Studio Funcom naprawdę wzięło się za naprawienie Conan Exiles! Jeszcze w grudniu na serwer testowy trafiła aktualizacja, która optymalizuje budynki, wprowadziła pierwsze poprawki w oczyszczeniu i naprawiła mnóstwo błędów.

Dzisiaj serwer testowy został zaktualizowany o kolejne zmiany i nowości: nowi przeciwnicy, balans mieszkańców Ziem Wygnańców, nowe obozowiska, patrole i wiele innych rzeczy. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to aktualizacja ta – wraz z wcześniejszymi zmianami, trafi na serwery Live już za dwa tygodnie!

Co konkretnie trafiło dzisiaj na serwer testowy? Zbalansowano siłę i życie wielu postaci niezależnych w świecie, dodano nowe obozy, a niektóre obszary stały się bardziej zaludnione. Jeśli chodzi o oczyszczenia, to by zwiększyć ich różnorodność dodano wiele nowych rodzajów, wliczając w to uczniów Jhebbal Saga, krokodyle, kamieniorożce, węże, a nawet… yeti!

W grze pojawi się także nowy boss światowy: Czarny Yeti, którego będzie można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie można znaleźć legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.

Prócz tego w planach twórców jest wprowadzenie do gry nowego systemu czatu głosowego – Vivox, który ma funkcjonować znacznie lepiej niż obecny i oferować większe możliwości.

NAJWAŻNIEJSZE POPRAWKI
  • Nie będzie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Naprawiono wiele błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono problem z lagiem w momencie śmierci.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników na windach.
  • Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, ołtarz Ymira nie powinien już zmieniać swojej pozycji.
  • Tworzenie religijnych zbroi nagradza teraz taką sama ilością religijnych tokenów.
  • Naprawiono błąd przez który NPC, niewolnicy i zwierzęta domowe przenosiły się do wody, przez co utykały i nie chciały się ruszać.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).
  • Zbalansowano uszkodzenia zadawane przez Awatary – maja one wyrównane do wartości Jhebbal Sag.
  • Naprawiono błąd z wielbłądami, które utykały podążając za graczem.
  • Więźniowie w Westwall (Sapermeru) nie powinni być już agresywni.
  • Dopasowano pokój map, by było go łatwiej umieszczać.
  • Rytuał Ochrony (kopuła) zniknie teraz gdy zniszczony zostanie ołtarz, który go przywoływał.
SZCZEGÓŁOWA LISTA ZMIAN

Wydajność

  • Zwiększona wydajność dzięki zmniejszeniu odległości transmisji dla poziomów rozgrywki. Uwaga dotycząca modderów: zawartość map może wymagać aktualizacji.
  • Nie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Naprawiono wiele błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono problem z lagiem w momencie śmierci.

Nowości

  • Piraci Czarnej Ręki nauczyli się oswajania panter i teraz używają ich jako zwierząt domowych.
  • Na bagnach pojawiły się nowe potwory – w niektórych rejonach będzie można spotkać olbrzymie węże.
  • Węże dotarły także do oaz na pustyniach!
  • Dodano nowego bossa światowego – Czarnego Yeti! Można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.
  • Małe grupy Pustynnych Salamander dotarły do ​​południowo-zachodnich i południowo-wschodnich części sawanny.
  • Zwiadowcy Łowców Relikwii zajęli pozycje na północ od Sepermeru.
  • Biały Smok na wschód od wulkanu doczekał się dzieci! Powitajmy małe śnieżne smoczątka.
  • Dodano rudę żelaza na północ od Sepermeru.
  • Nowy stół rzemieślniczy – długo oczekiwany ulepszony stół stolarza. Działa dokładnie tak samo jak zwykły stół, ale ma inny wygląd i więcej miejsca.
  • Moderzy mają teraz dostęp do dodatkowych 10 poziomów map do użycia w swoich modach (cokolwiek to znaczy).

Budynki i przedmioty

  • Teraz możliwe jest umieszczenie ścian obok pochylni i dachów bez konieczności ich niszczenia.
  • Rogi schodów można teraz prawidłowo przymocować do narożnych fundamentów.
  • Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, ołtarz Ymira nie powinien już zmieniać swojej pozycji.
  • Wiele elementów budynku można teraz ulepszyć, używając podobnie ukształtowanych elementów. Przykładem tego jest to, że ściany (mury) można teraz zmienić na te z oknami lub drzwiami.
  • Kliny można teraz prawidłowo umieścić na ramie akwilońskiej bramy.
  • Przyciąganie sufitów do ramp teraz działa poprawnie.
  • Można teraz budować na szczycie ścian ściętych w prawo.
  • Naprawiono niewielką rozbieżność kosztów między lewo- i prawościętą ścianą ze wzmocnionego kamienia.
  • Rama włazu może być teraz umieszczona niedaleko fundamentów ogrodzenia.
  • Ściany mają teraz mniejszą kontrolę rozmieszczania, co oznacza, że łatwiej je postawić niedaleko przedmiotów.
  • Palisady będzie łatwiej umieścić na płaskich powierzchniach.
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre ramy bram nie mogły być zastąpione innymi.

Rzemiosło

  • Czas wytwarzania jedwabiu i skór został zredukowany do 1 sekundy.
  • Nie można już wytwarzać kitajskich oszczepów i siekier do rzucania. Nie planowano wprowadzenie tych przedmiotów, gdyż są one zepsute.
  • Tworzenie religijnych zbroi nagradza teraz taką sama ilością religijnych tokenów (niezależnie od ilości sztuk). Jeden pełen zestaw to 5 tokenów.

Walka

  • Specjalny atak demonicznych pająków powoduje teraz korupcję (corruption).
  • Zwierzęta można okaleczyć strzelając im w nogi.
  • Zimowe giganty będą teraz zadawać mroźny debuff, gdy ich ataki uderzą w postać.
  • Nieumarli wyższego poziomu zadają teraz obrażenia z korupcją.
  • Zielona szarańcza pluje teraz trucizną.
  • Zwiększono hitboxy ataków słoni. Nie można już teraz bez konsekwencji stać pod ich brzuchem i atakować w górę.

SI i niewolnicy

  • Nieumarły smok, zamiast włóczyć się po Jamie, jest teraz nieruchomy do momentu zaatakowania.
  • Demoniczny Biały Nietoperz powinien teraz sprawiać mniej kłopotów ze swoim poruszaniem.
  • Dodano dodatkowe punkty pojawiania dla Siesse Blacktonque (płatnerz T4 z Votaries of Skelos).
  • Niewolnicy walczący bronią białą powinni teraz poprawnie atakować mamuty i słonie.
  • Naprawiono problem powodujący, że niektóre szkielety nie miały broni i nie atakowały.
  • Pływanie nie przerywa już podążania niewolnika i zwierząt domowych.
  • Naprawiono błąd przez który NPC, niewolnicy i zwierzęta domowe przenosiły się do wody, przez co utykały i nie chciały się ruszać.

Oczyszczenia

  • Dodano wiele nowych czystek: Vanir Hunter, bandyci, uczniowe Jhebbal Sag, węże, yeti, alchemicy, krokodyle i kamieniorożce.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).

Balans

  • Zwiększono punkty życia eksplodujących impów.
  • Zwiększono szansę na zdobycie wybuchowych gruczołów z eksplodujących impów o 50%. Dodatkowo wskaźnik ten wzrósł także dla salamander (z 5% na 10%) i dużych smoków (zielony, czerwony i biały).
  • Obrażenia zadawane przez gadzie nosorożce zostały obniżone, szczególnie te z naładowanych ataków.
  • Zimowe giganty mają teraz więcej punktów życia (!!!).
  • Nie można już nakładać trucizny na broń, która ma już ją nałożoną.
  • Nie można już atakiem wytrącić z równowagi szkieletowych jaszczuroludzi.
  • Atak specjalny olbrzymich pająków zadaje teraz o wiele więcej obrażeń.
  • Zbalansowano uszkodzenia zadawane przez Awatary – maja one wyrównane do wartości Jhebbal Sag.
  • NPC z Kopców Umarłych dają teraz lepsze łupy, z niewielką szansą na składniki wysokiego poziomu, takie jak hartowana stal, jedwab wielowarstwowy, itd.
  • Mieszkańcy z miasteczka Sepermeru Łowców Relikwii, zostali ostatnio przeszkoleni i pokonanie ich będzie trudniejsze – na równi NPC z 60 poziomu. Nadal są neutralni i nie będą atakować, ale gdy zaatakowani, będą znacznie bardziej wytrzymali.
  • Niektórzy darfaryjczycy nauczyli się używać tarcz i przywdziewają mocniejsze zbroje.
  • Nordheimerzy z Nowego Asagarth otrzymali rygorystyczne szkolenie obejmujące 100 przysiadów, 100 wyskoków i 100 pompek, dzięki czemu stanowią większe wyzwanie.
  • Usunięto obsydian z łupów w Nowym Asagarth.
  • Nowy Asagarth nieznacznie zwiększył swoja obronę i ma dodatkowych strażników. Prócz tego jego mieszkańcy nauczyli się oswajania wilków i wysłali zwiadowców w inne części mapy.
  • Szkielety w katakumbach (Szczękozęt) są teraz znacznie trudniejsze do pokonania.
  • Zmniejszono punkty życia Królowej Szarańczy umieszczonej w przejściu.
  • W Schronieniu Xalthara można spotkać teraz więcej krokodyli.
  • Bronie z czarnego lodu dają teraz debuff czasowy obniżający temperaturę.
  • Nieumarli przeciwnicy są teraz odporni na trucizny i krwawienie.
  • Usunięto uboczny produkt z tworzenia desek na stole stolarza  – korę, i przeniesiono ją do ulepszonego stołu jako konkretny przepis.
  • Zmniejszono o połowę punkty życia wszystkich drzwi i włazów.
  • Tarcza ochronna przed awatarami tworzy się teraz 30 min, a token przywołujący awatara – 60 min.

Jakość rozgrywki

  • Kompostownik produkuje teraz grube robaki – o ile jest w nim nawóz.
  • Stalagmity z siarką zniszczą się po dwóch uderzeniach zamiast po pierwszym.
  • Więźniowie w Westwall (Sapermeru) nie powinni być już agresywni, co z kolei powoduje, że okoliczni mieszkańcy również nie będą agresywni.
  • Można już podnosić i przechowywać rozstawione wcześniej skrzynki, kontenery i lodówki.
  • Musashi’s Black Blade oraz The Wyrd są teraz poprawnie oznaczone jako legendarne.
  • Dodano kilka żelaznych węzłów na północ od najbardziej wysuniętej na południe rzeki, aby nowi gracze mogli łatwiej zrozumieć, skąd pochodzi żelazo.
  • Szafki można teraz zablokować.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego oszczepy na stojakach były źle ustawione.
  • W wulkanie pojawiło się trzech kupców, którzy sprzedają rzeczy chłodzące.
  • Winorośl można teraz zbierać z palm.
  • Profit za 50 pkt w witalności (Gluttonous Gains) zapewnia teraz premie uzdarwiająca na początku jedzenia, a nie na końcu. ten efekt może wystapić raz na 30 sekund.
  • Smoczy proszek ma teraz poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było prawidłowo poruszać się po panelu administracyjnym za pomocą kontrolerów lub klawiatur (w końcu!).
  • Beczka fermentacyjna, ogniska, kuchnie i kociołki mają teraz strzałki kierunkowe, by lepiej wskazać, gdzie znajdzie się niewolnik po jego umieszczeniu.
  • Do beczki fermentacyjnej można dodać kucharza lub alchemika.
  • Zmieniono pokój mapy, aby było go łatwiej umieścić.
  • Usunięto olej z receptury impregnowane drewna.
  • W trybie administratora użycie przycisków Shift + Delete jest teraz dużo dokładniejsze i nie niszczy losowych elementów budynku (w końcu!).

Ogólne poprawki

  • Profit Pack Mule (muł) powinien teraz działać poprawnie bez konieczności ponownego uruchamiania gry.
  • Naprawiono niektóre z miejsc pojawiania się zablokowanych NPC.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że krokodyle spadały przez fundamenty.
  • Gracze mogą teraz wchodzić w interakcje z Dziennikiem Razmy # 3.
  • Naprawiono błąd w wyniku którego Wygnańcy z poziomu 1-3 mogły zostać powalone jednym uderzeniem pałki.
  • Kolejny krok w podróży: „Odkryj wszystkie obeliski olbrzymiego króla”, zalicza się teraz poprawnie. Poprawka nie działa wstecz.
  • Strzały oświetlające powinny prawidłowo oświetlać na serwerach prywatnych.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników windą.
  • NPC atakujący kościaną włócznią, nie powinni przestawać atakować po kilku uderzeniach.
  • Naprawiono problem z kolizją w przypadku dużego ogniska.
  • Założenie nie epickich vanirskich zbroi nie zalicza już kroku: „Załóż epicką zbroję”.
  • Wyposażanie epickich elementów pancerza odblokowuje teraz poprawnie krok „Wyposaż epicką zbroję”.
  • Naprawiono problem powodujący, że ruch kóz górskich znacznie szybszy niż zamierzano.
  • Naprawiono błąd z wielbłądami, które utykały podążając za graczem.
  • Perk „Receptive” daje teraz premię do leczenia x2, a nie jak dotychczas x1.25.
  • Naprawiono poziom odblokowujący zwierzęta piktyjskie i jamatajskie.
  • Nie można już zbierać jaj i pajęczyny za pomocą kilofów lub innych narzędzi. Wyjątkiem jest sierp, który może być użyty do zebrania pajęczyny.
  • Olbrzymi pająk w Hollow Weaver’s nie pojawia się teraz, gdy gracz wejdzie do jaskini, ale jest tam teraz cały czas.
  • Rytuał Ochrony (kopuła) zniknie teraz gdy zniszczony zostanie ołtarz, który go przywoływał.

Teren

  • Załatano więcej dziur, miejsc utykania i niedoskonałości wizualnych w świecie.
  • Naprawiono wiele miejsc w Midnight Grove, w których gracze mogli utknąć.
  • Naprawiono problem z ilością wody w lochu Katakumby, która nie pokrywała całego pokoju.

Interfejs

  • Krótki opis aloesu będzie wspominał jego właściwości lecznicze.
  • Tarcze z DLC maja poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono problem z niepoprawnymi opisami efektów: ekstremalnie gorących / zimnych, udaru cieplnego i mrozu.
  •  Otwarcie mapy w tunelach Bin-Yakin’s Seal i Dragonmouth spowoduje wyświetlenie pozycji mapy gracza przy wejściu do odpowiednich tuneli.
  • Poprawiono nazwę „Laski Epimetreusa”.

Trzeba powiedzieć, że lista zmian i poprawek jest naprawdę imponujących rozmiarów. Także wprowadzane nowości, niby małe, ale cieszą. Mając w pamięci to, że poprzednia aktualizacja serwera testowego wzmocniła wielu przeciwników i dodała wersje elitarne, to kiedy zmiany te trafią na serwery Live (już za dwa tygodnie), to Conan Exiles nie będzie już taką łatwa grą.

Nie mogę się już doczekać!

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here