Studio Funcom miało kilkutygodniową przerwę od streamowania, ale teraz developerzy powrócili i od razu wprowadzili kilka zmian. Od teraz streamy będą się odbywać każdego tygodnia z podziałem na poszczególne gry, ale także i prezentację ich społeczności.
W czwartkowe popołudnie ekipa Conan Exiles powróciła po dłuższej przerwie do studia i przybliżyła graczom zmiany, jakie trafiły na serwer testowy w ostatnich tygodniach, jak i zdradziła nad czym pracują developerzy.
Poniżej lista najważniejszych informacji, jakie pojawiły się w trakcie tego streamu.
LUTOWA AKTUALIZACJA
Lutowa aktualizacja, na którą składają się dwie wiele łatki, jakie trafiły na serwer testowy w grudniu i styczniu, nadal planowana jest na nadchodzący tydzień. Jeśli miałoby coś się zmienić, to gracze zostaną o tym poinformowani.
Balans
Jednym z celów tej aktualizacji jest balans rozgrywki. Gracze zauważą, że ogólny postęp postaci na poziomach od 1 do 60 jest bardziej płynny. W szczególności jednak wzięto sobie do serca słowa użytkowników, którzy twierdzą, że po osiągnięciu poziomu 60, gra staje się zbyt łatwa i właśnie to będzie powoli ulepszane – zarówno w tej aktualizacji, jak i kolejnych.
Nieumarłe stwory stały się odporne na truciznę, krwawienie i powalania, przez co są o wiele trudniejsze do zabicia. Dodatkowo na najwyższych poziomach zadają także obrażenia z korupcji. Wszystkie thralle T4 (namedy) zostały wzmocnione, w Nowym Asagarth pojawiły się oswojone wilki, a na galeonie Jamila – pantery.
Ponadto w świecie pojawił się nowy boss światowy (Czarny Yeti), mini-bossy, zwiadowcy oraz kilka nowych thralli T4 do złapania. Zbalansowano także łup otrzymywany po zabiciu przeciwników z wyższych poziomów.
Avatary (PvP)
Awatary otrzymają premię do zadawanych obrażeń, prócz Jhebbal Sag, który z kolei w kolejnych aktualizacjach zostanie nieco znerfiony.
Devsi wiedzą także o problemie z awatarem Jhebbal Sag i pracuja nad jego rozwiązaniem, ale ewentualna poprawka pojawi się dopiero w kolejnych aktualizacjach.
Oczyszczenia
Znacznie ulepszono mechanikę Oczyszczeń, a do tego naprawiono problem z nagimi przeciwnikami NPC. Gracze zobaczą wiele nowych rodzajów Oczyszczeń: Vanirskie, uczniów Jhebbal Sag, alchemików (z kulami), yeti, krokodyle, węże, kamieniorożce, i inne.
Prócz tego pojawią się także krótkie Oczyszczenia (1-2 fale), a w przyszłości być może easter egg w postaci nagich przeciwników.
Klany
Gracze mogą zobaczyć członków swoich klanów na mapie.
Biografia
Na ekranie postaci pojawił się przycisk Biografia, gdzie można opisać historię swojej postaci.
Bezimienne Miasto
Obecnie nie ma zbyt wielu powodów by udawać się do Bezimiennego Miasta. Dlatego też ekipa Conan Exiles rozpoczęła prace nad jego znacznym ulepszeniem.
W przyszłości gracze mogą spodziewać się więcej ludzkich NPC – w szczególności Łowców Relikwii, mini-bossów, a także osiem nowych world bossów, które to mają być iście morderczymi bestiami.
Przeciwnicy ci będą mieć własny katalog łupów obejmujący legendarne zestawy naprawcze, nowe legendarne bronie, elementy legendarnych pancerzy oraz coś co developerzy nazwali „Fragmentami Mocy”, lecz nic poza nazwą nie zdradzili.
Legendarne Pancerze
Nowe Legendarne Pancerze nie są pełnymi zestawami, ale jedynie pojedynczymi elementami, które wyglądać będą jak istniejące obecnie pancerze. To co je będzie odróżniać to specjalne atrybuty i umiejętności. Przykłady podane przez twórców obejmują leczenie trucizn, większą trwałość, zdolność widzenia w nocy, itd.
Machina do recyklingu
Ta funkcja pozwoli nieużywaną broń, zbroję i inne przedmioty, rozłożyć na użyte do ich produkcji surowce, tak by odzyskać część materiałów.
Balans broni
W przyszłości wszystkie bronie – w tym legendarki, zostaną powoli zbalansowane. Włócznie z pewnością czeka delikatny nerf.
Exploity
Inicjatywa Łowców Exploitów działa i obecnie dedykowana ekipa zajmuje się ich naprawieniem najważniejszych z nich. Pierwsze poprawki nie pojawią się w najbliższej aktualizacji, ale dopiero w kolejnej.
Czarnoksięstwo
Studio Funcom zdaje sobie sprawę z zapowiedzi złożonych przez Joel Bylos, dyrektor kreatywny, podczas jednego wywiadów, że czarnoksięstwo trafi do gry po aktualizacji wprowadzającej możliwość oswajania zwierząt.
Owszem, proces projektowania systemu czarnoksięstwa został rozpoczęty – i to tyle. W tej chwili system ten nie jest rozwijany, gdyż autorzy postanowili się skupić na usprawnieniach rozgrywki i naprawie błędów.
Wierzchowce
Nie ma obecnie planów, by dodać do Conan Exiles jakiekolwiek wierzchowce. Mimo wielu prób natknięto się na wiele technicznych przeszkód, które były nie do pokonania. Dlatego też, nie ma co się ich spodziewać w grze.
Powiększenie mapy
Funcom nie ma w planach dodać żadnych nowych obszarów na mapie. Obszar w górnym prawym rogu służy do chowania instancji (np. Midnight Grove).
Obecna wielkość mapy praktycznie osiągnęła limit silnika Unreal, a przekroczenie mogłoby powodować wiele błędów.
W planach jest jednakże dodawanie kolejnych zamkniętych lokacji (dungeon).
Czat głosowy (VOIP)
Cały system czatu głosowego zostanie wymieniony na Vivox, który oferuje wiele dodatkowych funkcji.
Rozszerzenia (DLC)
Na razie nie zdradzono żadnych informacji.
Zwiększenie poziomu postaci
Poziom postaci pozostanie bez zmian, natomiast twórcy zastanawiają się nad możliwość dodania pasywnego levelowania, które pozwoli zdobyć więcej punktów wyczynów.
Trebusze
Nie ma w planach dodania ulepszonego trebusza, ale devsi zastanawiają się nad dodaniem nowego rodzaju amunicji.
I to by było na tyle. Pełen zapis ostatniego streama znajdziecie w tym miejscu, natomiast ja czekam na Wasze opinie w komentarzach 😉
Bardzo dużo fajnych zmian. Szkoda że informacja o rozszerzeniu mapy tak a nie inna no i brak planów na wierzchowce tez pare osób zasmuci. Tak czy inaczej czekam na przyszły tydzień i mam nadzieję że nie będzie obsówy.
Mechanika recyklingu to coś co powinno być zaimplementowane już od samego początku, może wreszcie będzie porządek w skrzyniach 😀
Szkoda że nie pojawi się żaden nowy teren, jedyną nadzieją jest dodanie jakiegoś ciekawego dużego dungeona do którego będzie po co chodzić częściej niż raz by sprawdzić co to jest.
Wygląda to wszystko fajnie, grunt by nie dodali dwa razy więcej błędów i zmieścili się w tym tygodniu 😀
No nie mogę się doczekać powrotu po kilku miesięcznej przerwie od Conana, miło widzieć dewelopera tak konsekwentnie rozwijającego swoją grę po premierze, a to wszystko w ramach bezpłatnych aktualizacji.
Funcom potwierdza po raz kolejny ze zależy mu na jego grach.
Brak planów na dlc i jednocześnie brak nowych terenów to wyrok śmierci dla Conan Exiles…Bez poszerzania świata nic jej nie uratuje bo co beda dodawać czarne yeti raz na pół roku?Mozna pszecież zrobić zupełnie oddzielny swiat ktory bedzie osobną gra w ostateczności i pszenosić tam swoją postać…A swiecące pancerzyki i setny world boss to nie ma zadnego sensu