Na serwery Conana Exiles (na wszystkich platformach) trafiła dzisiaj olbrzymia aktualizacja, która dodała nową broń, ulepszyła walkę łukami, zbalansowała strzały oraz dodała kilka innych nowości. To co jednak najważniejsza to… naprawiono mnóstwo błędów, nawet takich istniejących od premiery gry!

Tak naprawdę to lista poprawek jest tak długa, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona.

Jest jednak małe „ale„: spore problemy z serwerami, na których zainstalowane są mody (rozłączanie, zbyt wysoki ping, problemy z walką, itd.) . Całe szczęście studio Funcom pracuje nad ich rozwiązaniem.

Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym zmianom, jakie trafiły dzisiaj dzisiaj gry.

ŁUKI

Łuki stały się szybsze i bardziej zabójcze:

  • Kombos z lekkim atakiem został usunięty i zastąpiony pojedynczym szybkim strzałem z minimalnym czasem pomiędzy kolejnym atakiem;
  • Ciężki atak został zmieniony i jest teraz atakiem z celowaniem uzależnionym od czasu trzymania (ładowania) strzału. Przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za ciężki atak zwiększa obrażenia strzału, a jeśli zostanie on przytrzymany odpowiednio długo to zmieni się w Power Shot z prawie płaska trajektoria lotu, który idealnie nadaje się do strzelania snajperskiego.

STRZAŁY

Wprowadzono wiele zmian w balansie strzał, tak by zwiększyć użyteczność strzał specjalnych oraz zmniejszyć stosunek mocy do kosztu wytworzenia w przypadku innych strzał:

  • Strzały z wysokiego poziomu zadają teraz więcej obrażeń (strzały z ostrym grotem, z hartowanej stali i z gwiezdnego metalu);
  • Strzały wężowe i fluorescencyjne zadają teraz minimalne obrażenia. Obrażenia zadawane przez truciznę strzał wężowych pozostają bez zmian;
  • Strzały świetlne (fluorescencyjne) są teraz znacznie tańsze do wytworzenia: nie wymagają piór i otrzymuje się ich 10 szt za każdym razem;
  • Strzały leczące są znacznie tańsze do wytworzenia: wymagają kuli z wodą zamiast smoczego proszku;
  • Strzały gazowe są droższe w wytwarzaniu: wymagają teraz kul gazowych zamiast;
  • Wszystkie strzały specjalne są pięć razy lżejsze!

ANIMACJA

Poprawiono animacje skoku, wliczając w to animacje rozpoczynające, spadające, jak i lądujące, które teraz zależą od wysokości.

BROŃ RZUCANA

Wprowadzono wiele ulepszeń w mechanice walki bronią rzucaną, tak by były doskonałym narzędziem do okaleczania i zadawania obrażeń na krótkim oraz średnim zasięgu:

  • Wszystkie bronie rzucane można teraz odzyskać. Jeśli traficie innego gracza lub NPC toporem lub oszczepem, to broń trafi do ekwipunku Waszego celu. Jeśli nie traficie i broń uderzy w powierzchnię, to będzie można ją podnieść;
  • Wszystkie bronie rzucane będą okaleczać, niezależnie od tego, w którą część ciała trafiły;
  • Rzucanie tymi broniami będzie łatwiejsze i bardziej przewidywalne;
  • Topory można przechowywać w stosach po 10 szt. i nigdy się nie psują;
  • Przerwa pomiędzy rzucaniem toporami została skrócona;
  • Topory mogą zostać użyte w dowolnym kombosie. Oznacza to, że jeśli używacie topora do rzucania, to można go rzucić bez utraty liczby ataków (np: lekki atak – lekki atak – rzut toporkiem – ciężki atak);
  • Toporki maja teraz nowy efekt podczas lotu.

NOWA BROŃ: KATANA

Do gry dodano nowy rodzaj broni – Katana, czyli lekko zakrzywiony miecz z odległej krainy Yamatai. Ten dwuręczny miecz ma zupełnie nowy i unikalny zestaw ruchów. Zadawane obrażenia plasowane są pomiędzy włóczniami, a młotami, a penetracja pancerza odpowiada wielkim mieczom.

  • Atak kataną to zestaw frontalnych ataków z ruchem do przodu. Końcowy atak kończący ataki lekkie zadaje obrażenia zbliżone do końcowemu ciężkiemu atakowi z innych broni i powoduje krwawienie;
  • Pierwszy atak lekki jest bardzo szybki;
  • Katany nie mają kombinacji ataków ciężkich. Zamiast tego ich atak ciężki może zostać naładowany po przyjęciu specjalnej postawy, i jest szybkim wyprowadzeniem do przodu (katana-dash-atak). Obrażenia zadawane tym atakiem uzależnione są od czasu ładowania i uwalniane za pomocą przycisku lekkiego ataku;
  • Katana-dash-atak atakuje cele na drodze i ignoruje kolizję. Jest to potężne narzędzie umożliwiające ucieczkę w trudnych sytuacjach, nawet gdy nie jest w pełni naładowany;
  • Ataki z użyciem katany mogą być użyte jako ataki zastępcze w każdej kombinacji. Oznacza to, że można nimi zacząć atak, użyć jako łączeniu lub ataku końcowego, a także połączyć go dowolnie z każdym lekkim atakiem.

INNE

Dzisiejsza aktualizacja serwera testowego dodaje także dwie nowe komendy /roll i /dice, które można wykorzystać do losowania (np.: /roll 1 100 da w rezultacie dowolną liczbę w tym przedziale).

Prócz tego po wejściu na obszar zamieszkiwany przez innego gracza pojawi się okienko z informacja, kto jest właścicielem tego obszaru i mieszczących się tu struktur. Funkcję te będzie można wyłączyć w opcjach.

NAPRAWIONE BŁĘDY

Poniżej lista najważniejszych naprawionych błędów (jest ich zbyt dużo by wszystko tłumaczyć – ponad 100!):

  • Naprawiono błąd z oszczepem blokującym regenerację staminy;
  • Naprawiono wybuchowe strzały zadające obrażenia na serwerach PvE;
  • Naprawiono błąd z graczami utykającymi w teksturach nosorożców;
  • Naprawiono błąd umożliwiający zabicie NPC z dialogami;
  • Naprawiono błąd ze znikającymi niewolnikami i stworzeniami;
  • Dopasowano pewne miejsca, gdzie nie można budować;
  • Naprawiono błąd z meteorytami potrzebującymi zbyt wiele obrażeń, by móc je rozłupać;
  • Zwierzęta i niewolnicy nie będą już natychmiastowo ginąc od obrażeń od upadku;
  • Dopasowano czas pojawiania się rzadkich niewolników T4 (namedy);
  • Zwiększono ilość życia bossa dzika;
  • Naprawiono błąd powodujący, że szkielety krwawiły;
  • Naprawiono błąd, gdzie boss jaguara nie mógł atakować, gdy gracz stał w określonym miejscu;
  • Duże skorpiony nie będą już dawały egzotycznego mięsa;
  • Królowa szarańczy (oswojona) będzie już atakować;
  • Naprawiono błąd ze zwierzętami nie podążającymi za właścicielami do baz;
  • Zwierzęta i niewolnicy będą atakować to, co atakuje gracz;
  • Naprawiono wytwarzanie żelaznego kielicha (koniec z drewnem);
  • Naprawiono statystyki gadziego pancerza (spis pancerzy, wraz ze statystykami i zdjęciami, znajdziecie TUTAJ);
  • Naprawiono statystyki pancerza z futra hieny;
  • Naprawiono błąd z niemożnością wytworzenia nadzwyczajnych i doskonałych buław ze stali;
  • Zmniejszono wagę gnoju;
  • Naprawiono błąd z młodymi stworzeń, które odradzały się jedynie po restarcie serwera;
  • Naprawiono eliksir Złotego Lotosu;
  • Dodano wyłączną dietę do zwierząt totemicznych (DLC piktyjskie);
  • Naprawiono brakujące ikony w dzienniku;
  • Naprawiono wiele literówek;
  • Dodano kilka brakujących wyzwań w dzienniku (podróż);
  • Można teraz nazywać postawione skrzynie;
  • Naprawiono spora błędów z teksturami w świecie (ogniska, krzewy, ławki, itd);
  • Naprawiono wiele dziur i ścian w których mogli utknąć gracze.

I ciekawostka: zmieniono animację skakania.

Pełną listę zmian znajdziecie w na oficjalnym forum Conan Exiles.

Dajcie znać co sądzicie o tej aktualizacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here