Na serwery Fallout 76 trafiła dzisiaj pierwsza aktualizacja z zapowiedzianej serii Wild Appalachia, która dodaje nowe zadania oraz system rzemieślniczy. Łatka ta wprowadza także wiele zmian w balansie broni i rozgrywki, nowe funkcje oraz naprawia mnóstwo błędów. I jest ona bardzo duża, bo zajmuje ponad 13GB na PC!

Z pewnością najważniejszymi nowościami jest dodanie nowej serii zadań związanych z historią nielegalnego nukabimbru oraz możliwość odblokowania nowego systemu rzemieślniczego: warzenie i destylacja. Prócz tego w grze pojawi się nowe wydarzenie sezonowe z atrakcyjnymi nagrodami, a także możliwość śledzenia wyzwań oraz zgłaszania graczy (w końcu!).

WILD APPALACHIA

Nowy cykl zadań – Nukabimber daje w palnik

Nowy cykl zadań, który rozpoczyna się po znalezieniu i przeczytaniu plakatów z zaproszeniem na imprezę, które studenci VTU rozkleili w całych Appalachach – między innymi na stacjach kolejowych.

Plakaty z zaproszeniem na imprezę są też dostępne gratis w Atomowym Sklepie do 9 kwietnia, godz. 15:00 CEST. Po odbiorze można umieścić plakat w C.A.M.P. i go przeczytać, aby rozpocząć zadanie.

Nowy system rzemieślniczy – warzenie i destylacja

Dodano nowe stanowisko browarnicze, które można skonstruować po zaliczeniu serii zadań „Nukabimber daje w palnik”. Pozwala ono na wytworzenie szeregu nowych win, mocnych alkoholi, piw i drinków, które po spożyciu przyniosą ci czasowe efekty pozytywne i negatywne.

Więcej informacji na temat tego systemu znajdziecie TUTAJ.

Nowy obiekt w C.A.M.P. – fermentor

Przed spożyciem niektóre napoje wymagają fermentacji. Wina i mocne alkohole mogą też dojrzeć, aby zyskać dodatkowe, potężniejsze efekty. W tym celu dodano do C.A.M.P. fermentor, który ma pomagać w tym procesie. Można go odblokować, zaliczając „Nukabimber daje w palnik”.

Nowe zadania codzienne – warzenie i destylacja

Po zakończeniu „Nukabimber daje w palnik” raz dziennie można porozmawiać z Samem, aby kontynuować eksperymenty i co jakiś czas poznawać nowe przepisy.

Nowe sezonowe zadanie wydarzeń – Parada Fasnacht

To powtarzalne, ograniczone czasowo wydarzenie będzie dostępne przez jeden tydzień, w dniach 19-26 marca.

Gracze mogą udać się do miasteczka Helvetia, gdzie mistrz ceremonii i robo-sklepikarze potrzebują pomocy przy organizacji dorocznej parady. Do obowiązków nowych „pomagierów” będzie należeć nie tylko dobranie idealnych dekoracji, ale i eksterminacja bzyczących szkodników oraz ochrona protektronów biorących udział w paradzie. W zmiana za pomoc – i spalenie kukły Dziadka Zimy, do zdobycia będą unikalne nagrody, w tym bardzo rzadkie maski i nowe plany C.A.M.P.

BALANS

Broń energetyczna

  • Ilość uszkodzeń stanu, które odnosi ciężka broń energetyczna przy każdym strzale, została znacznie zmniejszona. Broń taka powinna teraz wytrzymywać 4-5 razy dłużej, zanim konieczna będzie naprawa.
  • Ilość uszkodzeń stanu, które odnosi półautomatyczna broń energetyczna przy każdym strzale, została zmniejszona o połowę. Broń taka powinna teraz wytrzymywać dwa razy dłużej, zanim konieczna będzie naprawa.
  • Podstawowe obrażenia zadawane przez całą półautomatyczną broń energetyczną zostały zwiększone o 10%.

Broń ciężka

  • Wysoka szybkostrzelność automatycznej broni ciężkiej została generalnie zmniejszona, a obrażenia zadawane przez taką broń zostały zwiększone o +10%, aby zachować oryginalny współczynnik obrażeń na sekundę.
  • Obrażenia zadawane przez całą pozostałą automatyczną broń ciężką zostały zwiększone o 10% do 20%.
  • Ilość uszkodzeń stanu, które odnosi automatyczna balistyczna broń ciężka przy każdym strzale, została zmniejszona o 75%.
    • Informacja od producenta: Duża część społeczności prosiła także o zmiany wagi dla broni ciężkiej. I chociaż dzisiejsza łatka nie wprowadza żadnych zmian w tym temacie, to twórcy planuje to nadrobić w kolejnych aktualizacjach.
Fluktuant

Skorygowano wagę i cenę różnych typów fluktuantu:

  • Stabilny fluktuant: Podstawowa wartość wzrosła do 100 kapsli.
  • Surowy fluktuant: Podstawowa wartość zmalała do 10 kapsli.
  • Nieaktywny fluktuant: Waga zredukowana do 0,2 funta, a podstawowa wartość do 0 kapsli. Nie może już być sprzedawany handlarzom.

C.A.M.P.

Budżet

Niektóre elementy w C.A.M.P., takie jak wieżyczki czy światła, zużywają teraz znacznie mniej budżetu, ale wprowadzono też limit maksymalnej ich liczby, którą można umieścić w C.A.M.P. czy warsztacie.

  • Przepisy na takie obiekty w menu tworzenia wyświetlają teraz informację o liczbie takich elementów już zbudowanych w C.A.M.P. lub warsztacie. Pojawia się też informacja o liczbie elementów znajdujących się w magazynie i o limicie umieszczania takich elementów.

Umieszczanie

Co jakiś czas nowa zawartość gry będzie musiała zająć w świecie przestrzeń, która uprzednio była dostępna jako miejsce pod C.A.M.P. Kiedy tak się stanie, w miejscu tym zostanie oznaczona strefa „zakazu budowy”, na której w przyszłości gracze nie będą mogli niczego zbudować.

  • Jeśli miejsce na C.A.M.P. jakiegoś gracza będzie kolidowało z nową strefą „zakazu budowy”, po dołączeniu do świata pojawi się informacja, że C.A.M.P. nie może być ustawiony. Gracz otrzyma jedno bezpłatne umieszczenie C.A.M.P.

Inne

  • Kiedy gracz wzniesie elementy C.A.M.P. na takich elementach otoczenia, jak trawa, paprocie czy grzyby bagienne, te elementy otoczenia znikną.
  • Można teraz wytworzyć Radio Klasyka i Radio Appalachia oraz umieścić je w C.A.M.P. i warsztatach.

ROZGRYWKA

Limit udźwigu

Nowa opcja „Zniszcz” pojawi się teraz w miejsce opcji „Upuść”, kiedy gracz, który przekroczył bezwzględny limit udźwigu (1500 funtów) plus obecny udźwig postaci, przegląda elementy w swoim ekwipunku.

  • Wybór tej opcji zniszczy wybrany element. Można to powtarzać wielokrotnie do momentu, aż całkowita waga gracza zrówna się z jej bezwzględnym limitem lub spadnie poniżej niego.
  • Podczas gdy gracz znajduje się ponad bezwzględnym limitem, nie może upuszczać, wymieniać ani zjadać elementów. Może je jedynie zachować lub zniszczyć.

INTERFEJS

Śledzenie wyzwań

Na mapę dodano system śledzenia, dzięki któremu gracze mogą zerknąć na obecne aktywne wyzwania i monitorować postępy w wyzwaniach, które zdecydują się śledzić.

  • Gracze mogą teraz zyskać dostęp do menu wyzwań bezpośrednio z mapy poprzez wybór wyzwania z listy i dodanie go do systemu śledzenia.
  • Otwórz mapę w dowolnym momencie, aby wyświetlić śledzone wyzwania oraz postępy ku ich ukończeniu.
  • Gdy tylko dokonany zostanie postęp w śledzonym wyzwaniu, pojawi się powiadomienie.

System zgłaszania graczy

Dodana została nowa opcja „Zgłoś gracza”, która pojawiać się będzie pod opcją „Blokuj” po kliknięciu w imię gracza w menu społecznościowym.

  • Kliknięcie w opcję „Zgłoś gracza” otworzy menu zgłoszeniowe zawierające kilka opcji do zgłoszenia, w tym: oszukiwanie/exploity, nękanie, obraźliwe imię lub groźby w świecie realnym.
  • Niektóre z zachowań podlegających zgłaszaniu mogą pasować do powyższych kategorii. Przykładowo, wulgarny język można zgłaszać w kategorii „nękanie”, a przekręty czy używanie botów można zgłaszać w kategorii „oszukiwanie/exploity”.
  • Wybór jednej z powyższych opcji zgłoszenia wyśle raport do obsługi klienta Bethesdy, celem dalszego śledztwa.

Inne

  • Menu główne: Opcja Atomowego Sklepu w menu głównym może teraz być wyszarzona i zawierać śmigiełko wczytywania do momentu pełnego wczytania sklepu.
  • Ustawienie głośności czatu: Nowy suwak czatu został dodany do menu ustawień dźwięku. Można z jego pomocą zwiększyć lub zmniejszyć głośność nadchodzących rozmów na czacie głosowym.
  • Ustawienie stacji radiowych w świecie: Nowy suwak stacji radiowych w świecie został dodany do menu ustawień dźwięku. Można z jego pomocą zwiększyć lub zmniejszyć głośność wszystkich stacji radiowych w świecie. Obecny suwak głośności radia został zmieniony na Pip-Boy – Radio i oba ustawienia można teraz zmieniać niezależnie.

Prócz tego twórcy naprawili całą masę błędów, których pełna listę znajdziecie w tym miejscu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here