecznej.
Inne
- Przycisk aktywujący klakson TWG został przypisany do dolnego przycisku krzyżaka, aby umożliwić ruch automatyczny.
- Nie będzie już można ustawiać pułapek na płotach z drutu kolczastego.
Poprawki
- Zwiększono precyzję i częstotliwość wartości obrotu przesyłanych przez sieci. Dzięki temu obroty i zmiany kierunku celowania innych graczy będą bardziej płynne.
- Wprowadzono poprawki, dzięki którym postaci będą poruszać się płynnie, zwłaszcza podczas swobodnego spadku.
- Brak płynności powodowany był przez nieprawidłowe wartości przyspieszenia przesyłane przez sieć.
- Błąd ten sprawiał także niekiedy, że animacja swobodnego spadku innych postaci wyglądała na błędną.
Wydajność
- Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
- Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
- Optymalizacje wątku gry
- Zoptymalizowano ruch zrzutów zapasów.
- Poprawiono wydajność i wykorzystanie pamięci urządzeń z Androidem wykorzystujących Vulkana.
- Ma to wpływ na urządzenia S9+ i Note 9 w wariantach Adreno.
- Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci urządzeń mobilnych w celu zredukowania szansy na obniżenie wydajności, jeżeli w tle działać będzie wiele aplikacji.
Dźwięk
- Gracze będą mogli odtąd wybrać w szafce ulubioną muzykę. Nowe utwory można uzyskać w ramach karnetu bojowego sezonu 6.
- Zmieniono przetwarzanie dźwięków kroków tak, by zwiększyć kontrast między brzmieniem kroków nad i pod graczem. Kroki postaci znajdującej się niżej będą miały większe echo, jak gdyby wydobywały się z piwnicy.
- Wysokość dźwięku kroków będzie się zmieniać. Im dalej od gracza będzie się znajdować ich źródło poniżej, tym dźwięk będzie niższy. Im dalej źródło powyżej – tym wyższy.
- Zwiększono nieznacznie głośność odgłosów kroków blokowanych przez otoczenie, budynki lub budowle graczy.
- Zwiększono dystans, z którego słyszalne są odgłosy rozkładania i składania lotni.
- Zwiększono zasięg, w jakim postaci w swobodnym spadku słyszą dźwięki tak, by był podobny do zakresu słyszalności podczas szybowania na lotni.
- Dodano efekt dopplerowski do dźwięków szybowania na lotni.
- Daje to „efekt przejeżdżającego samochodu”, gdy gracze przelatują nad głową postaci.
Interfejs
- Poprawiono układ szafki, by pasował do większej liczby typów przedmiotów.
- Usunięto kropki i dodano „the” w odpowiednich miejscach na ekranie ustawień prywatności w angielskiej wersji gry.
- Poprawiono błędne informacje widoczne w polu z przyciskiem zakupu przy pierwszym wyświetleniu ekranu karnetu bojowego.
- Nagłówki wyzwań nie będą już zawierały błędnych nazwy kategorii oraz stylu po przewinięciu.
Grafika i animacja
Pupile
Dobrze mieć towarzysza za plecami. Pupile są już w grze!
- Pierwszych uroczych pupili można zdobyć w karnecie bojowym sezonu 6.
- Poprawiono efekty graficzne burzy, w tym deszcz i błyskawice, których intensywność będzie narastać w zależności od siły burzy.
- Wprowadzono drobną poprawkę graficzną do koszulki pod ramionami w stroju Zabójcza Rockmanka.
- Ma to naprawić powodowane przez koszulkę błędy wizualne, występujące w trakcie niektórych animacji i emotek.
System powtórek
- Prędkość odtwarzania powtórek można będzie odtąd zmieniać przy pomocy kontrolera przy ukrytym interfejsie systemu powtórek.
- Opcję „Efekty graficzne wysokiej jakości” przeniesiono do zakładki ustawień obiektywu. Niektóre z ustawień przesłony i ostrości będą odtąd ukryte, jeżeli opcja głębi ostrości nie będzie aktywna.
- System powtórek będzie odtąd poprawnie wykorzystywać przyciski poruszania się wybrane w ustawieniach sterowania.
- Odwrócono domyślny kierunek widoku trzecioosobowego, by sterowanie nim było spójne z pozostałymi kamerami.
- Widok trzecioosobowy będzie odtąd wykorzystywać opcję odwróconej osi Y.
- Klawisz Alt nie będzie już otwierać ekranu ekwipunku podczas odtwarzania powtórki.
- Przycisk „Skok do przodu” będzie działać prawidłowo podczas pauzy odtwarzanej powtórki.
- Włączone paski zdrowia w systemie powtórek nie będą już niepoprawnie animowane.
- Kolor pasków zdrowia nie będzie się już zmieniać na zielony, jeżeli powalony gracz zostanie zlikwidowany.
- Kamery śledzące w systemie powtórek nie będą już zmieniać śledzonego obiektu po każdej zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
- Pozycja kamery z drona będzie odtąd poprawna po po zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
Dajcie znać co sądzicie o wprowadzanych dzisiaj nowościach 🙂