Ekipa pirackiego MMO Atlas przygotowuje się do nieco opóźnionego debiutu we wczesnym dostępie na Steam, a każde kolejne opublikowane zdjęcie ukazujące ten wirtualny świat buduje coraz większy hype.

Pierwotnie premiera Atlas zapowiedziana została na 13 grudnia, ale ze względów technicznych postanowiono ja opóźnić o tydzień. Już jutro jednak, 19 grudnia, serwery tej gry otworzą swoje podwoje, a mnóstwo młodych i żądnych krwi piratów rozpocznie eksplorację i podbijanie tego uniwersum.

I o ile pierwszy przeciek o Atlas pojawił się kilka miesięcy temu, to pierwsza oficjalna prezentacja tej gry nastąpiła na początku grudnia, podczas The Game Awards 2018. A jeśli zastanawiacie się dlaczego studio Grapeshot Games czekało do praktycznie ostatniej chwili, by ujawnić tę produkcję, to Jesse Rapczak – współzałożyciel studia, wyjawił powody podczas swojego wywiadu z GIbiz:

Było tak wiele przypadków, szczególnie ostatnio, że szum i hype rujnował grę. To jest coś, co w przeszłości zrobiliśmy z ARK: Survival Evolved – nie rozmawianie o grze, póki nie jesteśmy gotowi by można było w nią zagrać. Szczególnie w przypadku Atlas, to co obiecujemy brzmi jak szaleństwo i naprawdę trzeba w to zagrać, by zrozumieć, że jest prawdziwe. Nie ma sensu by przez kolejne sześć miesięcy do roku ludzie spekulowali „czy jest to możliwie?” lub „czy to puste obietnice?”.

Atlas to survival MMO o niespotykanej dotąd skali mieszczące do 40.000 graczy na jednym świecie. Jego użytkownicy dołączą do niekończące się przygody wypełnionej wielkimi żaglowcami i piratami, eksploracją i walką, budowaniem baz i tworzeniem cywilizacji, rzemiosłem i handlem. Wszystko czego sobie możemy zażyczyć…

Cena standardowej wersji Atlas we wczesnym dostępie na Steam ustalona została ostatecznie na 25$.

Ktoś z Was ma zamiar wypróbować tę grę od razu na starcie, czy też czekać będziecie na pierwsze recenzje?