W Fortniye Battle Royale rusza dzisiaj sezon 6, a wraz z nim w grze pojawiło się mnóstwo nowości! Odkryjcie nowości karnetu bojowego, przemierzajcie zmienioną wyspę razem z swoimi pupilami lub zniknijcie jak cień dzięki nowemu przedmiotowi jednorazowemu.

Bronie i przedmioty

Widmowe kamienie

  • Przedmioty jednorazowego użytku, znajdowane zwykle wokół obszarów skażonych burzą.
  • Użycie widmowego kamienia daje na krótki czas Widmową Formę.
  • Efekty Widmowej Formy:
    • Brak możliwości używania broni.
    • Postać stojąca bez ruchu jest niewidoczna dla wrogów.
      • Gdy postać porusza się, staje się lepiej widoczna i pozostawia za sobą Widmową Smugę.
    • Zapewnia większą prędkość poruszania się, wysokość skoku oraz odporność na obrażenia od upadku.
    • Zapewnia nową zdolność: Fazę. Można ją aktywować przyciskiem strzału.
      • Faza: Przemieszcza postać w kierunku, w którym jest zwrócona, a także umożliwia przenikanie przez obiekty.
    • Efekt trwa przez 45 sek., ale można go wyłączyć wcześniej, przytrzymując alternatywny przycisk strzału (przycisk celowania).

Inne

  • Granat impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, lekki pistolet maszynowy, Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe wróciły do skarbca.
    • Wszystkie bronie i przedmioty, które wylądowały w skarbcu w chwili premiery aktualizacji 6.0, nadal będą dostępne w trybie Placu zabaw.
  • Do Przysysaka dodano pęd. Jeżeli Przysysak przyczepi się do obiektu w ruchu (np. pojazdu lub gracza), jego pęd zostanie dodany do siły wystrzału Przysysaka.
    • Będzie to miało zastosowanie jedynie, jeżeli wystrzelony gracz uzyska w ten sposób dodatkową prędkość. Nie będzie jej mógł przez to stracić.
  • Zmniejszono liczbę użyć Przysysaka z 15 do 10.
  • Zmniejszono obrażenia dubeltówki z 143/150 do 114/120.
  • Zmniejszono szansę na pojawienie się podwójnych pistoletów w łupach luzem z 1,49% do 0,88%.

Poprawki

  • Gracze nie będą już wystrzeliwani z siłą większą niż planowana po przyczepieniu Przysysaka do pojazdu.
  • Korzystanie z Przysysaka podczas używania panelu skokowego nie będzie już powodować problemów z funkcjonalnością ekwipunku.
  • Górna połowa modelu postaci nie będzie już przenikać przez ściany przy korzystaniu z Przysysaka podczas kucania.
  • Naprawiono wizualny błąd, który mógł powodować, że przepychacz Przysysaka po wystrzale wciąż był widoczny w broni.
  • Możliwość zmiany ekwipunku nie będzie już blokowana podczas strzelania z Przysysaka w trakcie zmiany broni.
  • Dopasowano długość animacji przeładowywania ciężkiej snajperki tak, by była lepiej zsynchronizowana z przeładowaniem.
  • Zmniejszono siłę, z jaką ładunki wystrzelone ze strzelby oddziałują na pojazd.

Rozgrywka

Nowe lokacje

  • Latająca Wyspa
  • Skażone Obszary
  • Pola Kukurydzy
  • Nawiedzone Zamczysko
  • Wskakujcie do gry i sprawdźcie resztę nowości!

Zmiany w dobieraniu graczy

Zapisz się do gry, korzystając z ulubionego sposobu sterowania. Gracz zostanie przydzielony do odpowiedniej kolejki w zależności od urządzenia, którego użył, by kliknąć przycisk „Graj” lub „Gotowe”.

  • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu klawiatury i myszy, gracz znajdzie się w kolejce dla osób korzystających z komputera. Będzie jednak można przełączyć się w trakcie meczu na kontroler.
  • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu kontrolera, gracz znajdzie się w zwykłej kolejce dla osób korzystających z danego urządzenia. W trakcie trwania meczu nie będzie można przełączyć się na klawiaturę i mysz.

Kontroler

Własne przypisania na kontrolerze

  • Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
    • Po wybraniu opcji własnej konfiguracji po prawej stronie menu wyświetlą się przycisku do wyboru. Kliknięcie danego przycisku spowoduje wyświetlenie listy akcji, które można do niego przypisać.
    • Wyboru trybu (walki lub budowania) będzie można odtąd dokonać przy użyciu drążków. Gdy gracz będzie w trybie walki lub budowania, akcje dostępne w ramach danego trybu i akcje z obu trybów wybrać będzie można z listy dostępnych akcji.

Zmiany w kręgach burzy

  • Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 80 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 60 do 70 sek.
  • Piąta strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 70 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 40 do 60 sek.
  • Szósta strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 60 do 30 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 30 do 60 sek.
  • Siódma strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 45 do 20 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 50 sek.
    • Zwiększono promień z 1250 do 1650
  • Ósma strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
    • Zwiększono promień z 625 do 1090
  • Dziewiąta strefa bezpieczna przed burzą
    • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
    • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
  • Poruszające się strefy bezpieczne przed burzą na późniejszych etapach gry będą przemieszczać się o 50% dalej od poprzedniej strefy bezpiecznej.

Inne

  • Przycisk aktywujący klakson TWG został przypisany do dolnego przycisku krzyżaka, aby umożliwić ruch automatyczny.
  • Nie będzie już można ustawiać pułapek na płotach z drutu kolczastego.

Poprawki

  • Zwiększono precyzję i częstotliwość wartości obrotu przesyłanych przez sieci. Dzięki temu obroty i zmiany kierunku celowania innych graczy będą bardziej płynne.
  • Wprowadzono poprawki, dzięki którym postaci będą poruszać się płynnie, zwłaszcza podczas swobodnego spadku.
    • Brak płynności powodowany był przez nieprawidłowe wartości przyspieszenia przesyłane przez sieć.
    • Błąd ten sprawiał także niekiedy, że animacja swobodnego spadku innych postaci wyglądała na błędną.

Wydajność

  • Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
  • Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
  • Optymalizacje wątku gry
    • Zoptymalizowano ruch zrzutów zapasów.
  • Poprawiono wydajność i wykorzystanie pamięci urządzeń z Androidem wykorzystujących Vulkana.
    • Ma to wpływ na urządzenia S9+ i Note 9 w wariantach Adreno.
  • Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci urządzeń mobilnych w celu zredukowania szansy na obniżenie wydajności, jeżeli w tle działać będzie wiele aplikacji.

Dźwięk

  • Gracze będą mogli odtąd wybrać w szafce ulubioną muzykę. Nowe utwory można uzyskać w ramach karnetu bojowego sezonu 6.
  • Zmieniono przetwarzanie dźwięków kroków tak, by zwiększyć kontrast między brzmieniem kroków nad i pod graczem. Kroki postaci znajdującej się niżej będą miały większe echo, jak gdyby wydobywały się z piwnicy.
    • Wysokość dźwięku kroków będzie się zmieniać. Im dalej od gracza będzie się znajdować ich źródło poniżej, tym dźwięk będzie niższy. Im dalej źródło powyżej – tym wyższy.
    • Zwiększono nieznacznie głośność odgłosów kroków blokowanych przez otoczenie, budynki lub budowle graczy.
  • Zwiększono dystans, z którego słyszalne są odgłosy rozkładania i składania lotni.
  • Zwiększono zasięg, w jakim postaci w swobodnym spadku słyszą dźwięki tak, by był podobny do zakresu słyszalności podczas szybowania na lotni.
  • Dodano efekt dopplerowski do dźwięków szybowania na lotni.
    • Daje to „efekt przejeżdżającego samochodu”, gdy gracze przelatują nad głową postaci.

Interfejs

  • Poprawiono układ szafki, by pasował do większej liczby typów przedmiotów.
  • Usunięto kropki i dodano „the” w odpowiednich miejscach na ekranie ustawień prywatności w angielskiej wersji gry.
  • Poprawiono błędne informacje widoczne w polu z przyciskiem zakupu przy pierwszym wyświetleniu ekranu karnetu bojowego.
  • Nagłówki wyzwań nie będą już zawierały błędnych nazwy kategorii oraz stylu po przewinięciu.

Grafika i animacja

Pupile

Dobrze mieć towarzysza za plecami. Pupile są już w grze!

  • Pierwszych uroczych pupili można zdobyć w karnecie bojowym sezonu 6.

Inne

  • Poprawiono efekty graficzne burzy, w tym deszcz i błyskawice, których intensywność będzie narastać w zależności od siły burzy.
  • Wprowadzono drobną poprawkę graficzną do koszulki pod ramionami w stroju Zabójcza Rockmanka.
    • Ma to naprawić powodowane przez koszulkę błędy wizualne, występujące w trakcie niektórych animacji i emotek.

System powtórek

  • Prędkość odtwarzania powtórek można będzie odtąd zmieniać przy pomocy kontrolera przy ukrytym interfejsie systemu powtórek.
  • Opcję „Efekty graficzne wysokiej jakości” przeniesiono do zakładki ustawień obiektywu. Niektóre z ustawień przesłony i ostrości będą odtąd ukryte, jeżeli opcja głębi ostrości nie będzie aktywna.
  • System powtórek będzie odtąd poprawnie wykorzystywać przyciski poruszania się wybrane w ustawieniach sterowania.
  • Odwrócono domyślny kierunek widoku trzecioosobowego, by sterowanie nim było spójne z pozostałymi kamerami.
  • Widok trzecioosobowy będzie odtąd wykorzystywać opcję odwróconej osi Y.
  • Klawisz Alt nie będzie już otwierać ekranu ekwipunku podczas odtwarzania powtórki.
  • Przycisk „Skok do przodu” będzie działać prawidłowo podczas pauzy odtwarzanej powtórki.
  • Włączone paski zdrowia w systemie powtórek nie będą już niepoprawnie animowane.
  • Kolor pasków zdrowia nie będzie się już zmieniać na zielony, jeżeli powalony gracz zostanie zlikwidowany.
  • Kamery śledzące w systemie powtórek nie będą już zmieniać śledzonego obiektu po każdej zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
  • Pozycja kamery z drona będzie odtąd poprawna po po zmianie lub odświeżeniu osi czasu.

Dajcie znać co sądzicie o wprowadzanych dzisiaj nowościach 🙂