Straciłam już rachubę, ile to już razy studio Funcom opóźniało wprowadzenie do Conan Exiles, zapowiadanych od grudnia aktualizacji. I podczas gdy część zespołu próbuje znaleźć przyczyny dwóch poważnych problemów występujących na serwerze testowym (znikanie budynków), to w tym samym czasie reszta ekipy pracuje nad kolejnymi zmianami i nowościami.
W piątkowy wieczór na serwer testowy trafiła kolejna aktualizacja, która sporo namiesza w Bezimiennym Mieście. I zanim się zapytacie, czy zmiany te trafią na serwery Live w najbliższej aktualizacji, to śpieszę poinformować, iż jest to bardzo mało prawdopodobne. Zgodnie ze słowami twórców, te zmiany są częścią kolejnej łatki.
Niestety, z racji tego, iż aktualizacja ta poważnie przebudowuje dotychczas puste i nieco porzucone Bezimienne Miasto, to już teraz wiadomo, iż po części psuje ona używaną na naszym serwerze modyfikację: The Age of Calamitous. Oznacza to, że po jej wprowadzeniu, trzeba będzie się nastawić nawet na kilkudniową przerwę w grze – do czasu, aż twórcy moda go naprawią.
A teraz przyjrzyjmy się zmianom jakie trafiły na serwer testowy i które to – o ile zostaną pozytywnie ocenione, wdrożona zostaną do Conan Exiles najprawdopodobniej pod koniec marca.
Na serwer testowy trafił nowy system czatu głosowego – Vivox, który powinien znacznie go usprawnić.
BEZIMIENNE MIASTO
Jak wspomniano podczas ostatniego streamu ekipy Conan Exiles, miasto to zostało poddane gruntownej odnowie, by zapewnić graczom nowe wyzwania i większą ilość wyzwań. Modernizacja ta obejmuje dodanie ośmiu nowych bossów światowych, kilku minibossów, wrogo nastawionych archeologów z frakcji Łowców Relikwii, a także legendarne pancerze i nowe bronie.
Bossy znajdujące się w tym miejscu nagradzać będą graczy także nową walutą: Fragmentami Mocy, które można wymienić gdzieś na terenie tego miasta.
Celem tych zmian jest ulepszenie rozgrywki na tym terenie, a także danie graczom powodów do wycieczek po atrakcyjny łup i nowy rodzaj elementów wyposażenia.
EXPLOITY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwe było uzyskanie nieograniczonej ilości tlenu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ogień powstały przez połączenie różnych kul, zadawał graczom obrażenia w niezamierzonych sytuacjach.
- Naprawiono błąd, przez który gracze mogli chodzić pod wodą.
NOWOŚCI
- Niewolnicy i zwierzęta nie używają już systemu głodu, by utrzymać się przy życiu, Zamiast tego ich życie kończy się, gdy członek klanu do którego należą, nie zalogował sie do gry przez dwa tygodnie (ustawienia na oficjalnych serwerach).
- Funkcja ta jest powiązana z systemem porzucania baz.
- Niewolnicy nadal zyskują bonusy, gdy są karmione.
- Dodano element w interfejsie użytkownika pozwalający ocenić serwer. Funkcja ta na razie nie jest aktywna i zostanie aktywowana w przyszłej aktualizacji.
- W miejscu śmierci gracza pojawia się teraz nagrobek, co ma ułatwić znalezienie miejsca, w którym zginął i odzyskanie ekwipunku.
- Dodano nowy zestaw pasków zdrowia przeciwników, który ma pomóc odróżnić stworzenia elitarne od bossów.
- Nowy stół rzemieślniczy: Ławka demontażowa (dismantling bench). Stół ten pozwala na rozłożenie wielu przedmiotów (zbroje, elementy budowlane, bronie, itd). na surowce, z których zostały wykonane.
- Ghamm the Worn przypomniał sobie swoją kulturową spuściznę i może teraz wytwarzać stroje Zamoriańskiej tancerki.
- Zwiększono nieco różnice wizualne NPC poziomu 4 (nazwanych NPC – namedy).
- Naprawiono poprawne przypisanie do przepisów kulinarnych niektórych przyprawionych i solonych mięs.
- Doskonały zingariański pancerz korsarza jest teraz dostępny u właściwych niewolników.
- Oswojone nosorożce nie powinny już reagować na pułapkę na nosorożce.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego NPC przestali używać kombinacji ataków lub używali niekompletnych kombinacji.
BUDYNKI
- Naprawiono problem polegający na tym, że niektóre fundamenty ogodzeń przechodziły przez jamatajskie fundamenty.
- Informacje o budynku i przedmiotach są teraz wyświetlane pod wodą przy użyciu młotka do naprawy.
- Usunięto zniszczalną siatkę z kotła na olej.
- Bram nie można już łączyć ze sobą bez potrzeby stawiania fundamentów.
- Naprawiono problem z niemożnością połączenia ogrodzeń, pochylni i ram do ramp.
- Wymóg stabilności dla ścian pochylonych w prawo i lewo wrócił do poprzedniej (20).
OCZYSZCZENIA
- Ustawienia serwera „ile razy na dobę” (max 24 w tej chwili) zostało zastąpione ustawieniem opóźnienia pomiędzy oczyszczeniami (w końcu!).
- Po wyświetleniu ostrzeżenia o nadciągającym oczyszczeniu, na interfejsie graczy pojawi się odliczanie do startu, aby użytkownicy którzy dopiero się zalogowali, nie przegapili ostrzeżenia.
- Najechanie wskaźnikiem na pasek oczyszczenia w oknie postaci, pokazuje okno z opisem funkcji.
- naprawiono błąd, który powodował, że licznik oczyszczenia nie wypełniał się, jesli gracz nie miał budynków.
ULEPSZENIA
- Nieprzytomni niewolnicy nie będą już spadać pod podłogę windy.
- Można teraz poruszać się po panelu administracyjnym używając kontrolera.
- Przeglądarka serwerów ma teraz nową kolumnę pokazującą średnia ilość aktywnych graczy.
- Można teraz szybko podnosić przedmioty ze skrzynek podczas pływania lub dryfowania w wodzie.
- Można przenosić rzeczy z menu kołowego do ekwipunku, jeśli sortowanie wg nazwy i wagi jest wyłączone.
- Przeorganizowano okna zasobów w oknie postaci oraz w stołach rzemieślniczych, co powinno ułatwić znalezienie odpowiednich przepisów.
OGÓLNE POPRAWKI
- Naprawiono płomienie w sanktuarium Mitry.
- Pochodnie nieopodal Wardtowers generują teraz światło.
- Usunięcie zwierzaka z zagrody przerywa teraz tworzenie gnoju.
- Zmiany wprowadzane w zakładce klawiatura są teraz poprawnie zapisywane.
- Funkcje „zatrzymaj czas” i „zatrzymaj” niebo w panelu admina, działają teraz tak jak powinny.
- Krok w podróży „przechowaj przedmioty” zalicza się juz poprawnie po włożeniu przedmiotu do skrzyń lub szafy.
- Naprawiono niektóre epickie pancerze, które nie zaliczały podróży „załóż epicki pancerz”.
- Dodano brakujące pokarmu do koła bólu.
- Duża studnia może być już poprawnie używana do napełniania pojemników z wodą.
- Naprawiono problem powodujący obracanie się narzędzia do budowania, gdy inni gracze znajdowali się w pobliżu.
- Ubranie tancerki Derketo wygląda lepiej.
INNE
- Torba z łupem nie potrzebuje podwójnego kliknięcia by ją otworzyć.
- Śmierć w wyniku krwawienia nie jest już wyświetlana jako śmierć od trucizny.
- Wszystkie oswojone zwierzaki wyświetlają teraz swoją tabliczkę z nazwą.
Nie jestem przekonana, co do rezygnacji z systemu głodu – a co Wy o tym sądzicie?
Ogólnie wiele zmian na plus ale usunięcie systemu głodu to przesadzili. Podejrzewam ze to przez te problemy z korytami i misami dla niewolników. Teraz bedzie masa zwierząt i niewolników na serwerach.